مرکز تماس, مقاله ها

سرپرست مرکز تماس (Call Center Supervisor)

سرپرست مرکز تماس

سرپرست مرکز تماس (Call Center Supervisor)

سرپرست مرکز تماس

آنچه خواهیم خواند

در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد شغل سرپرست مرکز تماس، مهارت ها، مسئولیت ها و وظایف آن صحبت کنیم. سرپرست مرکز تماس  ، مسئول آموزش، برنامه ریزی، ارزیابی کار ایجنت مرکز تماس، بازرسی و انجام تعمیرات پیشگیرانه برای اطمینان از آمادگی تجهیزات، استخدام و آموزش اعضای تیم جدید و تهیه بودجه بخش های تحت نظارتش است.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد سرپرست مرکز تماس (Supervisor) است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

Call Center Supervisor

سرپرست مرکز تماس کیست؟

سرپرست مرکز تماس (Call center Supervisor)، کارمندان را استخدام کرده و در فرآیند آموزش به آن ها کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر نماینده به خوبی برای تماس های خود آماده است. سرپرستان مرکز تماس بعد از آموزش بر پیشرفت کارمندان نظارت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان انتظارات آن ها را برآورده کرده و به پرسش های آن ها پاسخ می دهند و تا آن ها به درجه مربیگری نرسند، دست از حمایت آن ها برنمی دارند. یک سرپرست باید سواد کافی در زمینه کاری خود داشته باشد تا پاسخ گوی هر پرسش از طرف کارکنان تازه وارد و قدیمی باشد. یک سرپرست مرکز تماس برای کسب موفقیت خود می بایست مهارت و دانش خود را بالا ببرد تا بتوانند بهتر از مشتریان پشتیبانی کنند.

وظایف سرپرست مرکز تماس

از وظایف سرپرستان مرکز تماس (Call center Supervisor) می توان به موارد زیر اشاره کرد. استخدام، آموزش و آماده سازی نمایندگان مرکز تماس برای پاسخ گویی به پرسش ها و شکایات مشتریان و عیب یابی مشکلات خدمات یا محصولات.
امروزه مراکز تماس بنا به تکنولوژی روز پیشرفته شدند و استفاده از اتوماسیون های رباتیک در مرکز تماس، هوش مصنوعی در مرکز تماس و... وظایف سرپرستان و کارکنان مراکز تماس را کمی دشوارتر کرده است. مدیران مراکز کسب و کار باید اطمینان پیدا کنند که کارشناسان و کارکنان تمام اهداف مرکز تماس، استانداردهای عملکرد و خط‌ مشی‌ ها را درک کرده و از آن ها پیروی می ‌کنند. بعضی از آن وظایف عبارتند از:
- پاسخ گویی به پرسش های نماینده در مورد بهترین شیوه ها یا تماس های دشوار.
- شناسایی مسائل عملیاتی.
- نظارت و ارزیابی عملکرد کارشناسان و کارکنان، ارائه فرصت های یادگیری یا مربیگری و انجام اقدامات اصلاحی، در صورت لزوم.
- تهیه گزارش ها و تجزیه و تحلیل داده ها برای کمک به مدیریت در تعیین اهداف مرکز تماس.
- همکاری با سایر سرپرستان و اعضای تیم مدیریت برای پشتیبانی از نمایندگان و افزایش رضایت مشتری.


مسئولیت های سرپرست مرکز تماس

قبل از این که بتوانیم به مهارت‌ های سرپرست مرکز تماس نگاهی بیندازیم، باید بررسی کنیم که مسئولیت ‌های یک نفر چیست. باید دانست که مراکز تماس مختلفی با ذهنیت های متفاوتی وجود دارند، با این حال، الزامات و وظایف یک ناظر مرکز تماس در همه آن ها بسیار مشابه است. آن مسئولیت ها عبارتند از:

• استخدام: بعنوان سرپرست مرکز تماس، از شما خواسته می شود که در فرآیند استخدام شرکت کنید. این ممکن است شامل مصاحبه، فیلتر کردن رزومه و انتخاب نهایی نامزدها باشد.
• آموزش: هر گونه الزامات آموزشی فوری که مورد نیاز باشد از مسئولیت های سرپرستان مرکز تماس خواهد بود. آموزش هایی که شامل: تنظیم دقیق مهارت ها، مهارت های نرم، سازماندهی نکات آموزشی و غیره می باشد.
• پشتیبانی عامل: بعنوان یک سرپرست مرکز تماس (Supervisor)، در صورت بروز هر گونه مشکل، شما اولین نقطه تماس برای نمایندگان خواهید بود. حمایت از آن ها در مواقعی که به آن نیاز دارند، منجر به میزان حفظ و روحیه بالاتری خواهد شد.
• نظارت بر عامل: یک سرپرست ملزم خواهد بود که بر عوامل و کارمندان خود نظارت داشته باشد. چه بسا این موضوع باعث بالا رفتن رضایت کارکنان می شود.
• شناسایی مسائل: شناسایی مسائل عملیاتی با مواردی مانند نقش کارکنان و فرآیندها و نقشی که بازی می کنند، برای سرپرستان لازم است.
• گزارش نویسی: تجزیه و تحلیل داده های تماس و اهداف و سپس گزارش اطلاعات به مدیریت برای تعیین اهداف و استراتژی های آتی برای آن ها.
سرپرستان مسئولیت های زیادی بر عهده دارند و این بدان معنی است که داشتن مهارت برای آن ها لازم و ضروری است.


