
آنچه خواهیم خواند
شرکت آوایا – معرفی آوایا و تلفن Avaya – محصولات آوایا
آوایا (AVAYA) گذشته، حال و آیندهی ارتباطات سازمانی با توسعه فناوری هاوش
در عصر دیجیتال، ارتباطات فراتر از یک تماس تلفنی ساده است. امروزه برندها برای رقابت، نیازمند پلتفرمهای هوشمند و یکپارچه برای تعامل با مشتریان و تیمهای داخلی خود هستند. آوایا (Avaya)، برند پیشرو جهانی در زمینه ارتباطات یکپارچه و مرکز تماس، دقیقن همین نقش را بازی میکند و در ایران، توسعه فناوری هاوش، این فناوری جهانی را از سالها پیش به طور انحصاری در اختیار شما قرار میدهد.
ارتباطات یکپارچه، مرکز تلفن، تلفنهای تحت شبکه، مراکز تماس و ساختارهای ارتباطی ابری، توانسته موقعیت خوبی برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و همکاری مشاغل در سراسر جهان بهوجود آورد که این موضوع اتفاق بسیار بزرگی در صنعت مرکز تماس محسوب میشود.
آنچه از پیش روی شما میگذرد در مورد آوایا است، ما در شرکت هاوش تلاش میکنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.
avaya
نگاهی جامع به برند آوایا و پیشینه جهانی آن
آوایا طی سالها از دل شرکتهای بزرگ مخابراتی مانند Lucent Technologies و AT&T متولد شده و به قدیمی ترین در این حوزه معروف است که ریشه آن در نهایت به شرکت Bell Telephone تاسیس شده در سال ۱۸۷۷ می رسد پس از شروع فعالیت با نام Avaya در سال ۲۰۰۰، در کمتر از دو دهه، به یکی از بازیگران اصلی عرصهی ارتباطات در جهان تبدیل شد. امروز، این برند آمریکایی با حضور فعال در بیش از ۱۹۰ کشور، یکی از ستونهای ارتباطی شرکتهای بزرگ و متوسط دنیاست. برند آوایا نه تنها یک تأمینکننده تجهیزات، بلکه ارائهدهندهی راهکارهای جامع ارتباطی و تجربهی مشتری است.
این مجموعه بزرگ، یک مبتکر به رسمیت شناخته شده در زمینه راهکارهای جهانی برای تعامل بیشتر و بهتر در مدیریت ارتباط با مشتری و تیمهای کاری در سراسر دنیا میباشد که با بیش از یکصد سال پیشینه در این زمینه بهعنوان قدیمی ترین شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی و راه کارهای ارتباطی بوده و سالهای سال با کسب رتبه نخست در زمینه فعالیت خود، موفق به کسب بهترین جایگاه فروش و ارائه خدمات فنی شده است. این مجموعه با تولید بهترین و مناسبترین راه کارهای یکپارچه و همگرا در سیستمهای ارتباطی، همواره بهترین انتخاب برای شرکتهای بزرگ و کوچک بوده است.با ارائه راهکارهای ارتباطی یکپارچه، تجربه جدیدی را در تعامل بیشتر و بهتر با مشتری به کسب و کارها میدهد تا در رسیدن به بهرهوری راه آسانتری را طی نمایند. کسب و کارهای امروزی با استفاده از راهکارهای آوایا میتوانند به سرعت با چالشهای پیش روی خود در توسعه کسب و کار مقابله کرده و با تجربه جدیدی در استفاده از ابزارهای انعطافپذیر، قابل اعتماد و امن با سرعتی بینظیر به تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان، همکاران و شرکای تجاری خود برسند. کاهش هزینههای ارتباطی، عملیاتی و منابع انسانی، مدیریت یکپارچه، پیاده سازی آسان و تحرک پذیری از مهمترین دستاوردهایی است که کسب و کارهای امروزی بهسادگی و با استفاده از راهکارهای آوایا بهدست خواهند آورد.

آوایا منتخب بهترین راه کارهای تعامل تیمی
آوایا
آوایا یک رهبر جهانی در تعامل بهتر تیم با ارائه راهکارهای ارتباطات یکپارچه و فنآوریهای مبتنی بر همکاری بهتر تیم است. راهکارهای آوایا به سرعت تیمی یکپارچه و متعهد به تعامل مناسب با در دسترس داشتن مناسب اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آنها میان اعضا فراهم میآورد. نیروی کار امروزی بسیار متحرک و غیر متمرکز میباشد که خواهان برقراری ارتباط از کانالهای مختلف و با سرعت بالا میباشد تا بتواند با همکاران خود مستقر در ستاد، شعب و دیگر مکانهای راه دور همگام با سایر افراد مستقر در ستاد اعم از زنجیره تامین و شرکای تجاری با مشتریان در ارتباط باشد. راهکارهای آوایا به توانمندسازی افراد در برقراری ارتباط و همکاری از کانالهای مختلف و متنوع کمک شایانی مینماید. کسب و کارهای امروزی بسیار نیازمند چنین راهکارهایی هستند و آوایا بهعنوان رهبر جهانی در ارائه چنین راه کارهایی همواره پیشتاز بوده و به کسب و کارها رونق بیشتری میبخشد.
محصولات و راهکارهای آوایا
محصولات و راهکارهای آوایا؛ تنوع، نوآوری، مقیاسپذیری
در ادامه، با مهمترین دستههای محصولات و راهحلهای آوایا آشنا میشوید — محصولاتی که توسط تنها شرکت معتبر در زمینه راهکارها و محصولات آوایا در ایران، هاوش، بهصورت کامل و همراه با پشتیبانی تخصصی عرضه میشوند:
سیستمهای تلفنی VoIP و IP-PBX
سیستمهای VoIP آوایا مجموعه ای از راهحلهای پیشرفته و مدرن برای گسترهی بزرگی از کسب و کارها از سازمانها و شرکتهای بزرگ، متوسط تا کوچک میباشد. راهکارهای مدرنی همچون AVAYA IP OFFICE و AVAYA Aura قابل اعتمادترین راهحلهای ارتباطی میباشند.
- تماس اینترنتی با کیفیت HD
- داخلیهای انعطافپذیر و قابل گسترش
- مدیریت تماسها، صفها و انتقال تماسها بهصورت هوشمند
- اتصال به CRM و سایر سیستمهای نرمافزاری
مرکز تماسهای آوایا
آوایا با ارائه مجموعه ای از راهحلهای مدرن و پیشرفته از جمله AVAYA Aura Contact Center و AVAYA Contact Center Select و یا همکاریهای شگفت انگیزی با دیگر راهحلها از جمله Ring Central، با ارزش ترین ابزارها را برای مدیریت حرفه ای تجربه مشتری فراهم کرده است.
- مدیریت صف تماس با الگوریتمهای پیشرفته
- ارتباط چندکاناله (تلفن، ایمیل، چت، واتساپ، سوشال مدیا)
- گزارشگیری دقیق از عملکرد اپراتورها
- اتصال به ابزارهای BI برای تحلیل رفتار مشتریان
- قابلیت شخصیسازی جریان مکالمه و پاسخهای خودکار
تلفنهای تحت شبکه آوایا (Avaya IP Phone)
آوایا مجموعهای متنوع از تلفنهای IP را ارائه میدهد، از مدلهای اقتصادی تا دستگاههای Executive با صفحهنمایش لمسی، پشتیبانی از بلوتوث، Wi-Fi و سازگاری کامل با زیرساختهای ابری و داخلی.
- آی پی فون های سری J100
Avaya J129, Avaya J139, Avaya J159, Avaya J169, Avaya J179, Avaya J189
- آی پی فون های سری 96XX
Avaya 9608, Avaya 9611, Avaya 9620, Avaya 9630, Avaya 9640, Avaya 9641, Avaya 9650, Avaya 9670
- تلفن های چند رسانه ای
Avaya E169, Avaya H175
- تلفن های چند منظوره و هوشمند و مجهز به سیستم عامل اندروید سری Vantage
Avaya Vantage K155, Avaya Vantage K175
نرم افزارهای آوایا
نرمافزارهای آوایا قلب تپندهی ارتباطات مدرن هستند. این مجموعه شامل:
- نرمافزار ضبط و آرشیو مکالمات (Call Recording)
- نرمافزار تحلیل تماسها و رفتار مشتریان
- CRM داخلی و یا اتصال به CRMهای خارجی
- داشبوردهای بلادرنگ برای مدیریت تیمها و کنترل SLA
- نرمافزارهای مدیریت ویدیوکنفرانس و جلسات ابری
- راهکارهای ویدیو کنفرانس و همکاری تیمی
پلتفرمهای ویدیویی آوایا مانند Avaya Spaces و Avaya Scopia به شرکتها کمک میکند که تیمهای دورکار یا چند شعبهای خود را هماهنگ و کارآمد نگه دارند — با ویژگیهایی چون اشتراکگذاری همزمان محتوا، تماس تصویری گروهی، جلسات رمزگذاریشده و اتصال با Outlook و Google Calendar.

چرا برند آوایا جایگاه برتر جهانی دارد؟
avaya
- دارای گواهینامههای امنیتی بینالمللی
- مورد اعتماد برندهای بزرگی در دنیا می باشد. (در پایان متن برخی از آنها معرفی شده اند)
- تمرکز بر «تجربهی مشتری» در قلب طراحی محصولات
- انعطافپذیری در پیادهسازی: ابری، هیبریدی، یا محلی
- اکوسیستم توسعهپذیر برای سفارشیسازی کامل راهکارها
هاوش، نمایندهای شایسته و معتبر برای آوایا در ایران
وقتی پای پیادهسازی سیستمهای حرفهای ارتباطی به میان میآید، برند مهم است؛ اما نماینده، حیاتی است.
توسعه فناوری هاوش با بیش از دو دهه تجربه در حوزهی VoIP،کال سنتر و راهحلهای سازمانی، تنها شرکتی است که از نخستین روز تاکنون به شکل گسترده و فراگیر ارائه دهنده معتبر محصولات و راهکارهای آوایا در ایران بوده است و اگر چه به دلیل عدم ارتباطهای تجاری میان شرکتهای آمرکایی و ایرانی و وجود تحریمها شرایط فراهم نشده است تا تنها نماینده رسمی و معتبر برند آوایا در ایران باشد ولی در عمل همچون یک نماینده انحصاری آوایا در ایران عمل کرده است و اضافه بر این که توسعه دهنده ی این راهکارها در ایران بوده است به صورت پایدار از نخستین روز تاکنون تمامی راه حل های خود را مبتنی بر راهکارهای آوایا طراحی کرده است و بیش از ۵۰۰ پروژه VoIP و مرکز تماس در کشور راه اندازی نموده است و به طور قطع ۹۹/۹۹٪ آن چه از راهکارها و محصولات آوایا در ایران پیاده سازی شده است به صورت مستقیم با هاوش در ارتباط بوده اند که این خدمات به شرح زیر میباشد.
- مشاورهی تخصصی پیش از خرید
- نصب و راهاندازی با مهندسین مجرب
- سفارشیسازی نرمافزارها بر اساس نیاز هر صنعت
- آموزش پرسنل فنی و کاربران
- پشتیبانی ۲۴/۷ با SLA تضمینشده
- خدمات ابری و دیتاسنتر داخلی برای پروژههای حساس
در پایان؛ آوایا را از هاوش بخواهید
شرکت آوایا
شرکت آوایا
آوایا (Avaya) یک انتخاب نیست، یک تحول است.
اگر چه با استناد به دلایلی که پیشتر مطرح شد هاوش، نماینده ی رسمی آوایا در ایران نیست ولی به پاس بالاترین سطح تجربه و توان، این تحول را برای سازمان شما ممکن می سازد.
اگر به دنبال راه اندازی یا توسعه و بهینه سازی مرکز تماس، سیستم VoIP یا پلتفرم ارتباطی کسب و کار خود هستید، طراحی، تامین، پیاده سازی، اجرا، پشتیبانی فنی و آموزش مبتنی بر راهکارها و محصولات آوایا (Avaya) تخصص هاوش است.
با ما تماس بگیرید و این شروع داستان تحول خواهد بود.
پیوست ۱: کاربران جهانی آوایا
برخی از مهمترین شرکتهای دنیا که از راهکارهای آوایا استفاده می کنند:
IBM – استفاده از راهحلهای VoIP و ارتباطات یکپارچه (UC)
CitiBank – پیادهسازی مراکز تماس چندکاناله در دفاتر جهانی
Coca-Cola – بهکارگیری سیستمهای ارتباطی داخلی و خدمات مشتریان
Emirates Airlines – مرکز تماس بینالمللی با پشتیبانی از چند زبان
AT&T – علیرغم رقابت، از برخی زیرساختهای آوایا بهره میبرد
T-Mobile – برای مدیریت تماسهای پشتیبانی و فروش
Marriott Hotels – سیستمهای VoIP و اتوماسیون تماس در هتلهای زنجیرهای
British Telecom (BT) – در پروژههای خاص از فناوری آوایا بهره گرفته
Deloitte – برای پشتیبانی ارتباطات داخلی و پروژههای مشاورهای
Bank of America – استفاده از راهکارهای مرکز تماس آوایا در خدمات بانکی
Accenture – پیادهسازی راهحلهای Avaya برای پروژههای مشتریمدار
Telefonica – پلتفرمهای VoIP و UC برای کاربران سازمانی
US Army – استفاده از زیرساختهای امن و رمزنگاریشده آوایا
NHS (UK) – خدمات سلامت انگلستان برای تماسهای پشتیبانی
UPS – مدیریت ارتباط با مشتریان و پیگیری حملونقل
و بیش از صدها شرکت و کسب و کار معتبر دیگر که درج تک تک نام های آنها بسیار طولانی خواهد بود.
آوایا انتخاب نخست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا است.


برخی از نهادهای دولتی و رسمی که از راهکارهای آوایا استفاده میکنند:
- وزارت دفاع آمریکا (DoD)
- سازمانهای بهداشت و درمان اروپا
- ادارات مالیاتی و گمرک در استرالیا، کانادا و بریتانیا
- دانشگاههای معتبر مانند MIT، Stanford و Oxford
و لیست بلندی از سایر نهادهای دولتی جهانی ...