Havosh | شرکت توسعه فناوری هاوش ارائه دهنده راهکار های بهبود و توسعه کسب و کار در ایران می باشد که تمام خدمات مرکز تماس از ارائه مقاله ها تا راه اندازی مراکز تماس، پشتیبانی مرکز تماس و فروش محصولات حوزه مرکز تماس را از صفر تا صد ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید ( 02196621966 ) یا به وبسایت ما مراجعه نمایید به آدرس : https://www.havosh.ir

رسیدگی به تماس

تجزیه و تحلیل رسیدگی به تماس (CHA) چیست؟

تجزیه و تحلیل رسیدگی به تماس (CHA) چیست؟ Call Handling Analysis، یک اصطلاح مرکز تماس است که به تجزیه و تحلیل اثربخشی فعالیت کارشناسان مرکز تماس در هنگام دریافت تماس های دریافتی یا برقراری تماس های خروجی اشاره دارد که در نهایت بهره وری…

زمان بندی مرکز تماس

زمان بندی مرکز تماس (CCSA) چیست؟

زمان بندی مرکز تماس (CCSA) چیست ؟ پایبندی به برنامه زمان بندی مرکز تماس (CCSA) یا Call Center Schedule Adherence معیاری است برای تعیین کارکرد کارشناسان مرکز تماس در مدت زمان برنامه ریزی شده. باید در نظر داشت که پایبندی به برنامه ها با در نظر گرفتن کل…

مراکز تماس خروجی

مراکز تماس خروجی (Outbound) چیست؟

مراکز تماس خروجی (Outbound) چیست؟ تماس های خروجی در مرکز تماس بسیار اهمیت دارند. بطور خلاصه مراکز تماس خروجی Outbound به مراکزی می گویند که بر خلاف مراکز تماس ورودی، کارشناسان با مشتریان تماس می گیرند. یعنی تیم های فروش برای…

مراکز تماس ورودی

مراکز تماس ورودی (Inbound) چیست؟

مراکز تماس ورودی (Inbound) چیست؟ به مراکزی می گویند که مشتریان با آن تماس برقرار کرده و کارشناسان به آن تماس ها پاسخ می دهند. تماس های ورودی در سازمان ها و شرکت ها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد، چرا که مرکز تماس…

کارهای بعد از هر تماس

رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW) چیست؟

رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW) چیست؟ ACW مخفف After Call Work است و بمعنای رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس است. بطور خلاصه ACW به مجموعه ای از وظایف ضروری کارشناسان مرکز تماس می گویند که باید پس از تعامل آن ها با مشتریان…

Wrap up Time

زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) چیست؟

زمان جمع بندی کارها یا Wrap up Time مرکز تماس، زمان پایانی کار پس از تماس می گویند که پردازش پس از تماس یا زمان پیگیری نیز نامیده می‌ شود. بطور خلاصه زمان جمع کار در مراکز تماس، زمانی است که کارشناسان پس از پایان تماس برای کارهای مربوط به مشتریان …

حجم تماس بالا

حجم تماس بالا (Call Volumes) چیست؟

حجم تماس بالا (Call Volumes) چیست؟ یک معیار است که برای اندازه گیری تعداد تماس های ورودی در یک دوره مشخص استفاده می شود. حجم تماس های مرکز تماس معمولا در بازه های زمانی مختلف مانند: ساعت، روزانه یا هفتگی اندازه گیری می شود…

Absenteeism در مرکز تماس

Absenteeism در مرکز تماس

Absenteeism در مرکز تماس به معنای عدم حضور عادی کارمندان در محل کار است. این موضوع فراتر از غیبت های مربوط به مواردی مانند بیماری های گاه به گاه، تعطیلات، و سایر اوقات شخصی است. عدم حضور عادی کارمندان در محل کار می تواند زمانی که یک کارمند…

هزینه نیروی کار در مراکز تماس

هزینه نیروی کار در مراکز تماس (labor cost مرکز تماس)

هزینه نیروی کار در مراکز تماس (labor cost) : labor cost در مرکز تماس به هزینه و مقدار پولی می شود که یک سازمان برای هر کارمند خود خرج می کند، هزینه هایی مانند: دستمزد، مزایا و مالیات. این هزینه ها بنا به سیاست مدیران و مسئولین تغییر می کند…

میانگین زمان نگهداری تماس

میانگین زمان نگهداری تماس (AHLDT) چیست؟

میانگین زمان نگهداری (AHLDT) چیست؟ میانگین زمان نگهداری یا AHLDT مدت زمانی است که یک نماینده خدمات مشتری، تماس گیرنده را در حین تماس به حالت تعلیق در می آورد. میانگین زمان نگهداری، معیار میانگین مدت زمانی است که تماس گیرندگان در حالت انتظار قرار میگیرند.

واحد پاسخ صوتی

واحد پاسخ صوتی (VRU) چیست؟

واحد پاسخ صوتی (VRU) چیست؟ واحد پاسخ صوتی VRU (Voice Response Unit)، یک سیستم پاسخ گویی تلفنی است که انواع پیام های از پیش ضبط شده را در اختیار تماس گیرندگان قرار می دهد. این سیستم از تشخیص صدا یا دکمه‌ های روی تلفن لمسی بعنوان…

نرخ تماس های رها شده

نرخ تماس های رها شده (ABR) چیست؟

نرخ تماس های رها شده ABR چیست؟ نرخ تماس های رها شده ABR به نرخ تماس های رها شده در مرکز تماس می گویند. بطور اختصار تماس های رها شده، تماس هایی هستند که پیش از اتصال به کارشناسان مرکز تماس توسط مشتریان قطع یا رها می شوند…

میانگین زمان مکالمه

میانگین زمان مکالمه (ATT) چیست؟

میانگین زمان مکالمه ATT چیست؟ ATT یا (Average Talk Time) یک معیار مرکز تماس است که زمانی را توضیح می دهد که کارشناس مرکز تماس در طول یک تماس با مشتری صحبت می کند. این یک معیار مهم مرکز تماس است، زیرا به کسب بینش در مورد تجربه مشتری و برند کمک کند.

میانگین زمان انتظار

میانگین زمان انتظار (AWT) چیست؟

میانگین زمان انتظار AWT چیست؟ میانگین زمان انتظار یا AWT (Average Wait Time)، معیاری است برای اندازه گیری میانگین زمانی که مشتری در صف انتظار، صرف می‌ کند. AWT یک شاخص عملکرد کلیدی است که به سازمان ها کمک می کند تا عملکرد مرکز تماس خود را …

مدت زمان انتظار

مدت زمان انتظار (EWT) چیست؟

مدت زمان انتظار (EWT) چیست؟ EWT (Expected Wait Time)، مدت زمانی است که مشتری باید در صف منتظر بماند تا نماینده یا کارشناس مربوطه پاسخ دهد. این میانگین زمانی است که شرکت ‌ها ممکن است به مشتریان اطلاع دهند که قبل از دریافت پاسخ از نماینده.