مقاله ها, مرکز تماس, هوش مصنوعی

شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer

شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer

شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer

دیالر یا Dialer

آنچه خواهیم خواند

شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer ، نوعی نرم افزار است که برای خودکار کردن شماره گیری تلفن مشتریان و آسان تر شدن نتیجه این تماس ها، استفاده می شود. دیالر یکی از هوشمندترین الگوریتم ها را دارد و سریع تر از نمونه های مشابه خود کار می کند.
طی سال های گذشته و با ورود تکنولوژی به بازارهای جهانی تحولی بزرگ در تمام سیستم ها ایجاد شد، یکی از آن قسمت ها، مراکز تماس بود که باعث شد سیستم های قدیمی و دستی کنار روند و این مراکز به ابزار جدید مجهز شوند. باید در نظر داشت که تنوع و کارکردهای شماره گیرهای خروجی کم نیستند و دارای مزایایی مانند: پخش پیام های ضبط شده از طریق پاسخ صوتی تعاملی یا تلفن های گویا هستند که با زدن یک دکمه یا پیامک استفاده می شود. از دیگر مزیت های آن برای مبادلات بزرگ است که بدلیل ویژگی که دارد می تواند داده های مشتریان را قبل از تماس به مراکز تماس کسب و کارهای متوسط و بزرگ بدهد و تغییر کلی در معاملات آن ها بوجود آورد. شاید مهم ترین ویژگی آن، بالا بردن نرخ بهره وری کارشناسان مرکز تماس و پایین آمدن زمان بیکاری آن ها باشد.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد شماره گیرهای خروجی دیالر است، ما در شرکت Havosh تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

شماره گیرهای خروجی دیالر چیست؟

دیالر چیست؟ دیالر یا Dialer شماره گیر خروجی است که در نرم افزار مرکز تماس گنجانده شده است تا شماره گیری را برای دستیابی به سرنخ ها و ارائه کمپین های تماس خروجی انجام دهد. اگر تعریف دقیق تری از شماره گیرهای خروجی لازم باشد، به نظر می رسد که این باشد: این ابزار ادغامی از فناوری تماس با رایانه شخصی برای انجام تماس های گسترده در حین بازاریابی تلفنی خروجی برای دریافت سرنخ ها، بستن فروش سرد و ارتقای مخاطب است. دیالر مزایای بسیار زیادی دارد و باعث کاهش تعداد شماره گیرهای دستی می شود. علاوه بر آن شماره گیری مجدد را طبق قوانین خاص طراحی و به طور خودکار انجام می دهد. دیالر دستگاه های منشی تلفنی یا مخاطبین نامعتبر را نادیده می گیرد، تماس های زنده را برای سفارشی سازی تجزیه و تحلیل می کند و کارایی بالایی دارد. یکی دیگر از مزیت های Dialer این است که زمان بیکاری کارشناسان تماس کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و حتی کارهای متوسط و بزرگ را کاهش می دهد، بهره وری آن ها را افزایش داده و میانگین مدت تماس را طولانی می کند. بطور کلی دیالر دارای اهداف متفاوتی است که با الگوریتم های متنوعی که وجود دارد می تواند نیازهای مشاغل مختلف را برطرف کند.
آن چه که گفته شد، شرح مختصری از دیالر شماره گیر مرکز تماس است. ولی برای این که بیشتر به دانش Dialer پی ببریم لازم است، چگونگی عملکرد و کارکرد شماره گیرهای مرکز تماس را بدانیم.

دیالر یا Dialer

امروزه راه حل های زیادی برای شماره گیرهای مرکز تماس وجود دارد که از سرویس های ابری برای آن استفاده می شود. برای شروع به کار دیالر، به هیچ چیزی نیاز نیست مگر یک کامپیوتر، وای فاری و هدفون.
با توجه به انواع صنایع و جایگاه هایی که از شماره گیرهای خروجی دیالر استفاده می شود، کارشناسان راه حل های مختلفی را برای هر کسب و کاری طراحی کردند. در ادامه به تفاوت های شماره گیرهای دستی و دیجیتال می پردازیم.
باید در نظر داشت که تا قبل از این که شماره گیرهای خودکار به بازار بیایند، بصورت دستی کار می کردند. دیالر خودکار چگونه باعث کاهش عملکرد دیالر دستی شد؟ اولین و واضح ترین موضوع این است که تماس ها را بدون مشارکت و دخالت کارشناسان انجام می دهد. یکی دیگر از موارد، پرهیز از تماس های ناموفق مانند سیگنال های مشغول، شماره های نادرست یا تماس های بی پاسخ است. تماس تنها در صورتی به اُپراتور مرکز تماس منتقل می شود که توسط شخص حقیقی پاسخ داده شود. تماس زنده بعدی تقریباً بلافاصله پس از پایان تماس قبلی به یک نماینده وصل می شود. یکی از الگوریتم های این مراکز این است که بعنوان شماره گیر پیشرفته شناخته می شود و می تواند شماره های جدید را، حتی زمانی که احتمال دارد تماس قبلی در نزدیک ترین زمان به پایان برسد، جایگزین کند.
به هر حال، این ویژگی ها بر بهره وری کارشناسان مرکز تماس تاثیر مثبت می گذارد. زیرا زمان کمتری برای شماره گیری دستی از دست می رود، تعداد مکالمه های واقعی بیشتر و زمان بیکاری کارشناسان کاهش می یابد.
با وجود کارکردهای شماره گیرهای خروجی دیالر Dialer که گفته شد، دیالر خودکار عملکردهای دیگری نیز دارد که بیشتر آن برای استفاده از کمپین های بازاریابی خارجی طراحی شده اند. چندین کمپین عملیاتی و آزمایشی، مدیریت ارتباط با مشتری، کنترل و نظارت بر تماس، مدیریت پایگاه های تماس، ضبط تماس های کوتاه و... است.

وظیفه شماره گیرهای خروجی دیالر Dialer
Dialer یا دیالر، نوعی نرم افزار مرکز تماس است که برای خودکار کردن شماره گیری شماره های تلفن مشتریان و آسان سازی نتیجه این تماس ها استفاده می شود. از شماره گیرها و از طریق تلفن گویا یا IVR همچنین می توانند برای پخش پیام های ضبط شده استفاده کرد.
ویژگی های دیالر
شماره گیر خروجی می تواند شماره های مجدد را طبق قوانین خاص طراحی شده به طور خودکار انجام دهد، و سیگنال های مشغول، دستگاه های منشی تلفنی یا مخاطبین نامعتبر را نادیده بگیرد. همچنین نرخ تماس را در حالت زنده برای سفارشی سازی تجزیه و تحلیل کند و کارایی بالاتری را از خود ارائه دهد.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد کارکردهای شماره گیرهای خروجی کم نیستند و شماره گیرهای مرکز تماس مرتبط ترین و حتی غیرقابل تعویض ترین گزینه برای بازاریابی خارجی هستند. باید در نظر داشت که تا پیش از این مدیریت دیالر یا Dialer معمولی و دستی بسیار پایین بود و توسط کارشناسان فروش با سرعت و کارایی مناسب انجام نمی شد. با آمدن فناوری های مدرن و استفاده از شماره گیرهای خودکار انقلابی در مراکز تماس بوجود آمد، چرا که با این سیستم همزمان می توان ده ها تماس را به اپراتورهای مرکزی وصل کرد و از تماس های نامعتبر مانند تماس های قطع نشده، منشی تلفنی، سیگنال های اشغال، شماره های نامعتبر و... جلوگیری کرد. بنابراین این مراکز تماس از طریق یک مخاطب مبتنی بر سرویس های ابری می توانند بهترین بازدهی را داشته باشند و بسیاری از شرکت ها از آن استفاده کنند.

منتشر شده در تاریخ : 1402.04.24 

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید