مقاله ها, راه حل ها, مرکز تماس, هوش مصنوعی

حفظ حریم خصوصی مشتری با Number Masking

حفظ حریم خصوصی مشتری با Number Masking

حفظ حریم خصوصی مشتری با Number Masking

نرم افزارهای پوشش شماره تماس

آن چه خواهیم خواند

حفظ حریم خصوصی مشتری با  Number Maskingیعنی چه و به چه سرویس هایی می گویند؟ سرویس پوشش شماره تماس یک الگوی رایج برای ناشناس کردن ارتباطات بین چندین طرف و مخفی کردن شماره تلفن شرکت کنندگان است. به جای شماره گیری مستقیم از تلفنی به تلفن دیگر، کاربران از طریق یک شماره تلفن سوم «پروکسی» ارتباط برقرار می کنند که تماس را به مقصد نهایی ارسال می کند. این سرویس برای مشاغلی که می خواهند از اشتراک گذاری اطلاعات کاربر نهایی با اشخاص ثالث اجتناب کنند ایده آل است. در واقع حفظ حریم خصوصی مشتری یعنی پوشاندن اعداد تکنیکی که به کسب‌ و کارها اجازه می‌ دهد با پنهان کردن شماره تلفن مشتری در طول تعامل با نمایندگان یا سایر مشتریان، از حریم خصوصی مشتری محافظت کنند.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد حفظ حریم خصوصی مشتری با Number Masking  است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.   

 

پوشش شماره تماس

امروزه با بروز اپلیکشین های پرکاربرد و مبتنی بر موبایل، خدمات پرکاربردی مانند درخواست تاکسی، سفارش خوراک، درخواست پیک (کالارسان)، درخواست سرویس دهنده ی خدماتی از خشکشویی تا جوش کار و تعمیر کننده وسایل منزل تا هر آن چه که فکر کنید بوسیله ی این نرم افزارها و اپ های موبایل (Mobile App) انجام می شود که لازمه ی سبک زندگی امروزی است که البته فایده های بسیاری هم مانند حفظ پاکیزگی هوا و کاهش میزان ترافیک و پیامد آن سلامت جامعه و پیش گیری از بروز حوادثی مانند تصادف های رانندگی یا بیماری های ناشی از تردد در هوای آلوده را در پی خواهد داشت و از همه مهم تر عامل بسیار موثری در مدیریت وقت است. به هر روی مانند هر پدیده ی دیگری این نرم افزار ها هم مزایا و معایبی دارند که البته به برخی از مزایای آن اشاره کردیم ولی مهم ترین عیب آن ها از بین رفتن حریم خصوصی افراد است. در نظر بگیرید با درخواست تاکسی شماره ی موبایل طرفین (مسافر و راننده) برای هم آشکار خواهد شد و این ممکن است پیامدهایی هم داشته باشد، بعنوان مثال اطلاع از شماره ی موبایل یک خانم توسط یک راننده ی ناهنجار می تواند باعث بروز مشکلاتی برای آن خانم شود که نیازی به بیان آن ها در این مقاله نیست و یا اطلاع از شماره ی موبایل یک راننده می تواند موجب سوء استفاده شرکت رقیب در دادن وعده های پوشالی به آن راننده گردد. البته ما خیلی آسان از این مشکلات عبور کردیم ولی با بررسی بیش تر مطمئن هستیم با مسائلی روبرو خواهیم شد که بسیار فراتر از آن چه گفته شد، خواهد بود.

حال چاره چیست؟ چگونه می توان از مزایای این نرم افزارهای پوشش شماره تماس استفاده کرد و در عین حال حریم خصوصی افراد را حفظ نمود؟ پاسخ Number Masking است. به بیانی خیلی ساده یعنی برای شماره ها ماسک بگذاریم.

سه مدل مختلف می توان این سسوال را مطرح کرد که :

Number Masking چیست؟

ماسک شماره چیست؟

Masked Call چیست؟

پوشش شماره تماس بهترین راه پیش روی کسب و کارها در حفاظت از اطلاعات مشتریان و پیش گیری از سوء استفاده ی اطلاعات حساسی مانند شماره ی تلفن مشتریان است. این راه حل به کسب و کار شما این اجازه را می دهد تا مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباطات یکپارچه را بوسیله ی نرم افزارهای خود (Mobile App) میان دو طرف برقرار کنید بدون آن که شماره ی طرفین برای طرف مقابل مشخص شود. یا به عبارت دیگر : پوشاندن اعداد تکنیکی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با پنهان کردن شماره تلفن مشتری در طول تعامل با نمایندگان یا سایر مشتریان، از حریم خصوصی مشتری محافظت کنند. هنگامی که مشتری تماس می گیرد یا پیامی ارسال می کند، شماره تلفن او با یک شماره موقت یا مجازی جایگزین می شود که برای تعامل استفاده می شود. شماره تلفن واقعی مشتری برای حفظ حریم خصوصی آنها با نماینده یا سایر مشتریان به اشتراک گذاشته نمی شود.


Number Masking چگونه کار می کند؟

بهنگام درخواست تماس توسط یکی از طرفین بوسیله Mobile App با لمس بر روی گزینه ی تماس با طرف دیگر، در اصل آن تماس با شماره ی خاصی در سرور مرکز تماس برقرار می شود و سرور بهنگام دریافت تماس، شماره ی ورودی را به سرور کارگزار نرم افزار کاربردی می فرستد و بر اساس لینک های فعال (Active Session) شماره ی مقصد مرتبط با این شماره را پیدا کرده و به سرور مرکز تماس – کال سنتر ارسال می کند، در این هنگام سرور مرکز تماس تحت شبکه با شماره ی دریافت شده تماس را برقرار کرده و میان این سه نقطه یک کنفرانس تلفنی ایجاد می کند (و یا از Call Transfer استفاده می کند) بدین ترتیب دو طرف تماس به هم متصل می شوند و هر کدام بر روی گوشی موبایل خود شماره ی مرکز را مشاهده خواهند کرد یا بعبارتی دیگر شماره ی خصوصی طرفین توسط شماره ی مرکز تلفن پوشش داده شده است و هیچ یک از طرفین تماس به شماره ی طرف دیگر دسترسی نخواهد داشت.

فرض کنیم شماره ی سرور مرکز تماس ۹۶۶۲۱۹۶۶ باشد، بهنگام درخواست تماس توسط یکی از طرفین، اپلیکیشن موبایل با این شماره تماس خواهد گرفت، کال سنتر به محض ورود شماره ی کاربر و بر اساس آن چه در بالا توضیح داده شد با طرف دیگر تماس خواهد گرفت و بعبارتی هر دو طرف این تماس شماره ۹۶۶۲۱۹۶۶ را بر روی گوشی خود خواهند دید و شماره های آن ها از هم پنهان می ماند.

استفاده از این سرویس اضافه بر مزایایی که برای طرفین جهت خصوصی سازی اطلاعات تماسشان دارد برای کارگزار (شرکت خدمات دهنده اپلیکشین) هم مزایایی را در پی خواهد داشت که می توان اطلاع از تعداد تماس های میان طرفین و یا حتی محتوای مکالمه ی طرفین را (برحسب نیاز) برخی از این مزایا به حساب آورد.

مزایای پوشش اعداد (پوشش شماره تماس)

پوشاندن اعداد چندین مزیت را برای مشاغل و مشتریان فراهم می کند. این اجازه می دهد تا کسب و کارها خدمات موثری ارائه دهند و در عین حال از حریم خصوصی مشتری محافظت کنند. علاوه بر این، می تواند به کاهش خطر کلاهبرداری و سرقت هویت کمک کند، زیرا شماره تلفن مشتریان با افراد غیرمجاز به اشتراک گذاشته نمی شود. پوشاندن شماره همچنین می‌تواند تجربه کلی مشتری را با کاهش خطر تماس‌ها یا پیام‌های ناخواسته بهبود بخشد.

حفظ حریم خصوصی مشتری با Number Masking

اجرای پوشش اعداد

اجرای پوشش اعداد مستلزم اتخاذ فناوری ها و فرآیندهای جدید توسط کسب و کارها است. کسب و کارها می توانند از خدمات پنهان کردن شماره شخص ثالث استفاده کنند یا راه حل های داخلی خود را توسعه دهند. علاوه بر این، کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که نمایندگان آنها در مورد نحوه استفاده مؤثر از پوشش اعداد آموزش دیده‌اند و مشتریانشان در مورد استفاده از پوشش اعداد و مزایای آن برای حفظ حریم خصوصی‌شان مطلع هستند.

Number Masking

ممکن است برخی کارگزاران به خاطر بار مالی حاصل از این سرویس تمایلی به اجرای آن نشان ندهند زیرا در این شرایط کارکرد خطوط مخابراتی کارگزار افزایش خواهد یافت و پیرو آن هزینه ی مخابراتی بیش تری را خواهد داشت که البته این را هم با راه کارهایی ساده می توان برطرف کرد که شاید یکی از آن ها تخصیص کارمزد برای فعال کردن این سرویس باشد. البته خطوط مخابراتی خاصی هم برای چنین سرویس هایی وجود دارد که برای کارگزارهای بزرگ می تواند راه حل مناسبی باشد، این خطوط هزینه ی تماس را از شماره مقصد کسر می کنند.

به هر حال حفظ امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران بسیار حائز اهمیت است و مشتریان امروزی وقتی بدانند اطلاعات خصوصی آن ها در استفاده از یک اپلیکیشن حفظ می شود تمایل بیش تری در بکار گیری آن سرویس خواهند داشت.

 

نتیجه گیری:

همان طور که گفته شد، حفظ حریم خصوصی مشتری با  Number Maskingیا سرویس پوشش شماره تماس یک الگوی رایج برای ناشناس کردن ارتباطات بین چندین طرف و مخفی کردن شماره تلفن شرکت کنندگان است. بنابراین در این سیستم ها بجای این که شماره گیری مستقیم انجام شود، مشتریان و کاربران می توانند از طریق فقط یک شماره تلفن، ارتباط برقرار کنند و آن تماس را به مقصد نهایی ارسال کنند. آن چه که اهمیت دارد این است که این این سرویس ها برای کسب و کارهایی مناسب است که که می خواهند از اشتراک گذاری اطلاعات کاربر نهایی با اشخاص ثالث اجتناب کنند. پس این راه حل به کسب و کارها این اجازه را می دهد تا مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباطات یکپارچه را بوسیله نرم افزارهای خود (Mobile App) میان دو طرف برقرار کنند بدون آن که شماره طرفین برای طرف مقابل مشخص شود که همین موضوع بسیار دارای اهمیت است.


منتشر شده در تاریخ : 1398.05.20

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه