مرکز تماس, راه حل ها, مقاله ها

مزایای تلفن VoIP

مزایای تلفن VoIP

مزایای تلفن VoIP

تلفن VoIP

آنچه خواهیم خواند

پرسش اول این است که سیستم های تلفن VoIP برای چه مشاغلی مناسب است، پرسش دوم هم در مورد مزایای تلفن VoIP است. در پاسخ باید گفت که قابل درک است که هر تغییری ابتدا در تجارت ممکن است ترسناک و خطرناک به نظر برسد و خیلی از مدیران از ایجاد تغییر ترس دارند. البته مطالعه و رسیدن به شناخت اولیه در مورد موضوعات قابل تغییر بسیار لازم و ضروری است. با ورود تکنولوژی، دنیا بخصوص کسب و کارها تحولات عمده ای یافتند. یکی از قسمت هایی که رشد تکنولوژی در آن نمود پیدا کرد صنعت مخابرات و تلفن بود که از سیستم های سنتی به سمت تلفن های اینترنتی رفت. در اصطلاح به تلفن های اینترنتی، VoIP می گویند و سیستمی است که تماس را از طریق ارتباط و اتصال به اینترنت وصل می کند. تلفن ویپ تماس های صوتی را دریافت و آن ها را به فایل های دیجیتالی تبدیل می کند. این تلفن ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که در مقاله پیش رو به آن خواهیم پرداخت.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد مزایای تلفن VoIP است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

آشنایی با مفهوم VoIP

VoIP مخفف عبارت Voice-Over-Internet Protocol است. در اصل سیستم تلفن VoIP نوعی سیستم تلفنی است که تماس ها را از طریق اتصال به اینترنت منتقل می کند. سیستم تلفن VoIP داده های صوتی را دریافت کرده، سپس آن ها را به فایل های دیجیتالی تبدیل می کند که قابل انتقال هستند، در مرحله بعد این فایل ها توسط تلفن گیرنده رمزگشایی می شوند.
در واقع تلفن های VoIP سیستمی است که طی سال های اخیر توانسته بسیاری از کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کارهای متوسط و بزرگ را متحول کند. به زبان ساده باید گفت که ویپ انتقال صدا در بستر اینترنت است که در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در بین شرکت ها و سازمان هایی است که با تکنولوژی روز دنیا کار می کنند. متاسفانه با وجود توسعه مراکز تلفن تحت شبکه VoIP در بین شرکت ها، هنوز بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند و برایشان ناشناخته است.

تلفن VoIP

در قدیم بیشتر افراد برای برقرار کردن ارتباط با هم از سیستم تلفن سنتی استفاده می کردند، یعنی مراکز تماس با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ سیگنال های صوتی را منتقل می کردند. پس برای برقراری تماس نیاز به سیم و اتصال های سیمی بود که برای اتصال خطوط داخلی به شبکه تلفن عمومی وصل می شدند که با آن سانترال می گفتند.
ولی طی سال های اخیر و با ورود تکنولوژی به دنیای کسب و کارها، تلفن های جدیدی آمد که مبتنی بر اینترنت بود که به آن VoIP ویپ می گویند. امروزه سیستم تلفن VoIP پاسخ گوی بسیاری از نیازهای ارتباطی اولیه است که بیشتر کسب و کارها کوچک و بزرگ و شرکت ها از این سیستم بهره می برند.

مزایای تلفن VoIP

سیستم تلفن VoIP ویپ نسبت به تلفن های سنتی مزایای زیادی دارد. بطور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، هزینه های این تلفن ها کم می شود، تعامل و ارتباط کارآمدی بین شرکت ها و مشتری ایجاد می شود، حتی بین شرکت ها و مشتریان تماس های کنفرانسی ساده و کنفرانس ویدئویی برقرار می شود و موارد دیگر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سیستم تلفن VoIP

• کم هزینه بودن تماس ها
تلفن های ویپ از پروتکل های اینترنت برای برقراری تماس استفاده می کنند. به جای استفاده از خطوط تلفن، تمام داده های ارتباطی به بسته تبدیل شده و از طریق شبکه IP ارسال می شود. مانند تلفن های تحت شبکه IP phone که امروزه دارای تنوع هستند و بسیاری از شرکت ها از آن ها استفاده می کنند، از جمله تلفن های آوایا و ویتک که همه مدل آن در بازار موجود است و استفاده از آن ها هزینه چندانی ندارد. بخش مهم اتصال IP این است که کیفیت تضمین شده خدمات تلفن شما به شبکه اداری وجود دارد.
برقراری تماس های داخلی و بین راه از طریق این تلفن ها برخلاف خطوط تلفن سنتی که گران بودند، بسیار ارزان تمام می شود. در واقع استفاده از ویپ برای کسب و کارها این امکان را می دهد که بدون هزینه اضافی، تماس های بین شهری داخلی و خارجی برقرار شود. بنابراین استفاده از این تلفن ها باعث صرفه جویی در هزینه های ماهانه شرکت ها و کسب و کارهای کوچک می شود.


• تحرک خدمات
تحرک خدمات در تلفن VoIP یعنی اگر کارمندان یک شرکت یا کسب و کاری مدام در حال حرکت و جابجایی باشند، خدمات و سیستم تلفن VoIP می تواند یک مزیت فوق العاده باشد، زیرا هر کجا بروید می توانید آن را به دنبال خود ببرید.
در یک سیستم تلفنی سنتی، خطی که به خانه یا محل کار می رود، شماره تلفن اختصاصی دارد. هر حرکتی که در آن صورت می گیرد، تبدیل به آزمایشی برای به خاطر سپردن کدها یا کلیدهای مناسب برای شماره گیری روی تلفن می شود. زمان زیادی را می توان با تماس با شرکت های مخابراتی برای انتقال خدمات و شماره تلفن به مکان های جدید تلف کرد. ولی با سیستم تلفن VoIP، همه موارد حذف می شود. هیچ محدودیت فیزیکی وجود ندارد و افراد و شرکت ها این آزادی را دارند که طبق نیازهای کسب و کارشان بدون هیچ استرسی به هرجا که می خواهند در رفت و آمد باشند.


• تطبیق پذیری ویژگی ها
استفاده از سیستم های تلفن VoIP به شما این امکان را می دهد تا با دستگاه های دارای فناوری چند کار را با هم انجام دهید و همچنین این امکان را به شما می دهد تا از آن بیشترین بهره وری را داشته باشید.
فرض کنید در یک صف تماس هستید، در حالی که منتظرید، می توانید رویکرد خود را برای تماس های مشتری که از دست داده اید بدست آورید و در حین خواندن رونوشت های پست صوتی به متن که مستقیماً به صندوق ورودی ایمیل ارسال می شود، استراتژیک کنید.
در حالت دیگر می توانید پیام ها و پست های صوتی را به راحتی ارسال کنید. اگر پیام مهمی را در یک پست صوتی دریافت کردید، می توانید به راحتی آن پیام صوتی را برای سه نفر دیگر هم بفرستید.
این ویژگی ها و بسیاری دیگر از این ها با سیستم های تلفن VoIP در دسترس هستند و از آن جایی که این سرویس همیشه با شما همراه است، ویژگی هایی دارد که برای بیشتر شرکت ها مفید است و می تواند باعث رشد کسب و کار شما شود.

 

• تماس های کنفرانسی
از آنجایی که همه تماس ها به جای خطوط تلفن احتصاصی از یک شبکه داده همگرا استفاده می کنند، ایجاد و شرکت در تماس های کنفرانسی بسیار آسان تر شده است. اگر کسب و کار شما از سیستم تلفن سنتی استفاده می کند، می توانید در تماس های کنفرانسی شرکت کنید. ولی چیزی که متوجه می شوید این است که برای میزبانی چندین تماس گیرنده برای یک کنفرانس، باید هزینه خدمات اضافی را بپردازید.
این خدمات برای بیشتر سیستم های تلفن ویپ هستند. به جای پرداخت هزینه اضافی، می توانید از امکانات برقراری تماس کنفرانسی بعنوان یک مزیت اضافی برای خدماتی که قبلا برای آن پرداخت کرده اید استفاده کنید.
علاوه بر آن خدمات VoIP، سیستم های کنفرانسی ویدیویی را نیز بسیار آسان تر می کند. البته، این نوع کنفرانس ها معمولاً موارد خاص هستند، ولی تعامل چهره به چهره با همکاران و مشتریان در حالی که پرسنل تجاری خارج از دفتر هستند، با سیستم های این تلفن ها بسیار قابل مدیریت هستند.


• تعامل کارآمد با مشتری
رهبر جهانی بازار ویپ شرکت آوایا می باشد که به لطف این سیستم ها در اقتصاد جهانی امروز، مشاغل می توانند در هر مکانی مستقر شوند. این اغلب به این معنی است که جلساتی که در سفر برگزار می شوند، می توانند از ویپ استفاده کنند. با این حال، با یک سرویس VoIP، هیچ دلیلی برای از دست دادن توانایی برقراری تماس های مهم یا عدم ارسال اسناد ضروری وجود ندارد.
با این تلفن ها، می توانید انتخاب کنید که تماس هایتان کجا و چگونه زنگ بخورد. بطور مثال اگر کارشناسان خط اول پاسخ گو نبودند به خطوط دیگر وصل می شود تا در آخر به یکی از کارشناسان وصل شود. بطور خلاصه باید گفت دیگر نیازی به از دست دادن تماس های فوری نیست. با استفاده از VoIP، کارشناسان می توانند به جای این که یک روز یا چند روز برای رسیدن به دستگاه فکس منتظر بمانند، اسناد خود را از طریق سرویس های ابری فکس کنند. پس با این تلفن ها تعامل کارآمد و مناسب تری با مشتریان خواهید داشت.


• انعطاف پذیری بالا
نگرانی رایج در مورد VoIP این است که اگر اینترنت از کار بیوفتد، توانایی برقراری تماس نیز کاهش می یابد. این موضوع نباید در شرایط مناسب رخ دهد. حقیقت این است که انتقال تماس، مانند سایر ویژکی های سیستم های تلفن های VoIP، بسیار انعطاف پذیر هستند.
این تلفن ها قابلیت های بسیار زیادی دارند مانند قابلیت انتخاب مکان و زمان شما. قابلیت انتخاب مکان و چگونگی ارسال تماس ها به این معنی است که شما مجبور نیستید بهره وری خود را به هر دلیلی مانند قطع برق یا رویدادهای مربوط به وضعیت آب و هوا از دست بدهید. اگر در این مواقع تلفن دفتر قطع شود، دستگاه تلفن همراه یا لب تاب می تواند پاسخ گو باشد.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد، در پاسخ به پرسش های سیستم تلفن های اینترنتی که چه تلفن هایی هستند و مزایای تلفن VoIP چیست، باید گفت که این تلفن ها راهی برای انتقال صدا و چند رسانه ای از طریق شبکه هستند. یک سرویس VoIP صدای کاربر را از طریق سیگنال های صوتی به داده های دیجیتال تبدیل می کند و سپس به اینترنت منتقل می کند. بنابراین این تلفن ها بخاطر کم هزینه بودن، انطباق پذیری بالا با محیط، ایجاد تعامل مناسب با مشتریان و... مورد توجه بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها قرار گرفته است که این موضوع در جای خود قابل تامل است.


منتشر شده در تاریخ : 1402.04.14

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید