مقاله ها, مرکز تماس

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ VoIP

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ

بازار ویپ

آن چه خواهیم خواند

همان طور که در مقاله های قبل نیز اشاره شد، ویپ VoIP یا تلفن تحت شبکه مخفف (voice over Internet Protocol) است و بمعنای انتقال دادن محتوای صوتی و چندرسانه ای از طریق اینترنت است. باید دانست که کارکرد و نحوه استفاده از این تلفن ها به سبک تلفن های سنتی و معمولی است، اما یک تفاوت عمده ای که دارند استفاده آن ها از اینترنت است. چندسالی است که با ورود تکنولوژی و فناوری به بازار کسب و کارها، این تلفن ها جای خود را در بین رقبا باز کردند و شرکت های بسیاری به ارائه خدمات آن پرداختند. آوایا رهبر جهانی بازار ویپ،  یکی از برترین شرکت ‌های تولید ویپ در جهان است که بعنوان رهبر جهانی این بازار در بین رقبا شناخته می شود. چرا که تمرکز شرکت آوایا بر تولید محصولات باکیفیت، تولید محصولات متنوع و بازاریابی قوی است. بنابراین آوایا بعنوان یکی از برترین شرکت های تولید ویپ در جهان شناخته شده است.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد ” آوایا رهبر جهانی بازار ویپ ” است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند. 

 

ویپ امکان استفاده از شبکه های کامپیوتری برای مکالمات تلفنی را فراهم می آورد. به بیانی ساده، تبدیل صدا به بسته های داده و انتقال آن بر روی بستر شبکه ویپ نامیده می شود. با تکنولوژی ویپ موقعیت جغرافیایی بی معناست. با ویپ پاسخگویی به تماس از طریق تلفن رومیزی، گوشی های بی سیم یا سافت فون از طریق کامپیوتر یا تلفن های هوشمند با یک داخلی امکان پذیر است. ویپ امکان استفاده از شبکه های کامپیوتری برای مکالمات تلفنی را فراهم می آورد. حرف پی در ویپ اشاره می کند به واژه پروتکل که در واقع مجموعه ای از قوانین و استانداردهایی است که در شبکه از آن استفاده می شود که امکان ارسال و دریافت سیگنال ها را دارد این سیگنال ها در واقع پالس های بالا و پایین الکتریکی یا نوری هستند که در دنیای دیجیتال با نمادهای ۱ و ۰ نمایش داده می شود. ویپ با تبدیل صدا به بسته های داده و عموماٌ روی شبکه کار می کند که ۹۶% شبکه های تمامی سازمان ها و کارخانجات را تشکیل می دهد. امروزه ویپ جایگاه ویژه ای در عرصه تکنولوژی داشته و رشد آن روزافزون است، بر همین اساس لازم است که به این تکنولوژی نگاه ویژه ای داشته باشیم تا با گسترش آن در ساختارهای ارتباطی کشور گام های موثری را برای توسعه برداریم.

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ

تعریفی ساده از ویپ (VoIP)

تعریفی ساده از ویپ : آوایا که قدیمی ترین شرکت مخابراتی دنیا و بنیان گذار این تکنولوژی یوده است، رهبر جهانی بازار ویپ (VoIP) است که به ارائه گستره وسیعی از تجهیزات و راه کارهای ویپ (VoIP) می پردازد.

این تجهیزات شامل: Voice gateway ها، سوئیچ ها، روتر ها، سرورهای ارتباطی، PBX ها، تلفن های تحت شبکه رومیزی (IP Phone)، تلفن های تحت شبکه بی سیم، تلفن های نرم افزاری (Soft Phone)، تجهیزات ویدئو کنفرانس (Video Conference) و … می باشد.

هم چنین آوایا برترین ارائه دهنده ی راه کارهای مراکز تماس (Contact Centers)، ارتباطات یکپارچه (Unified Communications) و ویدئو کنفرانس (Video Conference) در سراسر دنیا می باشد.