مهارت ها و مسئولیت های سرپرست مرکز تماس چیست؟

سرپرستان یک مرکز تماس (Call center Supervisor)، بخاطر داشتن مهارت های بیشتر، از نظر سطح و درجه کاری، از یک نماینده خدمات مشتری بالاتر هستند. دلیل آن این است که مهارت هایی که سرپرستان بدست می آورند خیلی بیشتر از نمایندگان و کارشناسان است. ولی، چه اتفاقی می ‌افتد وقتی یک نماینده، سرپرست می ‌شود؟ مهارت های سرپرست مرکز تماس بدون شک با مهارت های نمایندگان مرکز تماس متفاوت است.

مدیر مرکز تماس

در ادامه به معرفی تعدادی از مهارت های برتر یک سرپرست مرکز تماس می پردازیم.

- ایجاد رابطه
- توانایی رهبری
- خواستار توسعه مستمر
- سازمان
- تفکر انتقادی
- حل مسئله
- استدلال
- تصمیم گیری
- چند وظیفه ای

مهارت های سرپرست مرکز تماس

بررسی مهارت های کارشناسان مرکز تماس همراه با جزئیات آن ها.
• ایجاد رابطه
اولین مهارت سرپرست مرکز تماس ایجاد یک تیم و محیطی است که از آن پشتیبانی می کند. این برای هر مرکز تماس بسیار مهم است. ایجاد رابطه بین خود و عوامل دیگر امری ضروری است، چرا که باید بدانید که تیم شما چگونه با هم کار می کنند.

• توانایی رهبری
توانایی رهبری یک تیم بسیار شبیه ایجاد رابطه است. با این حال، یک تفاوت وجود دارد. بسیاری از مردم در جهان با هرکسی که ملاقات می کنند کار می کنند، ولی این باعث نمی شود که آن ها سرپرست خوبی باشند. اینجاست که داشتن توانایی رهبری بسیار مفید است.

• تمایل به توسعه مستمر
سرپرستان و مدیران مرکز تماس به تنهایی کار را انجام نمی دهند. برای دستیابی به برخی از اهداف و ضرب الاجل های سختی که می توانید با آن ها روبرو شوید، کل تیم به فداکاری زیادی نیاز دارد. راه‌ های زیادی وجود دارد که در آن یک محل کار می ‌تواند بهبود یابد، و شناسایی آن مناطق و تلاش برای توسعه آن ها بسیار مهم است. کارمندان از دیدن این که شما سعی می ‌کنید کارشان را آسان ‌تر و سریع ‌تر انجام دهید، لذت خواهند برد. توسعه مداوم گردش کار و فرآیندها یکی از بهترین راه ها برای تحقق آن است.

• سازمان
سرپرستان از نظر کاری بالاتر از همه کارکنان هستند. کارهای زیادی وجود خواهد داشت که نیاز به تکمیل دارند و سرپرستان مسئول رسیدگی به آن ها هستند. حتی کوچکترین کار ناتمام در یک مرکز تماس می تواند باعث خرابی شود. بنابراین، سرپرستان باید در رأس وظایف مختلف باشند و هم چنین به کارمندان خود در صورت نیاز و زمانی که به آن نیاز دارند کمک کنند.

• تفکر انتقادی
تفکر انتقادی یکی دیگر از مهارت ‌های اولیه سرپرست مرکز تماس است. تفکر انتقادی توانایی تجزیه و تحلیل عینی اطلاعات و سپس قضاوت در مورد آن اطلاعات یا داده های مشتری CDM است. با این حال، این فقط داده هایی نیست که متفکران انتقادی استفاده می کنند. داشتن یک متفکر انتقادی عالی مستلزم استفاده از منابع دیگر اطلاعات، داده ها و اطلاعات قابل مشاهده است.


• حل مسئله
سرپرست بودن تقریبا در هر موقعیتی تا حدودی نیازمند حل مسئله است. با این حال، سرپرستانی هستند که از صنایع مختلف وارد مراکز تماس می شوند ولی رهبران موثری هستند.

• استدلال
یکی دیگر از مهارت های سرپرست مرکز تماس (Supervisor) استدلال یک موضوع است. استدلال اغلب مستلزم استفاده از مشاهده اطلاعاتی است که همیشه برای نتیجه گیری آشکار نیست. استدلال اخلاقی بین کارکنان نیز برای به دست آوردن حداکثر عملکرد از تیم های اجرایی حیاتی است. این می تواند شامل مهارت های مذاکره، جلسات کارکنان، رویه های ارزیابی عملکرد و استفاده از ارتباطات کلامی باشد.

• تصمیم گیری
مراکز تماس محیط هایی هستند که مدیران باید باسرعت تصمیمات نهایی را بگیرد. سرپرستان زمان زیادی برای پیدا کردن راه حل مشکلات ندارند و زود تصمیم نهایی را بگیرند.


• چند وظیفه ای
یک سرپرست همزمان می بایست چند کار را انجام دهد و وظایف زیادی دارد، مانند: ارزیابی عملکرد، رسیدگی به مشکلات تلفن، تکمیل گزارش های عملکرد و ...

نتیجه گیری

بنابراین شغل سرپرست مرکز تماس از مشاغل مهم در مراکز تماس است که وظایف و مسئولیت های مهمی برعهده دارند. سرپرست مرکز تماس (Supervisor)، کارمندان را استخدام کرده و در فرآیند آموزش به آن ها کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر نماینده به خوبی برای تماس های خود آماده است. سرپرستان مراکز تماس بخصوص مراکز تماس هوشمند که مجهز به آخرین فناوری ها و ابزار هوشمند هستند، مهارت ‌های زیادی دارند که به آن ها کمک می کند تا از موقعیت خود و در کل تیم بیشترین بهره را ببرند.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه