مقاله ها, تجربه مشتری, هوش مصنوعی

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی

بهبود خدمات مشتریان

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی است، ما در مجموعه هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.

 

از میان تمامی صنایعی که در حال بهره بردن از هوش مصنوعی جهت بهبود هستند به احتمال زیاد خدمات مشتریان مناسب ترین گزینه برای این فن آوری می باشد. عوامل مرکز تماس در بیش تر کشورهای دنیا یکی از بالاترین نرخ های گردش کار را در میان تمامی مشاغل دارند که این آمار در کشورهای بزرگ صنعتی بطور متوسط دو برابر دیگر مشاغل می باشد. با این حال هنگامی که هوش مصنوعی وارد می شود، حوزه ی کار آن ها بطور قابل توجهی تغییر می کند و مراکز تماس از عوامل شادتری بهره می برند که همین امر موجب ارتقا میزان بهره وری می گردد.

بزرگ ترین شکایت ها در بین عوامل مرکز تماس (ایجنت ها) شامل کارهای تکراری و خسته کننده است که همین مسئله باعث فقدان پیشرفت شغلی و برنامه ریزی انعطاف پذیر برای ساعت های کاری می شود. هوش مصنوعی در مرکز تماس می تواند بخش گسترده ای از این مسائل را جبران نماید. امور تکراری و روتین را کنترل می نماید تا ایجنت ها بتوانند به کارهای پیشرفته تری رسیدگی نمایند.

بهبود خدمات مشتریان

طبق تحقیقات گارتنر (Gartner) بیش از ۸۵ درصد کل تعامل های مشتری تا سال ۲۰۲۰ بدون حضور یک عامل انسانی انجام خواهد شد. این بدان معنا است که حدود ۲٫۲ میلیون نفر از ایجنت های مرکز تماس فقط در آمریکا، تغییرات گسترده ای را در کار خود تجربه خواهند کرد و چنین تغییری می تواند پیشرفت چشم گیری را در پی داشته باشد. هوش مصنوعی می تواند امور مربوط به خدمات مشتری را با بهبود کارآیی، بهره وری و افزایش حجم تبادل های تعاملی با مشتریان ارتقا دهد.

بر طبق تحقیق های انجام شده توسط دانشگاه MIT بر روی شرکت های جهانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، ۱۰ درصد از شرکت ها در حال حاضر در حال ترکیب هوش مصنوعی در خدمات و تعامل با مشتریان هستند و به نتایج شگفت انگیزی دست یافته اند. ۹۰% از این شرکت ها با کاهش چشم گیری در شکایت های مشتریان روبرو شده اند و بیش از ۸۰% از آن ها گزارش هایی از رضایت بیش تر مشتریان داشته اند. حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد از فرآیندهای این شرکت ها منطبق بر هوش مصنوعی شده است و عوامل انسانی را قادر ساخته اند تا پیشرفت های زیادی را برای رسیدن به سطوح بالاتر کسب نمایند.

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی 1

خدمات مشتریان با هوش مصنوعی

نشانه ها حاکی از آن است که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به مهم ترین ارائه دهنده خدمات مشتریان است و در این میان تاثیر بسزایی را در مرکز تماس دارد. هوش مصنوعی به جای آن که جایگزین نیروی انسانی در مرکز تماس باشد بعنوان یک تقویت کننده برای ایجنت ها بکار می رود که می تواند با کاهش فشار بیش از حد مرکز تماس بر روی عوامل، به آن ها در انجام وظایف مهم تر و چالش برانگیز تر کمک نماید.

از آن جا که این مقوله از اهمیت بسزایی برخوردار است، ما مقاله ها و مطالب بسیاری را در ارتباط با هوش مصنوعی در مراکز تماس و نمونه های اجرایی آن منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن ها را هم مطالعه و پیگیری نمایید.

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان

استفاده از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان می‌تواند به صنعت‌های مختلف کمک کند. در زیر به برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان اشاره شده است

  1. افزایش سرعت پاسخگویی: با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به طور خودکار به سوالات مشتریان پاسخ دهند و سرعت پاسخگویی را در ارتباطات یکپارچه افزایش دهند.
  2. کاهش خطاهای انسانی: با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند خطاهای انسانی را کاهش داده و به طور دقیق‌تر خدمات را به مشتریان ارائه دهند.
  3. افزایش رضایت مشتریان: با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند و رضایت مشتریان را افزایش دهند.
  4. کاهش هزینه‌ها: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند و به طور کلی بهره‌وری خود را افزایش دهند.

بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی 2

پیشنهادات برای استفاده از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان

برای استفاده بهینه از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان، شرکت‌ها باید به برخی اصول و رویکردها عمل کنند. در زیر به برخی از پیشنهادات برای استفاده از هوش مصنوعی در بهبود خدمات مشتریان اشاره شده است:

  1. استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی: شرکت‌ها باید به طور دقیق الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و مدیریت ارتباطات با مشتری طراحی کنند.
  2. تحلیل داده‌های مشتریان: شرکت‌ها باید به طور دقیق داده‌های مشتریان را تحلیل کنند تا بتوانند به شکل بهینه خدمات به مشتریان ارائه دهند.

 


منتشر شده در تاریخ : 1398.04.29
نویسنده :‌ شرکت هاوش

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه