
آنچه خواهیم خواند
شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer
دیالر یا Dialer
شماره گیرهای خروجی دایالر Dialer ، نوعی نرم افزار است که برای خودکار کردن شماره گیری تلفن مشتریان و آسانتر شدن نتیجه این تماسها، استفاده میشود. دیالر یکی از هوشمندترین الگوریتمها را دارد و سریعتر از نمونههای مشابه خود، کار میکند.
طی سالهای گذشته و با ورود تکنولوژی به بازارهای جهانی تحولی بزرگ در تمام سیستمها ایجاد شد، یکی از آن قسمتها، مراکز تماس بود که باعث شد سیستمهای قدیمی و دستی کنار روند و این مراکز به ابزار جدید مجهز شوند. باید در نظر داشت که تنوع و کارکردهای شماره گیرهای خروجی کم نیستند و دارای مزایایی مانند: پخش پیامهای ضبط شده از طریق پاسخ صوتی تعاملی یا تلفنهای گویا هستند که با زدن یک دکمه یا پیامک استفاده میشود. از دیگر مزیتهای آن برای مبادلات بزرگ است که بهدلیل ویژگی که دارد میتواند دادههای مشتریان را قبل از تماس به مراکز تماس کسب و کارهای متوسط و بزرگ بدهد و تغییر کلی در معاملات آنها بهوجود آورد. شاید مهمترین ویژگی آن، بالابردن نرخ بهرهوری کارشناسان مرکز تماس و پایین آمدن زمان بیکاری آنها باشد.
آنچه از پیش روی شما میگذرد درمورد شماره گیرهای خروجی دیالر است، ما در شرکت Havosh تلاش میکنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.
شماره گیرهای خروجی دیالر چیست؟
دیالر چیست؟ دیالر یا Dialer شماره گیر خروجی است که در نرم افزار مرکز تماس گنجانده شده است تا شمارهگیری را برای دستیابی به سرنخها و ارائه کمپینهای تماس خروجی انجام دهد. اگر تعریف دقیقتری از شماره گیرهای خروجی لازم باشد، بهنظر میرسد که این باشد: این ابزار ادغامی از فناوری تماس با رایانه شخصی برای انجام تماسهای گسترده در حین بازاریابی تلفنی خروجی برای دریافت سرنخها، بستن فروش سرد و ارتقای مخاطب است. دیالر مزایای بسیار زیادی دارد و باعث کاهش تعداد شماره گیرهای دستی میشود. علاوه بر آن شماره گیری مجدد را طبق قوانین خاص طراحی و بهطور خودکار انجام میدهد. دیالر دستگاههای منشی تلفنی یا مخاطبین نامعتبر را نادیده میگیرد، تماسهای زنده را برای سفارشیسازی تجزیه و تحلیل میکند و کارایی بالایی دارد. یکی دیگر از مزیتهای Dialer این است که زمان بیکاری کارشناسان تماس کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و حتی کارهای متوسط و بزرگ را کاهش میدهد، بهرهوری آنها را افزایشداده و میانگین مدت تماس را طولانی میکند. بهطور کلی دیالر دارای اهداف متفاوتی است که با الگوریتمهای متنوعی که وجود دارد میتواند نیازهای مشاغل مختلف را برطرف کند.
آنچه که گفته شد، شرح مختصری از دیالر شماره گیر مرکز تماس است. ولی برای این که بیشتر به دانش Dialer پی ببریم لازم است، چگونگی عملکرد و کارکرد شماره گیرهای مرکز تماس را بدانیم.

دیالر یا Dialer
امروزه راه حلهای زیادی برای شماره گیرهای مرکز تماس وجود دارد که از سرویسهای ابری برای آن استفاده میشود. برای شروع به کار دیالر، به هیچ چیزی نیاز نیست مگر یک کامپیوتر، وای فای و هدفون.
با توجه به انواع صنایع و جایگاههایی که از شماره گیرهای خروجی دیالر استفاده میشود، کارشناسان راه حلهای مختلفی را برای هر کسب و کاری طراحی کردند. در ادامه به تفاوتهای شماره گیرهای دستی و دیجیتال میپردازیم.
باید در نظر داشت که تا قبل از این که شماره گیرهای خودکار به بازار بیایند، بهصورت دستی کار میکردند. دیالر خودکار چگونه باعث کاهش عملکرد دیالر دستی شد؟ اولین و واضحترین موضوع این است که تماسها را بدون مشارکت و دخالت کارشناسان انجام میدهد. یکی دیگر از موارد، پرهیز از تماسهای ناموفق مانند سیگنالهای مشغول، شمارههای نادرست یا تماسهای بیپاسخ است. تماس تنها درصورتی به اُپراتور مرکز تماس منتقل میشود که توسط شخص حقیقی پاسخ داده شود. تماس زنده بعدی تقریباً بلافاصله پس از پایان تماس قبلی به یک نماینده وصل میشود. یکی از الگوریتمهای این مراکز این است که بهعنوان شمارهگیر پیشرفته شناخته میشود و میتواند شمارههای جدید را، حتی زمانی که احتمال دارد تماس قبلی در نزدیکترین زمان به پایان برسد، جایگزین کند.
به هرحال، این ویژگیها بر بهرهوری کارشناسان مرکز تماس تاثیر مثبت میگذارد. زیرا زمان کمتری برای شماره گیری دستی از دست میرود، تعداد مکالمههای واقعی بیشتر و زمان بیکاری کارشناسان کاهش مییابد.
با وجود کارکردهای شماره گیرهای خروجی دیالر Dialer که گفته شد، دیالر خودکار عملکردهای دیگری نیز دارد که بیشتر آن برای استفاده از کمپینهای بازاریابی خارجی طراحی شدهاند. چندین کمپین عملیاتی و آزمایشی، مدیریت ارتباط با مشتری، کنترل و نظارت بر تماس، مدیریت پایگاههای تماس، ضبط تماسهای کوتاه و... است.
وظیفه Dialer
Dialer یا دیالر، نوعی نرم افزار مرکز تماس است که برای خودکار کردن شمارهگیری شمارههای تلفن مشتریان و آسانسازی نتیجه این تماسها استفاده میشود. از شماره گیرها و از طریق تلفن گویا یا IVR همچنین میتوانند برای پخش پیامهای ضبط شده استفاده کرد.
ویژگی های دیالر
شمارهگیر خروجی میتواند شمارههای مجدد را طبق قوانین خاص طراحی شده بهطور خودکار انجام دهد، و سیگنالهای مشغول، دستگاههای منشی تلفنی یا مخاطبین نامعتبر را نادیده بگیرد. همچنین نرخ تماس را در حالت زنده برای سفارشیسازی تجزیه و تحلیل کند و کارایی بالاتری را از خود ارائه دهد.
نتیجه گیری
همانطور که گفته شد کارکردهای شماره گیرهای خروجی کم نیستند و شماره گیرهای مرکز تماس مرتبطترین و حتی غیرقابل تعویضترین گزینه برای بازاریابی خارجی هستند. باید در نظر داشت که تا پیش از این مدیریت دیالر یا Dialer معمولی و دستی بسیار پایین بود و توسط کارشناسان فروش با سرعت و کارایی مناسب انجام نمیشد. با آمدن فناوریهای مدرن و استفاده از شماره گیرهای خودکار انقلابی در مراکز تماس بوجود آمد، چرا که با این سیستم همزمان میتوان دهها تماس را به اپراتورهای مرکزی وصل کرد و از تماسهای نامعتبر مانند تماسهای قطع نشده، منشی تلفنی، سیگنالهای اشغال، شمارههای نامعتبر و... جلوگیری کرد. بنابراین این مراکز تماس از طریق یک مخاطب مبتنی بر سرویسهای ابری میتوانند بهترین بازدهی را داشته باشند و بسیاری از شرکتها از آن استفاده کنند.