آوایا رهبر جهانی بازار VoIP

آوایا در سال ۲۰۰۹ میلادی شرکت نورتل (Nortel) راکه یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین شرکت های فعال در حوزه ارتباطات بوده، خریداری نمود.

آوایا رهبر جهانی بازار VoIP

سیسکو غول فروش تجهیزات شبکه

سیسکو پیش از آن که به بازار ویپ وارد شود، غول فروش تجهیزات شبکه بوده است.

سیسکو در حال حاضر یک بازیگر جوان ولی برجسته در بازار ویپ بحساب می آید که در کنار رهبر جهانی این بازار یعنی آوایا (AVAYA) و البته سایر رقبای جدید و قدیم این بازار به رقابت می پردازد.

سیسکو البته در زمینه ارائه مراکز تماس دارای ضعف چشم گیری است ولی در سیستم های ارتباط یکپارچه و ویدئو کنفرانس از برترین ها است.

سیسکو دارای محصولات مختلفی از جمله روتر ها و آی پی فون های خوبی در این بازار است.

سیسکو غول فروش تجهیزات شبکه

شرتل، جوان و سریع در بازار VoIP

شرکت شرتل اگر چه عضو جوانی در بازار تجهیزات مخابراتی و بازار ویپ (VoIP) بحساب می آید ولی بسیار سریع در حال رشد است و بعبارتی یک فروشنده چابک و رو به رشد محسوب می شود.

شرتل، ارائه دهنده راه کارهای کاملی از سیستم های مبتنی بر VoIP بحساب می آید که مهم ترین ویژگی راه کارهای آن سهولت در نصب و راه اندازی می باشد.

شرتل، جوان و سریع در بازار VoIP

مایتل ارائه دهنده جهانی راه حل های ارتباطات یکپارچه بازار ویپ

مایتل یک ارائه دهنده جهانی راه حل های ارتباطات یکپارچه برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک است، که البته آن را با زیر ساخت های مناسب برای رابط های کاربری انسانی فراهم نموده است.

مایتل در حوزه های کسب و کارهای کوچک موفق عمل کرده است.

مایتل ارائه دهنده جهانی راه حل های ارتباطات یکپارچه

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ

زیمنس، یکی دیگر از ستاره های بازار مخابرات

زیمنس سال های سال است که یکی از مدعیان در عرصه تجهیزات مخابراتی می باشد و ستاره ای پر فروغ در این بازار است.

البته از آن جا که زیمنس یک شرکت بزرگ در حوزه الکترونیک هم بحساب می آید و محصولات متنوع زیادی در دنیا دارد، تقریبا از قدیم تا کنون نام شناخته شده ای برای مردم بحساب می آید. ولی ما او را جدا از سایر تولیداتش یک ستاره ی درخشان در بازار مخابرات می دانیم که البته به VoIP نیز روی آورده است و با ارائه PBX های مبتنی بر IP و سیستم های ارتباطی یکپارچه خود را در عرصه مدعیان VoIP هم قرار داده است. البته زیمنس هم در زمینه ارائه مراکز تماس تقریباً توفیق چندانی نداشته ولی همچنان در تصرف بخش عمده ای از بازار بخصوص در اروپا فرصت های زیادی دارد.

زیمنس، یکی دیگر از ستاره های بازار مخابرات

آلکاتل، حضور همیشگی در بازارهای مخابرات و بازار ویپ

آلکاتل یکی دیگر از شرکت های مخابراتی قدیمی است که سال ها در زمینه ارائه سیستم های مخابراتی در جهان مطرح بوده است و نامی معتبر و قابل اعتنا بحساب می آید. البته بیشتر شهرتش بعلت ورود این شرکت به عرصه بازار موبایل می باشد، اگر چه نمی توان آلکاتل را در این بازار خیلی موفق دانست ولی هم چنان به این حضور ادامه داده است. این شرکت نیز با ارائه تجهیزات مخابراتی مبتنی بر IP، خود را از مدعیان می داند ولی بیشتر شهرت آن در عرصه تجهیزات مبتنی بر IP به دوره ای باز می گردد که با شرکت Lucent ترکیب شد.

