آنچه خواهیم خواند
عوامل تبدیل شرکت های کوچک و متوسط به بزرگ
۵ عامل برای تبدیل شرکت های کوچک و متوسط (SME) به شرکت های بزرگ
آنچه از پیش روی شما میگذرد درمورد عوامل تبدیل شرکت های کوچک و متوسط به بزرگ است، ما در شرکت هاوش تلاش میکنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر از نحوه کار سیستم هوش مصنوعی مرکز تماس و یا خرید مرکز تماس هوش مصنوعی (AI) و آشنایی با قابلیت های دیگر این مرکز تماس هوشمند، میتوانید از این دکمه استفاده نمایید و بصورت مستقیم اقدام به برقراری تماس با تیم پشتیبانی فنی مرکز تماس شرکت هاوش نموده ابهامات خود را برطرف نمایید.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
بسته به تجارت شما، فنآوری همکاری نوآورانه میتواند بهرهوری سازمان شما را تا ۳۰% افزایش دهد. همانطور که بازار بهصورت فزایندهای رقابتی رشد میکند؛ این بروزرسانی میتواند فرق بین شکست و پیروزی باشد.
از اینرو همکاری و ارتباطات بین نیروی کار بسیار مهمتر از همیشه میباشد؛ و شرکتها از ابزارهای پیشرفتهای برای ارتباطات یکپارچه استفاده میکنند. هوش مصنوعی نیز میتواند به بهتر شدن ارتباطات با همکاران و مشتریان کمک کند. اگرچه پیش بینی غیر ممکن است که در آینده چه رخ خواهد داد، صرفا ما میتوانیم به برخی از روندهای تغییر SME به شرکتهای بزرگ نگاه کنیم.
بیشتر مردم اسم واقعیت مجازی را شنیدهاند، بهطور کلی آنها فکر میکنند چیزی از بازیهای کامپیوتری یا رمانهای علمی تخیلی میباشد. هرچند واقعیت دیجیتالی بیشتر از بازی و سرگرمی، بدل به ابزاری برای تجارت شده است. برای دو فنآوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برنامههای بسیاری در محیط سازمانها وجود دارند و شرکتها سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه انجام میدهند.
بنا به مطالعات موسسه Goldman Sachs، همکاری AR و VR ابزاری را برای رسیدن به بازار ۸۰ میلیارد دلاری تا پایان سال ۲۰۲۵ فراهم میکنند؛ که سهم بازار سخت افزار در این زمینه ۴۵ میلیارد و نرم افزار ۳۵ میلیارد دلار خواهد بود.
استفاده از داده ها
ما در جهانی زندگی میکنیم که پر از اطلاعات مصرف کنندهاست. به گفته IBM دادههای شرکتها به کمک فنآوریهایی مانند اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI)، تا پایان سال 2023 پنجاه بار در سال افزایش خواهد داشت. فن آوری ابر سرویسهای ابری بهعنوان یک راه برای جمعآوری و ذخیره دادهها پدید آمده است؛ اما شرکتها نیاز به پیدا کردن راهی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود دارند که به وسیله آن بینش مفیدی از تجارت خود کسب کنند. با استفاده از دادهها، شرکتها میتوانند چندین منابع داده (Data Sources) را با هم ترکیب کنند و نتیجه معنی داری را بهدست آورند. یک مطالعه دانشگاه هاروارد (Harvard) نشان میدهد که ۴۶% از سازمانها بهدنبال ارتباط بین ۵ و ۱۴ منابع دادهها برای بهترین تحلیل هستند.
استفاده از ابزارهای بصری
تحقیقات حاکی از این است که انسانها تمایل زیادی به یادگیری درمورد فن آوریها از طریق محتوای بصری نسبت به دادههای نوشتاری دارند؛ بدین معنی که برای کسانی که بهدنبال بهرهوری بهتر سازمانی هستند؛ استفاده از ابزارهای بصری در فضای سازمانی محبوبتر خواهد شد. استفاده از ابزارهای بصری مانند تخته هوشمند (Smart Board) و نرم افزار ویدیو کنفرانس Video Conference، پردازشهای پیچیده گذشته را برای ما آسان کرده است و در نتیجه در فضای سازمانی نیز اطلاعات بین افراد آسانتر خواهد بود.

هوش مصنوعی
اگرچه مراکز تماس رفته رفته به یک محل کار آمدتر تبدیل شدهاند؛ ولی لازم به ذکر است که برخی از مشتریان هنوز هم از نامهای تجاری خود انتظار پشتیبانی ۲۴/۷ (۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته) را دارند. با این فرض، سازمانهای زیادی درصدد استفاده از AI شدند که بهوسیله ابزارهایی مانند رباتهای سخنگو در زمانهای حضور نداشتن عاملین (Agents) بتوانند پاسخگوی پرسشهای مشتریانشان باشند. هوش مصنوعی در محیطهای رقابتی امروزه بسیار حیاتی است. بهعنوان مثال زمانی که مشتریان پاسخ به نیاز خود را، از شرکت شما فورا دریافت نکنند، این احتمال وجود دارد که آنها شما را ترک کنند و بهسوی رقیب شما بروند. هوش مصنوعی نمیتواند تنها تعامل شما با مشتریانتان باشد، ولی اطلاعات مهمی که در زمان مکالمات ایجاد میشوند را جمعآوری میکند.
نیروی کار جهانی
زمانی فقط بزرگترین شرکتهای دنیا میتوانستند کارشناس خارجی استخدام کنند و در هدایت تجارتشان از شرکتهای مختلف خارجی کمک بگیرند. اما امروزه با استفاده سودمند از ارتباطات یکپارچه UC و استراتژی ارتباطات بروز، وارد عصر جدیدی شدهایم. امروزه شرکتها میتوانند با متخصصینی از هرجای دنیا، ایجاد مشارکت داشته باشند و ارتباط برقرار کنند. این عامل بهطور قابل ملاحظهای به قابلیت انعطاف شرکتها بهبود داده است.
افزایش نیروی کار جهانی از طریق ارتباطات یکپارچه بدین معنی است که شرکتها میتوانند با بازارهای گستردهتری که در منطقه محلی خود قادر به دستیابی بهچنین منابعی نبودند، تجارت کنند. هم زمان برخی از شرکتها میتوانند از هرجای دنیا برای مرکز تماس خود کارشناسان خدمات مشتریان دور کار استخدام نمایند، بنابراین آنها بدون نیاز به هوش مصنوعی سیستم پشتیبانی ۲۴/۷ خواهند داشت.
شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) بخش مهمی از هر اقتصاد هستند، زیرا به رشد و توسعه یک کشور کمک میکنند. با اینحال، بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در آرزوی تبدیل شدن به شرکتهای بزرگتر برای گسترش فعالیتهای خود و افزایش سهم بازار خود هستند. در این مقاله به عواملی میپردازیم که میتوانند SME ها را به شرکتهای بزرگ تبدیل کنند.
عوامل تبدیل شرکت های کوچک و متوسط به بزرگ
- نوآوری و خلاقیت
یکی از اصلیترین عواملی که میتواند به رشد SME ها و تبدیل شدن به شرکتهای بزرگتر کمک کند، نوآوری و خلاقیت است. شرکتهای کوچک و متوسطی که در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری میکنند و بهطور مداوم محصولات و خدمات جدید و نوآورانه را به بازار معرفی میکنند، احتمال موفقیت و رشد بیشتری دارند. نوآوری و خلاقیت میتواند به SME ها کمک کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و مشتریان بیشتری را جذب کنند که میتواند منجر به افزایش درآمد و سهم بازار شود.
- برنامه ریزی استراتژیک
داشتن یک استراتژی روشن و به خوبی تعریف شده برای رشد و موفقیت هر کسب و کار، از جمله SMEها، حیاتی است. برنامه ریزی استراتژیک شامل تعیین اهداف و مقاصد، شناسایی چالشها و فرصتهای بالقوه و تهیه نقشه راه برای دستیابی به آن اهداف است. شرکتهای کوچک و متوسط که دارای یک برنامه راهبردی روشن و مؤثر هستند، به احتمال زیاد تصمیمات آگاهانه اتخاذ میکنند و ریسکهای حساب شدهای را میپذیرند که میتواند منجر به رشد و توسعه شود.
- رهبری قوی
رهبری موثر یکی دیگر از عوامل ضروری است که میتواند به SME ها کمک کند تا به شرکتهای بزرگ تبدیل شوند. رهبران قوی به تیمهای خود جهت، راهنمایی و پشتیبانی میکنند و آنها مسئول تصمیم گیریهای مهمی هستند که میتواند بر رشد و موفقیت شرکت تأثیر بگذارد. شرکتهای کوچک و متوسط با رهبران قوی و رویایی که میتوانند الهامبخش و انگیزهبخش تیمهایشان باشند، احتمالاً به اهداف خود دست مییابند و به شرکتهای موفق تبدیل میشوند.
- دسترسی به سرمایه
دسترسی به سرمایه برای رشد و گسترش هر کسب و کار، از جمله SME ها، حیاتی است. شرکتهای کوچک و متوسط که میتوانند از سرمایهگذاران یا مؤسسات مالی تأمین مالی کنند، احتمالاً منابع مورد نیاز برای گسترش فعالیتهای خود، استخدام کارکنان بیشتر و توسعه محصولات و خدمات جدید را در اختیار خواهند داشت. دسترسی به سرمایه همچنین میتواند به شرکتهای کوچک و متوسط در غلبه بر چالشها و استفاده از فرصتهایی که میتواند منجر به رشد و موفقیت شود کمک کند.

نتیجه گیری
در نتیجه، SME هایی که آرزوی تبدیل شدن به شرکتهای بزرگتر را دارند باید بر نوآوری و خلاقیت، برنامه ریزی استراتژیک، رهبری قوی و دسترسی به سرمایه تمرکز کنند. با سرمایه گذاری برروی این عوامل، SME ها میتوانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند و به شرکتهای پر رونق و پایدار تبدیل شوند.