مقاله ها, تجربه مشتری

راه های ایجاد وفاداری مشتریان مرکز تماس

راه های ایجاد وفاداری مشتریان

راه های ایجاد وفاداری مشتریان مرکز تماس

وفاداری مشتری

آنچه خواهیم خواند

وفاداری مشتری در مرکز تماس چیست و راه های ایجاد وفاداری مشتریان چگونه است؟ وفاداری مشتری یک رابطه مثبت و مداوم بین آن ها و کسب و کارهاست. این چیزی است که باعث رضایت مشتری و خریدهای تکراری توسط مشتریان می شود و آن ها را ترغیب می کند که یک شرکت و برند را به جای دیگر رقبا که دارای مزایای مشابه هستند، انتخاب کنند. امروزه مردم به محصولات خوب و برندها وفادار هستند، زیرا آن را با یک تجربه مثبت مانند خدمات عالی به مشتری، احساس ارتباط با ارزش ‌ها و ایده‌ آل‌ های برند با کیفیت بالای محصول مرتبط می ‌دانند.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد راه های ایجاد وفاداری مشتریان است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

7 راه برای ایجاد وفاداری مشتری

مشتریان وفادار مایه حیات هر کسب و کار پر رونقی هستند. داشتن مشتریان مداوم و زیاد نه تنها نشانه این است که شرکت ها محصولات یا خدمات شگفت انگیزی دارند، بلکه نشان می دهد که انتظارات مخاطبان خود را برآورده می کنند. در حالی که وفاداری مشتری اغلب بر پایه خدمات و محصولات عالی بنا شده است، راه های ملموس دیگری نیز برای حفظ و مدیریت ارتباط با مشتریان وفادار وجود دارد. درک مشتریان خود در سطح عمیق و ارائه دقیق آن چه که آن ها نیاز دارند، می تواند چالش مهمی بدون استراتژی های مناسب باشد. باید دانست که وفاداری مشتری اغلب بسیار عمیق تر از محصولات و خدماتی است که ارائه می شود. شرکت ها می بایست برای تقویت وفاداری همیشگی مشتری، رویکرد گسترده ای داشته باشند. در ادامه به هفت راه اثبات شده برای ایجاد مشتریان وفادار اشاره می کنیم.

• شناخت مشتریان
برای بهینه سازی مناسب بازاریابی تعاملی، پشتیبانی مشتری و فروش، ضروری است که تصویر واضحی از شخصیت ایده آل مشتری خود ایجاد کنید. هنگامی که مشتری ایده آل خود را شناسایی کردید، می توانید اقداماتی را برای کمک به کارمندان خط مقدم خود انجام دهید تا به روشی معنادارتر مشارکت کنند. یکی از راه‌ های عالی برای این که به مشتریان نشان دهید که آن ها را به خاطر می‌ آورید و برای وقتشان ارزش قائل هستید، شخصی‌ سازی پیام‌ هایتان است. ارسال یک ایمیل شخصی برای تولد مشتریان می تواند تاثیری بسیار زیادی داشته باشد و باعث پایداری و وفاداری آن ها شود.

• اشتراک گذاری ارزش ها
مصرف کنندگان امروزی در مورد موضوعاتی که برایشان مهم است، از جمله پایداری، زندگی سالم و تجارت منصفانه، موضع فعالی اتخاذ می کنند. توانایی شرکت ها برای ایجاد وفاداری دائمی بستگی به ارزش ‌های شرکت ها و میزان همسویی آن ها با مشتریان دارد. وقت گذاشتن برای نشان دادن آشکار و با افتخار ارزش ها می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشتریان بلندمدتی را جذب کنند که از محصولات ارائه شده قدردانی کنند. برخی از نمونه‌ های عالی ارزش‌ های ایجاد وفاداری شامل: احترام، مسئولیت اجتماعی شرکتی و... است.

• ایجاد طرح خدمات مشتری Omnichannel
تعامل با مشتری اغلب نتیجه ارتباط او با برند و کارکنان است. شرکت ها باید در نظر داشته باشند، در حالی که ایمیل یکی از بهترین راه های ارتباط با مشتری است، نباید از کانال های دیگر غافل شد. پیام‌ رسانه‌ های اجتماعی و استفاده از ابزارهای دیگر مانند: ربات‌ های چت در وب‌ سایت ها به مشتریان این امکان را می‌ دهد که از طریق کانال ‌های دلخواه خود با کارشناسان تماس بگیرند. بطور یقین شرکت ها نمی‌ توانند همزمان در همه جا باشند، اما می‌ توانند چندین پلتفرم ارتباطی را انتخاب کنند که بهترین پوشش را برای مخاطبانشان داشته باشد.

• ساخت جامعه برند
وفادارترین مشتریان اغلب تمایل دارند که نگاهی داخلی به فعالیت های شرکت ها داشته باشند و از داشتن راه های متعدد برای مشارکت و تعامل قدردانی می کنند. شرکت ها می توانند تصویر برند خود را با اجازه دادن به مشتریان برای تعامل با یکدیگر و کارمندان خود تقویت کنند. استفاده از ابزارهایی مانند پورتال مشتری، آن ها را قادر می سازد نظرات خود را در مورد محصولات ارائه دهند. ساختن یک جامعه فعال به شرکت ها این اجازه را می دهد تا اطلاعات ارزشمند و خوبی را از مشتریان خود داشته باشند.

• ارائه برنامه منحصر به فرد وفاداری مشتری
شرکت هایی که قصد دارند یک جامعه پایدار از مشتریان وفادار ایجاد کنند، معمولا بر وفاداری آن ها تاکید می کنند که در نتیجه باعث حفظ و افزایش رضایت مشتری شود. با وجود یک برنامه تثبیت شده، می توان مشتریان را تشویق کرد تا نظرات خود را بنویسند و آن را ارجاع دهند. یک برنامه مبتنی بر امتیاز می تواند به ویژه برای مشتریان مفید باشد و درک آن آسان باشد.

• تمرکز بر روی تجربه مشتری
یکی دیگر از راه های ایجاد وفاداری مشتریان، تمرکز بر مدیریت تجربه مشتریان است. بسیاری از شرکت ها تمایل دارند بیشتر تلاش خود را بر روی فعالیت های بازاریابی و فروش بگذارند. این ها مهم هستند، اما یکی از راه‌ های ایجاد وفاداری دائمی مشتری، اولویت‌ بندی تجربه مشتری و ارائه خدمات به مشتریان است. تمرکز کل سازمان مبتنی بر نیازهای مشتریان می تواند پاسخ گوی عملیات خدماتی شرکت ها باشد و از نوعی رفتار متمایز کارکنان که می تواند باعث وفاداری بیشتر مشتریان شود، پشتیبانی کند.

• ارائه تخفیفات هدفمند
مشتریانی که از خریدهای گذشته راضی بودند، به احتمال زیاد به پیشنهاد جدید برای خرید دوباره پاسخ خواهند داد. ارائه تخفیف ‌های هدفمند به این افراد می ‌تواند فروش را افزایش دهند و راهی موثر برای تاثیرگذاری بر وفادارترین مشتریان فراهم کند. هنگام انجام این کار، مهم است که جوایز مناسب را انتخاب و پیشنهاداتی داده شود که برای مخاطبان جذاب باشد. ایجاد وفاداری دائمی مشتری یک هدف عالی برای بیشتر شرکت هاست. باید دانست که گوش دادن به برخی توصیه ها و اعمال آن می تواند باعث رضایت مشتریان شود.

نتیجه گیری

همان طور که در مقاله نیز گفته شد، راه های ایجاد وفاداری مشتریان یکی از موضوعات مهم همه شرکت ها و برندهاست. همه مدیران و کارشناسان باید بدانند که برای جذب و ایجاد وفاداری و رضایت مشتری، می بایست راه های آن را پیاده کنند، مانند: از مشتریان شناخت کافی داشته باشند، طرح های خدمات مشتری همه کاناله را پیاده کنند، ارائه برنامه های منحصر به فرد به مشتریان، تمرکز بر تجربه مشتریان و دادن تخفیفات هدفمند به آن ها را در نظر داشته باشند. پس با پیاده سازی این راه ها می توان مشتریان را نگه داشت و باعث جذب بیشتر آن ها شد. بنابراین وفاداری در نتیجه تعاملات مثبت متعددی رخ می دهد که در طول زمان احساس اعتماد را ایجاد می کند.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه