AVAYA IP OFFICE R.11 AV IP ENDPOINT 1 LICENSE
برای تلفنهای نرم افزاری IP، الزامات مجوز بسته به برنامه خاص متفاوت است و در اینجا پوشش داده نمیشود. به مستندات خاص برنامه مراجعه کنید. با این حال، اکثر برنامههای کاربردی تلفن نرم افزار Avaya به مجوز Avaya IP Endpoint نیاز ندارند.
بهطور پیش فرض، مجوزهای نقطه پایانی توسط هر تلفن IP که در سیستم به ترتیب ثبت تلفنها ثبت میشود مصرف میشود. با این حال، میتوان مجوزی را برای یک برنامه افزودنی خاص رزرو کرد تا اطمینان حاصل شود که آن تلفن همیشه درصورت موجود بودن، ابتدا مجوز دریافت میکند. این کار از طریق تنظیمات Reserve License تنظیمات برنامه افزودنی در پیکربندی سیستم انجام میشود. درصورت لغو رجیستری تلفن، مجوزها آزاد میشوند مگر اینکه رزرو شده باشد.
•هشدار
تلفنهای IP آوایا بدون مجوز هنوز هم میتوانند ثبت نام کنند، اما فقط به برقراری تماسهای اضطراری محدود میشوند(تماسهای کد کوتاه اضطراری شمارهگیری). با کاربر مرتبط بهگونهای رفتار میشود که گویی از سیستم خارج شده است و ممکن است تلفن «فقط مجوز موجود نیست» و «فقط تماسهای اضطراری» را نمایش دهد. اگر مجوزی دردسترس باشد، ابتدا به هر گوشی بدون مجوز DECT و سپس به هر تلفن IP بدون مجوز آوایا به ترتیبی که تلفنها ثبت کردهاند، اختصاص داده میشود.
•مجوز Avaya IP Endpoints
این مجوزها برای مجوز تلفنهای IP فیزیکی اضافی Avaya استفاده میشوند. این شامل همه تلفنهای 1600، 9600، DECT R4، Spectralink و VPN میشود.
• Third-party IP endpoint licensing
این مجوزها برای پشتیبانی از تلفنهای IP غیر Avaya از جمله برنامههای افزودنی SIP استفاده میشود. مجوز موجود برای ثبت نام تلفن استفاده میشود. اگر هیچ مجوزی دردسترس نباشد، تلفن قادر به ثبت نام نیست. این مجوز قبلاً مجوز IP End-points نامیده میشد.
•مجوز نرم افزار آوایا
این مجوز برای پشتیبانی از Avaya Workplace Client توسط کاربری استفاده میشود که نمایه دارای مجوز معمولاً از آن برنامهها به عنوان بخشی از مجوز نمایه پشتیبانی نمیکند.