تجربه مشتری, مقاله ها

ارتباطات پیشگیرانه IVR و چرخه عمر مشتری

پیشگیرانه IVR و چرخه عمر مشتری
laptop icon - blog
pencil icon - blog page havosh.ir

آنچه خواهیم خواند

ارتباطات پیشگیرانه IVR و چرخه عمر مشتری

فناوری ارتباطات پیشگیرانه IVR (برون‌گرای فعال) پیش از این ثابت کرده است که تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد، اما چگونه بر چرخه‌ عمر مشتری از ابتدا تا انتها اثر می‌گذارد؟
 این مقاله از یک مجموعه مقاله‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه کسب‌وکارها می‌توانند استراتژی‌های راه‌کارهای مشتری خود را با کمک ارتباطات پیشگیرانه تقویت کنند. ارتباطات پیشگیرانه IVR نه تنها می‌تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند، بلکه می‌تواند در زمان و هزینه‌ی کسب‌وکارها نیز صرفه‌جویی کند تا سود خالص را بهبود بخشد. بسیاری از صنایع در حال یافتن راه‌هایی برای بهره‌برداری از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های مشتری با کمک روش‌های ارتباطی پیشگیرانه و مقرون به صرفه هستند. کسب‌وکارهایی که واقعاً می‌خواهند از قابلیت‌های ارتباطی پیشگیرانه بهره‌مند شوند، باید نگاه دقیق‌تری به نقش ارتباطات برون‌مرزی در طول چرخه‌ عمر مشتری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم که، نقش اساسی و مهم ارتباط‌های پیشگیرانه IVR و چرخه‌ عمر مشتری را در تمام مراحل سفر مشتری بررسی کنیم.

فناوری ارتباطات برون‌گرای پیشگیرانه، پیش از این ثابت کرده است که تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد، اما چگونه بر چرخه‌ عمر مشتری از ابتدا تا انتها اثر می‌گذارد.

ارتباطات پیشگیرانه یا IVR خروجی نه تنها می‌تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند، بلکه می‌تواند در زمان و هزینه کسب‌وکارها نیز صرفه‌جویی کند تا سود خالص را بهبود بخشد. کاهش هزینه‌ها در حالی که مشتریان راضی هستند، دغدغه اصلی بسیاری از رهبران کسب‌وکار است، به خصوص زمانی که فرآیندهای ارتباطی در نبردهای بودجه شکست می‌خورند. اما بسیاری از صنایع، از جمله امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی و گردشگری، در حال یافتن راه‌هایی برای بهره‌برداری از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های مشتری با استفاده از روش‌های ارتباطی پیشگیرانه و مقرون به صرفه هستند که تجربه کلی را بهبود می‌بخشند.

کسب‌وکارهایی که به راستی می‌خواهند از قابلیت‌های ارتباطی پیشگیرانه بهره‌مند شوند، باید نگاه دقیق‌تری به نقش ارتباطات برون‌مرزی در طول چرخه عمر مشتری داشته باشند. به خوبی ثابت شده است که جذب مشتری جدید هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری فعلی دارد. با اجرای یک استراتژی ارتباطی پیشگیرانه، یک شرکت می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و اطمینان به‌دست بیاورد که پول به روشی و اثرگذار خرج می‌شود.

آن‌چه از پیش‌روی شما می‌گذرد در‌مورد " ارتباطات پیشگیرانه IVR و چرخه عمر مشتری " است، ما در شرکت هاوش تلاش می‌کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از  امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

در زیر فقط چند نمونه از نقشی که ارتباطات پیشگیرانه در چرخه عمر مشتری ایفا می‌کند، آورده شده است:

جذب مشتری

ما می‌دانیم که جذب مشتریان جدید گران‌تر از نگهداری مشتریان کنونی است، اما به دلایل زیادی، بسیاری از مشتریان برای همیشه با یک برند نمی‌مانند. شرکت‌ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی فعال برای عرضه آگهی و تخفیف‌ها، می‌توانند مصرف‌کنندگان جدید را جذب کنند تا به مشتریان وفادار تبدیل شوند. برای نمونه، یک شرکت ممکن است برای مصرف‌کننده‌ای که به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده است، پیامکی ارسال کند و درخواست اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغ برای پرواز را داشته باشد و برای تشویق او به تبدیل شدن به مشتری، تخفیفی به او عرضه کند دهد.

خدمات، سرویس‌ها و راه‌کارهای پشتیبانی مشتری

پس از این‌که یک مصرف‌کننده به مشتری تبدیل می‌شود، یک شرکت می‌تواند از ابزارهای برون‌گرای پیشگیرانه برای کمک به راه‌اندازی حساب‌ها، ارائه(عرضه) به‌روزرسانی‌های وضعیت سفارش و ارسال یادآوری‌های قرار دیدار استفاده کند. این استراتژی‌های جذب مشتری اثر مستقیمی بر سرویس‌ها و راه‌کارهای مشتری برای شرکت‌ها در بسیاری از صنایع دارد و می‌تواند به صوررت اثر گذار به مشتری جدید نشان دهد که انتخاب درستی انجام داده است.

half human

برنامه‌های وفاداری

پس از انجام اولین خرید، شرکت‌ها می‌توانند به عرضه تجربه‌ای برتر به مشتریان فعلی ادامه دهند، نه تنها به این دلیل که ارزان‌تر و موفق‌تر است، بلکه برای تضمین وفاداری به برند. می‌توان از استراتژی‌های مشابهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده کرد، از جمله عرضه پاداش‌هایی که رضایت فوری را برای اطمینان از ماندن مشتری در کنار برند فراهم می‌کنند. ارتباطات پیشگیرانه یکی از ابزارهایی است که شرکت‌ها می‌توانند برای جلوگیری از رفتن مشتریان به سمت رقیب، پیاده‌سازی کنند.

پس از انجام اولین خرید، شرکت‌ها می‌توانند به عرضه تجربه‌ای برتر به مشتریان فعلی ادامه دهند، نه تنها به این دلیل که ارزان‌تر و موفق‌تر است، بلکه برای تضمین وفاداری به برند. می‌توان از استراتژی‌های مشابهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده کرد، از جمله عرضه پاداش‌هایی که رضایت فوری را برای اطمینان از ماندن مشتری در کنار برند فراهم می‌کنند. ارتباطات پیشگیرانه یکی از ابزارهایی است که شرکت‌ها می‌توانند برای جلوگیری از رفتن مشتریان به سمت رقیب، پیاده‌سازی کنند.

پایان چرخه

همان‌طور که قبلن گفته شد، مشتریان در نهایت یک برند را ترک می‌کنند و به پایان رابطه خود می‌رسند. برای نمونه، ممکن است یک بیمار پس از بهبودی آسیب‌دیدگی دیگر نیازی به مراجعه به فیزیوتراپی نداشته باشد یا مشتری در صورت استفاده از دستگاه تلفن همراه خود، ممکن است طرح تلفن ثابت را فسخ کند. استراتژی‌های برون‌سپاری همچنان می‌توانند برای اطمینان از خوشایند بودن تجربه نهایی مورد استفاده قرار گیرند - برای نمونه، یک عرضه کننده تلفن می‌تواند از یک استراتژی برون‌سپاری برای گواهی دادن مشتری مبنی بر خاتمه سرویس‌ها و دریافت صورتحساب نهایی استفاده کند. پایان دادن به یک رابطه خوب می‌تواند در آینده به بازگشت مشتری کمک کند.

conclusion

نتیجه گیری

برای کسب‌وکارهایی که به دنبال کاهش هزینه‌ها و همزمان با بهبود رضایت مشتری هستند، ابزارهای برون‌گرای فعال و ارتباطات پیشگیرانه IVR یک راه‌کار مهم و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. ما دیدیم که چگونه از مرحله‌ی جذب مشتریان جدید با عرضه ترویج‌های هدفمند گرفته تا تقویت برنامه‌های وفاداری و حتا مدیریت خوشایند مرحله‌ی پایان چرخه‌ عمر مشتری، ارتباطات فعال نقشی اساسی دارند.

با اجرای یک استراتژی ارتباطی پیشگیرانه، یک شرکت می‌تواند اطمینان به‌دست بیاورد که منابع مالی به شیوه‌ای مؤثر و اثر گذار خرج می‌شوند و به صورت مستقیم بر سود خالص و وفاداری به برند اثر می‌گذارند. آیا استراتژی ارتباطات برون‌گرای شرکت شما تمام مراحل چرخه‌ عمر مشتری را پوشش می‌دهد؟