آنچه خواهیم خواند
6 مزیت اصلی مرکز تماس ابری
شش مزیت اصلی مرکز تماس ابری
طی سال های گذشته با ورود تکنولوژی و فناوری ها، تغییرات بنیادین و اساسی در صنعت ایجاد شد. یکی از جاهایی که تکنولوژی در آن رخنه کرد، مراکز تماس بود. چرا که مرکز تماس از جاهایی هستند که اگر مشتریان و مراکز تماس با هم ارتباط مناسب داشته باشند باعث پیشرفت می شود. باید در نظر داشت که طی سال های گذشته اکثر کسب و کارها به دنبال راه حلی جامع، پایدار و مقرون به صرفه برای ارتقا ارتباطات خود در داخل سازمان و دیگر شرکت ها هستند. آنچه مهم است این است که با ورود تکنولوژی و ایجاد رقابت بین شرکت ها و سازمان ها، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط به دنبال این هستند که مرکز تلفن های خود را مبتنی بر ابر کنند. این موضوع دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
مقاله پیش روی شما در مورد ۶ مزیت اصلی مرکز تماس ابری است. هاوش مفتخر است شما را در ادامه مقاله همراهی کند، باشد که مورد قبول شما خوانندگان عزیز واقع گردد.
مرکز تلفن سنتی
با تغییر تکنولوژی و فناوری، فعالیت مراکز تماس نیز تغییر کرد. بسیاری از آنها با استخدام و به کارگیری نمایندگانی در دفاتر خانگی یا خارجی و با استفاده از نرم افزارهای مرکز تماس ابری مشغول به کار شدند. فناوری ابری مرکز تماس را آزاد کرده تا از راه های مختلف رشد کنند. در این مقاله به نمای کلی از چیستی مرکز تماس ابری و ۶ مزیت اصلی مرکز تماس ابری خواهیم پرداخت.
مرکز تماس ابری چیست؟
یک مرکز تماس یا مراکز تماس مبتنی بر ابر، تمام ابزارها و خدمات لازم برای راه اندازی یک مرکز تماس را در اینترنت در دسترس قرار می دهد. با این کار نیاز به استفاده از سخت افزار داخلی نیست و یک مرکز تماس پشتیبانی فنی مشتری را منحصرا از طریق تلفن ارائه می دهد. همچنین مرکز تماس تمام روش های ارتباطات یکپارچه که امروزه کسب و کارها و مشتریان استفاده می کنند مانند: تلفن، ایمیل، پیامک، چت و غیره را در بر می گیرد.
مراکز تماس مبتنی بر ابر چگونه کار می کنند؟
مانند همه سرویس های مبتنی بر ابر، مراکز تماس ابری داده ها را به جای هارد دیسک در سرورهای داده توزیع شده ذخیره می کنند. نرم افزار مرکز تماس ابری به کسب و کارها اجازه می دهد تا راه حل دقیق مورد نیاز را از طریق رابط های برنامه نویسی کاربردی «API» به جای استفاده از سخت افزار و نرم افزار تغییرناپذیر ایجاد کنند.
API ها ابزارهایی هستند که توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های کاربردی نرم افزاری استفاده می کنند و زیرساختی را برای تعامل اجزای نرم افزار فراهم می کنند. به این ترتیب، برای راه اندازی مرکز تماس نیازی به ساخت و استقرار خدمات ارتباطی پیچیده نیست.
ساخت API ها همچنین به توسعه دهندگان انعطاف پذیری می دهد تا کانال ها و ویژگی هایی را که می خواهند تنظیم کنند و در صورت نیاز قیاس کنند. این بدان معناست که می توان با یک مرکز تماس ابری که فقط بر روی صدا متمرکز است شروع کرد، سپس بسته به نیازهای تجاری، کانال های جدیدی مانند پیام رسانی، ویدئو کنفرانس و موارد دیگر اضافه می شود.
مراکز تماس ابری یا مراکز تماس مجازی
مجازی سازی مراکز تماس یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز تماس است که هزینه های اولیه را پائین می آورد. علاوه بر این راه اندازی این مرکز بسیار آسان است و اغلب در عرض چند دقیقه به کار گرفته می شود، همچنین انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و قابلیت های اطمینان را برای کسب و کارها فراهم می کند.
مزیت های اصلی مرکز تماس ابری
- کاهش هزینه ها
کاهش هزینه ها از اولین مزیت های اصلی مرکز تماس ابری است، که در یک دیتا و فضای ابری میزبانی میشود، که هیچ هزینه اولیه یا هزینه زیرساختی برای آن در نظر گرفته نشده است. سازمان ها می توانند با املاک و مستغلات اداری گران قیمت و ارتقا نرم افزار خداحافظی کنند. در نتیجه، هزینه های اجرا، آموزش، زمان و همچنین نگهداری آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، کارشناسان مرکز تماس می توانند از خانه کار کنند و فقط به کامپیوتر، هدست و اتصال اینترنتی نیاز دارند.
- مقیاس پذیری
یکی از راه حل های مرکز تماس ابری این است که شما برای چیزی که استفاده می کنید پولش را پرداخت می کنید. در این صورت، سازمان ها می توانند بسته به تقاضایی که اغلب به دلیل فصلی بودن یا رویدادهای مهم، پرداخت ها را کم و زیاد کنند یا از آن استفاده کنند.
- بهبود تجربه مشتری
خود را مانند «صدا، ایمیل، رسانه های اجتماعی، پیام های تلفن همراه، پیامک یا گفتگوی اینترنتی» انتخاب کنند. مسیریابی هوشمند به طور خودکار هر مکالمه مشتری را بر اساس نیازها و مکان آنها و بدون توجه به کانال مورد استفاده، به بهترین نماینده واجد شرایط هدایت می کند. در نتیجه، کسب و کارها کارآمدترین استفاده را از نمایندگی های موجود می برند. علاوه بر این، CRM و ادغام مبتنی بر دانش به عوامل اجازه می دهد تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در زمان واقعی ارائه دهند، و البته همه مواردی که گفته شد به این معنی است که زمان انتظار و زمان رسیدگی به تماس ها به طور قابل توجهی بهبود می یابد. پس بهبود تجربه مشتری یکی مزیت های اصلی مرکز تماس ابری است.
- تداوم کسب و کار در مواقع بحران
مراکز تماس ابری، حتی در مواقع بحران مانند همه گیری جهانی بیماری یا موارد این چنینی قوی و انعطاف پذیر هستند. کارشناسان مرکز تماس می توانند در سفر و جابه جایی مکانی و فقط با اتصال به اینترنت، در مدت زمان کوتاه مشغول به کار شوند.
- گسترش دسترسی جهانی
همان طور که دسترسی خود را به چندین کشور گسترش می دهید، یک مرکز تماس ابری موجودی عمیق و قابل اعتمادی از شماره های محلی و قابلیت اطمینان را از طریق اتصال اپراتور جهانی فراهم می کند. این موضوع به کاربران و کارشناسان این امکان را می دهد که از مذاکرات قرارداد با شرکت های مخابراتی در هر کشوری که تجارت انجام می شود صرف نظر شود.
از آنجایی که API ها سرویس های مبتنی بر ابر هستند، می توان اتصال چند منطقه ای فوری و شماره تلفن های درخواستی را از یک پلتفرم دریافت کنید. این زیرساخت جهانی به کارشناسان و کاربران این امکان را می دهد یک تجربه محلی در هر نقطه از جهان را ارائه دهید و پوشش کشور جدیدی را بدون تغییر در پایگاه کد یا مقابله با ویژگی های اتصال جهانی اضافه کنید.
- افزایش اطمینان
مراکز تماس مبتنی بر ابر، می توانند نیازهای ده ها هزار مشتری را جمع آوری کرده و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به اکثر کسب و کارهای کوچک ارائه دهند. وقتی ارتباطات خود را به فضای ابری منتقل می کنید، می توانید انتظار زمان کاری را داشته باشید که بیش از (۹۹٪) خدمات ارائه می دهد. این بدان معناست که پلتفرم ابری به طور متوسط کمتر از ۱% مواقع (در واقع زیر ۱ ساعت در سال) خطا دارد. بنابراین افزایش اطمینان از آخرین مزیت های اصلی مرکز تماس ابری و همچنین از ۶ مزیت اصلی مرکز تماس ابری محسوب می شود.
علاوه بر این، API های مرکز تماس مبتنی بر ابر، تماس ها را از طریق اپراتوارهای سراسر جهان با استفاده از مراکز داده توزیع شده جغرافیایی به یکدیگر متصل می کنند. این به معنای مسیریابی بهینه تماس ها برای کاهش تأخیر و ارائه بالاترین کیفیت تجربه مشتری است. یافتن این سطح از قابلیت اطمینان در مراکز تماس بسیار دشوار است.
مشتریان از شرکت هایی که با آنها سروکار دارند انتظار خدمات سریع، کارآمد و شخصی شده را دارند و این به کسب و کارها بستگی دارد که به آن پاسخ دهند.
دردنیای امروز، مدیریت ارتباط با مشتری و خدمات پاسخ گویی به مشتریان بسیار مهم است، بنابراین داشتن سیستم های قابل اعتماد و انعطاف پذیر این امکان را برای عملیات تجاری فراهم می کند.
راه حل های مرکز تماس ابری به کسب و کارها این اجازه را می دهد تا با توانمندسازی نمایندگان برای ارائه یک تجربه شخصی و بدون مشکل، انتظارات مشتری را برآورده کنند و توانایی مشتریانشان را برای تماس با آنها به روشی که مناسب آنهاست ایجاد کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، زیرساخت های جهانی ایمن و مقیاس پذیر به آرامش خاطر می افزاید. این رویکرد یک برد هم برای کسب و کارهاست و هم برای مشتریان.
نتیجه گیری
همانطور که گفته شد با ورود تکنولوژی و فناوری ها، تغییرات اساسی در صنعت ایجاد شد. یکی از جاهایی که تکنولوژی در آن رخنه کرد، مراکز تماس بود. چرا که مراکز تماس از جاهایی هستند که اگر مشتریان و آنها با هم ارتباط مناسب داشته باشند باعث پیشرفت می شود. باید در نظر داشت که طی سال های گذشته اکثر کسب و کارها به دنبال راه حلی جامع، پایدار و مقرون به صرفه برای ارتقا ارتباطات خود در داخل سازمان و دیگر شرکت ها هستند. آنچه مهم است این است که با ورود تکنولوژی و ایجاد رقابت بین شرکت ها و سازمان ها، بسیاری از کسب و کارهای متوسط و بزرگ به دنبال این هستند که مرکز تلفن های خود را مبتنی بر ابر کنند. بنابراین برقراری تماس از یک واحد به واحد دیگر، تماس داخلی محسوب می شود و باعث کاهش قابل توجهی در هزینه متوسط هر تماس خواهد شد، که این امر از دهها مزیت مراکز تماس ابر محسوب می شود.
هاوش همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین محتوای آموزشی در قالب مقالات مرکز تماس در حوزه فناوری های مرکز تماس و ارائه راه کار های سومند، به شرکت شما در مسیر پیشرفت روز افزون کمک کند.