Lucent از قدیمی ترین شرکت های مخابراتی است که اتفاقاً Avaya رهبر جهانی بازار ویپ، شرکت تفکیک شده از بدنه Lucent است. پس از جدایی Avaya شرکت Lucent تا اندازه ای تضعیف گردید لذا چند سال بعد با ترکیب این شرکت با آلکاتل فرصتی برای احیا پیدا کرد و اضافه بر آن نیز به توسعه شرکت آلکاتل منجر گردید تا در نهایت نام ترکیبی آن ها به Alcatel.Lucent تغییر یافت. اگر چه حتی این ترکیب آن ها را هیچ گاه بعنوان یک مدعی اصلی در بازار VoIP مطرح نکرد بخصوص این که تنوع محصولات آن ها بسیار محدود است و البته در زمینه مراکز تماس نیز مدعی نیستند.

رهبر جهانی بازار ویپ

راه کاری سریع مبتنی بر استانداردهای باز VoIP

این شرکت به ارائه راه کارهای سریع و مبتنی بر استانداردهای باز VoIP برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مشغول است.

راه کارهای این شرکت بیشتر به شکل ارائه خدمات هستند و شاید بتوان آن را نوعی از موفقیت محسوب نمود.

راه کاری سریع مبتنی بر استانداردهای باز VoIP

یک نرم افزار خوب و سریع برای VoIP

استریسک، سخت افزار نیست بلکه یک نرم افزار PBX است که می توان آن بر روی سرورهای لینوکس، یونیکس و برخی سیستم عامل های دیگر اجرا کرد. بر همین اساس بسیار انعطاف پذیر است و به سرعت می توان با آن سیستم های VoIP را راه اندازی نمود. اگر چه امکانات بسیاری دارد و تقریباً همه ی افرادی که در حوزه VoIP فعالیت می کنند یک بار آن را تجربه کرده اند، به بعبارتی متخصصین فنی زیادی دارد ولی هیچ گاه بعنوان مرکز تلفن یا مرکز تماس یا راه حل VoIP برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ انتخاب نشده است. انجام هرگونه تغییرات ساختاری در استریسک می تواند به سرعت انجام شود ولی عده ی بسیاری در دنیا استریسک را صرفاً یک نسخه آموزشی از VoIP می دانند که تقریباً بیشتر متخصصان VoIP در شروع فعالیت خود در بازار VoIP با آن در ارتباط بوده اند. بدیهی است چنین نرم افزارهایی برای کسب و کارهای کوچک با تعاریف ساده، ایده مناسبی بحساب می آید.

یک نرم افزار خوب و سریع برای VoIP

اضافه بر نام هایی که در بالا به آن ها اشاره شد که تقریباً انتخاب های اصلی بازار VoIP هستند، نام های دیگری نیز مطرح است که البته بیشتر آن ها در حال رشد هستند و هنوز یک مدعی محسوب نمی شوند.

آلکاتل، حضور همیشگی در بازارهای مخابرات

نام هایی مانند:

NEC، ۳CX، Snom، Toshiba، Polycom، D-Link، ZyXEL، Hoawei، Grandstream

نتیجه‌گیری :

آوایا رهبر جهانی بازار ویپ،  یکی از برترین شرکت‌های تولید ویپ در جهان است و به عنوان رهبر جهانی در بازار ویپ شناخته می‌شود. علل موفقیت آوایا در بازار ویپ شامل تمرکز بر کیفیت محصولات، بازاریابی قوی، تولید محصولات متنوع و رویکرد به روز رسانی محصولات است. این شرکت با توجه به تلاش‌های خود در توسعه و بهبود محصولات، به نظر می‌رسد که در آینده نیز به عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولید ویپ در جهان شناخته خواهد شد.


منتشر شده در تاریخ : 1396.03.31

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید