مقاله ها, مرکز تماس

تلفن های تحت شبکه IP Phone

تلفن های تحت شبکه IP Phone

تلفن های تحت شبکه IP Phone

تلفن های IP

آنچه خواهیم خواند

تاکنون با خود فکر کرده اید که تلفن های IP یا همان تلفن های تحت شبکه IP Phone چیست؟ با شکل گیری فناوری های نوین ارتباطی و البته تجاری شدن نسل های جدید تلفن ها، دستگاه های سانترال به بازار آمدند که این دستگاه ها امکانات منحصر به فردی دارند، به همین خاطر طی سال های اخیر جایگزین تلفن های سانترال های سنتی شدند. تلفن های سانترال نسل جدید با پشتیبانی از پروتکل های IP و در قالب تلفن تحت شبکه تولید می شوند. تلفن های IP در شبکه تلفن های VoIP استفاده می شوند که دارای تجهیزاتی با پشتیبانی از پروتکل های SIP، قابلیت تماس و انتقال تصویر بر بستر IP هستند، که می تواند اینترنت را برای کاربران فراهم کند. سرور تلفن های تحت شبکه، مبتنی بر سرویس های ابری است و این بدان معناست که برای اتصال آن در شرکت ها نیاز به کابل کشی نیست و تماس ها فقط از طریق اتصال به اینترنت برقرار می شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد تلفن های تحت شبکه IP Phone است، ما در مجموعه هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهای کوچک و همچنین کسب و کار های متوسط و بزرگ باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.

آشنایی با تلفن های IP

تلفن های IP اصطلاحی است که به تلفن های تحت شبکه می گویند، یعنی تماسی که از طریق اینترنت صورت می گیرد. کلمه IP مخفف Internet Protocol است که یک زبان یا استانداردی است که برای ارسال اطلاعات از طریق اینترنت استفاده می شود. به این تلفن ها، تلفن های VoIP نیز گفته می شود که به معنای Voice over IP است. تلفن های IP Phone از نظر ظاهری با یک تلفن معمولی هیچ تفاوتی ندارند، تنها تفاوت در این است که می توانید به جای شبکه تلفن معمولی از طریق اینترنت تماس بگیرید.
بسیاری از آی پی فون ها برنامه های داخل کامپیوتر شما هستند و تنها با اتصال به اینترنت و یک جفت هدفون با میکروفون وصل می شود. تماس با تلفن IP اغلب مقرون به صرفه است و توسط بسیاری از شرکت های بزرگ که مراکز تماس بزرگ دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
• تلفن های IP به معنای تماس از طریق اینترنت است
VoIP همان تلفن تحت شبکه است
• تلفن های تحت شبکه IP Phone ظاهری شبیه تلفن معمولی دارد
• این تلفن ها در مقایسه با تلفن های معمولی مقرون به صرفه هستند
• IP Phone ها به شما تحرک بیشتری می دهند، تا زمانی که اینترنت دارید و می توانید تماس بگیرید.

IP Phone

تلفن های IP چیست؟

تا به حال با خود فکر کرده اید که تلفن های تحت شبکه IP Phone چه تلفن هایی هستند و چگونه کار می کنند؟ تا قبل از این سیستم تلفن ها سنتی بود و مردم برای تماس های خود از تلفن های رومیزی استفاده می کنند. ولی برای استفاده از این تلفن ها، شما به یک خط تلفن و یک کابل کشی در سراسر دفتر احتیاج دارید. این بدان معناست که شما نیازی به دردسرهای سیم کشی ندارید و می توانید تماس های ورودی را با اتصال به اینترنت دریافت کنید. سرور این تلفن ها مبتنی بر سرویس های ابری است و با استفاده از فناوری VoIP اجرا می شود و شما می توانید با استفاده از هر نوع اتصال به اینترنت، تماس تلفنی برقرار و دریافت کنید.
تلفن های تحت شبکه به شما این امکان را می دهد که با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، تماس بگیرید، مانند موارد زیر:
تلفن های همراه
لبتاب
• کامپیوتر شخصی

در یک سیستم تلفن های IP، هر تماس ورودی به سرور مجازی میزبانی شده توسط ارائه دهنده سرویس های شما هدایت می شود و بعد با استفاده از فناوری VoIP ، تماس شما به یک فایل صوتی تبدیل شده و داده ها را به تلفن IP منتقل می کند.

IP Phone ها برای افراد
تلفن تحت شبکه تنها مختص به شرکت و سازمان ها نیست و افراد هم می توانند از تلفن های IP یا تلفن های با باندهای پهن استفاده کنند. چندین تأمین کننده در بازار وجود دارد و تنها چیزی که مورد نیاز افراد است، یک اشتراک است که وقتی امضاء شد یک آداپتور دریافت می کنید که می توانید به راحتی آن را به پریز باند پهن وصل کنید.
امروزه فناوری و تکنولوژی باعث شده که تلفن ها هر روز پیشرفته تر شوند، به گونه ای که تلفن منزل را حتی در زمانی که خارج از منزل یا خارج از کشور هستید با کیفیت و عالی دریافت کنید، البته به شرط همراه داشتن آداپتور.
در این تلفن ها بنا به این که از قبل موقعیت جغرافیایی و آدرس محل مذکور را ارائه داده باشید، می توانید تماس های اورژانسی و اضطراری را برقرار کنید.

تلفن های تحت شبکه

تلفن های IP برای شرکت ها
امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از تلفن های تحت شبکه استفاده می کنند. البته یکی از دلایل اصلی آن ارزان بودن این تلفن هاست. عملیات مرکز تماس نمونه خوبی از شرکت هایی است که از تلفن های IP Phone استفاده می کنند. همچنین برای شرکت هایی مناسب است که بعنوان مشاور فعالیت می کنند، زیرا ارزان تر از تلفن های همراه است.
برای شرکت هایی که اطلاعات حساس را مدیریت می کنند، لازم به ذکر است که امنیت با این تلفن ها می تواند یک نقطه ضعف باشد، به این دلیل که اطلاعات و تماس ها از طریق اینترنت ارسال می شوند و به راحتی قابل دریافت و در نهایت رهگیری می باشند. بنابراین هنگام بحث درباره اطلاعات حساس از طریق تلفن های تحت شبکه باید کمی محتاط بود.
در نتیجه می توان گفت که استفاده از این تلفن ها راه حل خوبی هم برای افراد و هم برای شرکت ها هستند. با فناوری بهتر، کیفیت تماس های بهتری نیز دریافت می کنند و همچنین ارزان تر و انعطاف پذیرتر از تلفن های سنتی از طریق شبکه های تلفنی هستند.

کارکردن با تلفن های IP
سیستم سانترال با انواع مختلف آی پی فون سازگار است. برای کارکردن با تلفن های تحت شبکه، می بایست از چگونگی شروع کار با مدل های مختلف آشنا بود که این امر با مطالعه سایت های مختلف که تولید کننده این تلفن ها هستند، بدست می آید.
در ابتدا می بایست پایه تلفن را به پریز برق وصل کنید، در صورتی که این تلفن ها بدون پایه تحویل داده شوند، فقط باید شارژ را به پریز برق وصل کرد. با کلیک کردن بر روی دکمه های مربوط به روشن و خاموش کردن آن، IP Phone ها شروع به کار می کنند.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد با شکل گیری فناوری های نوین ارتباطات یکپارچه و البته تجاری شدن نسل های جدید تلفن ها، دستگاه های سانترال به بازار آمدند که این دستگاه ها امکانات منحصر به فردی دارند و به همین خاطر طی سال های اخیر جایگزین تلفن های سانترال های سنتی شدند. تلفن های سانترال نسل جدید با پشتیبانی از پروتکل های IP و در قالب تلفن های تحت شبکه تولید می شوند. تلفن های IP در شبکه تلفن های VoIP استفاده می شوند که دارای تجهیزاتی با پشتیبانی از پروتکل های SIP، قابلیت تماس و انتقال تصویر بر بستر IP و همچنین اینترنت را برای کاربران فراهم می کند. برای اتصال این تلفن ها در هر سازمان و شرکتی، نیاز به کابل کشی نیست و تماس ها فقط از طریق اتصال به اینترنت برقرار می شود. بنابراین تلفن های تحت شبکه با استفاده از فناوری و بر بستر ویپ و به صورت اینترنت اجرا و انجام می شوند.


منتشر شده در تاریخ : 1402.02.30

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید