مقاله ها, راه حل ها, مرکز تماس

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی مرکز تماس

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی

کسب و کارها و ساختارهای ارتباطی

آن چه خواهیم خواند

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی به نوع و مدل ارتباطات سازمانی بر می گردد، یعنی کسب و کارها و ساختارهای ارتباطی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند و مدیران برای تضمین موفقیت کسب ‌و کارشان یک تیم خوب را راه ‌اندازی و پرورش می‌ دهند، طوری که کارکنان و کارشناسان وظایف کاری خود را می دانند و آن را به بهترین نحو اجرا می کنند. بنابراین توسعه ساختارهای ارتباطی در تیم ها و بین تیم ها نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کند و باعث می شود مهارت های کارکنان توسعه پیدا کرده و در نهایت باعث بهبود عملکرد سازمانی شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد ” بهینه سازی ساختارهای ارتباطی ” است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.   

ساختار ارتباطی در یک سازمان

ساختار ارتباطی در یک سازمان به کانال‌ های رسمی و غیررسمی ارتباطی اطلاق می ‌شود که بین سطوح مختلف کارکنان و بخش ‌ها وجود دارد. جریان اطلاعات، افراد درگیر در فرآیند و رویه هایی را که برای انتقال اطلاعات در سراسر سازمان استفاده می شود، تعریف می کند. ارتباطات یکی از اجزای حیاتی هر سازمان است و نحوه ساختار آن می تواند تاثیر بسزایی بر اثربخشی آن داشته باشد. ساختار ارتباطی به نحوه جریان اطلاعات در سازمان اشاره دارد و می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد. بطور کلی، یک ساختار ارتباطی باید برای تسهیل تبادل کارآمد و موثر اطلاعات بین کارکنان، بخش ها و تیم ها طراحی شود.

انواع ارتباطات سازمانی عبارتند از:

  • ارتباط رسمی

این نوع ارتباط رسمی است و از یک زنجیره فرمان پیروی می کند و شامل یادداشت‌ ها، گزارش‌ ها، ایمیل‌ ها و سایر اسناد مکتوب است. ساختار ارتباط رسمی ساختار سلسله مراتبی است که نحوه جریان اطلاعات در سازمان را تعیین می‌ کند. از یک زنجیره فرمان خاص پیروی می کند و معمولا نوشته یا مستند است. ارتباط رسمی می تواند رو به پایین، بالا یا افقی باشد.

  • ارتباط غیررسمی

این نوع ارتباط غیر رسمی است و از زنجیره فرمان پیروی نمی کند و شامل مکالمات بین کارمندان، پست ‌های رسانه‌ های اجتماعی و سایر تعاملات غیررسمی است. ساختار ارتباط غیررسمی به روشی اطلاق می ‌شود که اطلاعات بین کارمندان بدون دنبال کردن کانال ‌های رسمی ارتباط رد و بدل می ‌شود. این می تواند کلامی یا غیرکلامی باشد و می تواند در طول جلسات غیررسمی، استراحت قهوه یا رویدادهای اجتماعی انجام شود. ارتباطات غیررسمی می تواند به ایجاد روابط و اعتماد بین کارکنان کمک کند، اما همچنین می تواند منجر به شایعات و اطلاعات نادرست شود.

  • ارتباط افقی

این نوع ارتباط بین کارکنان هم سطح سازمان صورت می گیرد.

  • ساختار ارتباطی متمرکز

در یک ساختار ارتباطی متمرکز، تمام اطلاعات از طریق یک مقام یا بخش مرکزی جریان می یابد. اغلب در سازمان های بزرگ که نیاز به هماهنگی و کنترل وجود دارد استفاده می شود.

  • ساختار ارتباطی غیرمتمرکز

در ساختار ارتباطی غیرمتمرکز، اطلاعات آزادانه بین بخش ها یا واحدهای مختلف جریان می یابد. اغلب در سازمان های کوچکتر که نیاز به انعطاف پذیری و استقلال وجود دارد استفاده می شود.

  • ساختار ارتباطات شبکه

ساختار ارتباطات شبکه به نحوه جریان اطلاعات بین واحدها یا بخش های مختلف از طریق یک شبکه اشاره دارد. اغلب در سازمان هایی که دارای چندین مکان یا شعبه هستند استفاده می شود.

ساختار ارتباطی در یک سازمان می تواند بر فرهنگ، ارزش ها و عملکرد آن تاثیر بگذارد. یک ساختار ارتباطی خوب باید واضح، موثر و کارآمد باشد. باید بازخورد، گفتگو و همکاری بین کارکنان را تشویق کند. همچنین باید فرصت هایی را برای کارکنان فراهم کند تا مهارت های ارتباطی خود را بیاموزند و توسعه دهند.

ارتباطات سازمانی موثر برای موفقیت هر کسب و کار یا سازمانی ضروری است. این موضوع به ایجاد اعتماد در میان کارکنان کمک می کند، بهره وری را بهبود می بخشد و محیط کاری مثبت را تقویت می کند.

ساختارهای ارتباطی موثر در یک سازمان باید برای تسهیل امور زیر طراحی شود:

  • وضوح : ارتباطات باید واضح و مختصر باشد تا کارکنان بتوانند به راحتی آن را درک کنند.
  • سازگاری: ارتباطات باید در همه کانال ها ثابت باشد، بطوری که کارکنان بدون توجه به این که از کجا آمده، همان اطلاعات را دریافت کنند.
  • به موقع بودن: ارتباطات باید به موقع باشد تا کارکنان اطلاعاتی را که برای انجام موثر کارشان نیاز دارند، داشته باشند.
  • ارتباط: ارتباط باید با کارمندانی که آن را دریافت می ‌کنند مرتبط باشد، بطوری که آن ها بتوانند بفهمند که چگونه با کارشان ارتباط دارد.
  • دسترسی: ارتباطات باید برای همه کارکنان بدون توجه به موقعیت یا موقعیت آن ها در سازمان قابل دسترسی باشد.

بطور خلاصه، ساختارهای ارتباطی در یک سازمان می تواند رسمی، غیر رسمی یا ترکیبی از هر دو باشد. ساختار باید طوری طراحی شود که ارتباط موثر و کارآمد بین کارکنان، بخش ها و تیم ها را تسهیل کند. ساختارهای ارتباطی موثر باید واضح، سازگار، به موقع، مرتبط و در دسترس باشند.

 

ساختارهای ارتباطی

ساختن یک کسب و کار کارآمد تر و پاسخ گو با راه کارهای ارتباطی

کسب و کارها برای رشد و توسعه به راه کارهای ارتباطی انعطاف پذیر تر و چابک نیاز دارند. کاهش هزینه های مالکیت خود عاملی موثر در افزایش بهره وری است.

ایجاد یک محیط بهتر برای زندگی در حالی صورت می پذیرد که عوامل موثر در رشد کسب و کارها هم فراهم می گردد.

ساختار مدرن اکو سیستم امروزه به سیستم های مدرن مبتنی بر ابر نیازمند است که البته همراه با کاهش هزینه های عملیاتی می باشد.

کلید کسب و کار های آینده در مسیر پیش روی برای رشد و بهره وری، مبتنی بر ارتباط های بسیار با مشتریان، کارکنان، ارتباطات یکپارچه، تحرک پذیری و در دسترس بودن برای تعامل بیشتر و بهتر در تیم می باشد.

کاهش کل هزینه مالکیت

تمرکز و تثبیت بر اساس سخت افزار کمتر، انرژی کمتر، درگیری کمتر و در عین حال سرمایه گذاری و هزینه مالکیت کمتر می باشد.

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی و سادگی مدل کسب و کار

تمرکز بر OPEX (هزینه راهبری) به جای CAPEX (هزینه سرمایه گذاری با حرکت به سوی زیرساخت های ناهمگن بر اساس پلت فرم های باز و ترکیب راه کارها در جهت افزایش قابلیت های کسب و کار. (OPerational EXpenditure – CAPital EXpenditure)

برای آینده

راه اندازی معماری انعطاف پذیر تر و قابل ارتقاء، بر اساس طراحی مدل های قابل توسعه و مبتنی بر ابر ارتباطات به جای ساختن مکان های سیستمی.

ساختارهای ارتباطی را خلق کنید برای آینده

گسترش و توسعه کسب و کارها می تواند ترسناک باشد اگر محدود به سیستم های کامپیوتری کهنه و محدود باشند.

یک راه کار تعاملی که عنصر ضروری کسب و کارهای امروزی است مبتنی بر ساختار انعطاف پذیر است که به سادگی می توانند با کمترین هزینه های ممکن با حفظ استقلال خود قابل انتقال باشند و یا رشد کسب و کار ها فقط به سادگی ارتقا یک عامل دسکتاپ باشد.

این معماری کسب و کارهای آینده است و اگر ما می خواهیم از هم اکنون برای کسب و کار خود رشد و توسعه را پیش بینی کنیم، باید ایمان داشته باشیم که فقط یک راه کار پیش روی ماست و آن هم این که هر چه سریع تر سیستم های کهنه و دست و پا گیر قدیمی را کنار بگذاریم و به راه کارهای تعاملی جدید روی آوریم.

کسب و کار خود را آماده کنید.

متمرکز و ساده برای بهینه سازی ساختارهای ارتباطی

حرکت کنید به سمت ایجاد زیر ساخت های مجازی که به سرورهای کمتری نیاز دارند و برنامه های کاربردی شما را تحکیم می بخشند، راه کار ایده آلی هستند تا بتوانید به سادگی تمرکز ایجاد کنید.

ترکیب مجازی سازی اضافه بر تحکیم برنامه های کابردی کسب و کار ها بر روی دستگاه های مجازی باعث کاهش هزینه های عملیاتی می شود.

راه کارهای متمرکز و ساده که مبتنی بر مجازی سازی می باشند، موجب کنترل هزینه های سرمایه گذاری در سطح کسب و کار ها خواهد شد.

این روش مدل جدید ارتباطات در کسب و کارهای جدید می باشد برای ماه های پیش روی نه سال های آتی.

زمان تغییر نرسیده است؟

کاهش هزینه های کلی مالکیت

راه کارهای همکاری در آینده نمی تواند مبتنی بر هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های مالکیت زیاد باشد.

سرمایه گذاری در راه کارهای مبتنی بر تعامل ایده آل کسب و کار های آینده است.

در این روش شبکه ها و زیر ساخت های خصوصی با هم ترکیب و به صورت یکپارچه با صرف هزینه های اشتراکی که به مراتب کمتر از مدل های سنتی می باشد اداره می شوند. معماری باز شامل ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز این روش های انعطاف پذیر می باشد که برآیند مثبت آن کاهش هزینه های مالکیت می باشد.

بهینه سازی برنامه های کاربردی توسط راه کارهای ارتباطی

راه کارهای ارتباطی کسب و کارهای امروزی در اندازه برنامه های کاربردی مبتنی بر عامل دسکتاپ است.

راه کارهای ارتباطی یکپارچه گزینه قابل قبول کسب و کارهای آینده است.

راه کارهای ارتباطی یکپارچه یک راه حل مدرن امروزی مبتنی بر تعامل است که رسانه های ارتباطی مختلف و متنوعی را در اختیار کسب و کارها می گذارد و عوامل می توانند با ابزارهای مختلف ارتباطی بر اساس یک معماری باز و انعطاف پذیر به شبکه ارتباطی متصل شده و ارتباط های موثری را با اعضای تیم داشته باشند. بر اساس ساختار مدرن ارتباطات یکپارچه حرکت کنید.

نتیجه‌گیری :

بهینه سازی ساختارهای ارتباطی برای بهبود عملکرد سازمانی بسیار مهم است. با بهینه سازی ساختارهای ارتباطی، سازمان‌ها می‌توانند ارتباطات داخلی و خارجی خود را بهبود داده و به موفقیت در کسب و کار دست یابند. در مراحل بهینه سازی ساختارهای ارتباطی، باید به مشکلات و نواقص ساختارهای موجود توجه شود و بهبودهای لازم انجام شود. همچنین، باید ساختارهای ارتباطی به گونه‌ای طراحی شوند که بهترین عملکرد را داشته باشند و با استفاده از فناوری‌های نوین، می‌توان این هدف را به راحتی دست یافت. در نهایت، با پیاده کردن ساختارهای ارتباطی بهینه شده و تربیت کارکنان برای استفاده صحیح از آن‌ها، می‌توان به بهبود عملکرد سازمانی دست یافت. 


منتشر شده در تاریخ : 1397.08.22

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه