آنچه خواهیم خواند
زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) چیست؟
Wrap up Time
زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس، یعنی زمان پایانی کار پس از هر تماس که پردازش پس از تماس یا زمان پیگیری تماس نیز نامیده میشود. Wrap up Time زمانی است که کارشناسان مرکز تماس پس از پایان هر تماس برای کارهای مربوط به تماس مشتریان صرف میکنند. این اقدامات ممکن است شامل موارد زیر باشد: بهروز رسانی سیستم با جزئیات تماس مانند: یادداشتهای مربوط به درخواست های مشتریان و...
آن چه از پیش روی شما میگذرد درمورد زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس است، ما در شرکت هاوش تلاش میکنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از پشتیبانی مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.
زمان جمع بندی کارها مرکز تماس
زمان جمع بندی کارها Wrap up Time
پرسش این است که، Wrap up Time چیست؟ باید گفت در چشم انداز روز افزون مصرف کننده امروزی، تقویت روابط با مشتریان مهمتر از همیشه است. تحقیقات نشان میدهد که تقریبا 75 درصد از شرکتها قصد دارند طی سالهای آینده یک استراتژی مشتری محورتری داشته باشند.
با این حال، یکی از چالشهای ارائه تجربههای مثبت مشتری، داشتن تیم مناسب از کارشناسان برای ارائه خدمات بینظیر به مشتریان و مدیریت تجربه مشتری است. از این نظر، مراکز تماس بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند تا کارایی را در تمام سطوح سازمان هدایت کنند. دریافت درست خدمات مشتری بهمعنای رضایت و وفاداری مشتری در مراکز تماس و تکرار تجارت است – اشتباه گرفتن آن اغلب میتواند بهمعنای از دست دادن مشتریان و بهطور کلی تصور منفی از شرکت باشد.
Wrap Up Time در مرکز تماس چیست؟
بهطور کلی زمان پایان کار، زمان کاری پس از هر تماس است که یک کارشناس برای رسیدگی به یک تماس صرف میکند. فعالیتهای انجام شده در زمان پایان کار شامل: بهروزرسانی سیستم با جزئیات تماس مانند: وضوح و نرخ تماسها، یادداشتهای مربوط به مشتری و... است. کارشناسان همچنین ممکن است از این زمان برای ارسال ایمیل و چت آنلاین برای خدمات مشتری استفاده کنند.
درحالی که مشخصا به نفع شرکت است که نمایندگان وظایف مدیریت را به حداقل برسانند تا زمان بیشتری را برای صحبت کردن با مشتریان صرف کنند، مهم است که زمان پایان بهطور کامل نادیده گرفته نشود. باید در نظر داشت که در صورتی که فشار بر کارکنان برای دو برابر کردن فعالیتشان حین تماس با مشتری زیاد شود، ممکن است کارشناسان در موقعیتی قرار بگیرند که هیچ یک از کارها را بهطور کامل انجام ندهند – و جزئیات تماس به اشتباه در سیستم وارد شوند.
اهمیت زمان جمع بندی کارها Wrap Up Time در مرکز تماس
زمان جمع بندی یک معیار مهم است زیرا نشان میدهد که نمایندگان چقدر برای فعالیتهای جمع بندی اداری، وقت صرف میکنند. زمان جمع آوری را میتوان با میانگین زمان رسیدگی اندازهگیری کرد تا مشخص شود که نمایندگان چقدر زمان صرف صحبت با مشتریان میکنند. وضعیت ایده آل برای یک مرکز تماس، حداقل زمان بستهبندی بدون ضربه زدن به کیفیت دادههای وارد شده است. با نظارت بر زمان پایان کار، مراکز تماس میتوانند دقیقا متوجه شوند که چه فعالیتهایی را نمایندگان انجام میدهند و نحوه افزایش کارایی را دریابند.
فرمول Wrap up Time
زمان جمع بندی کارها Wrap up Time، یعنی طول فاصله زمانی بین قطع ارتباط کارشناس و مشتری و بستن پرونده او.
در طول این فاصله، کارشناسان کارهای مربوط به تماسی که با مشتریان داشتهاند را انجام میدهند. از آنجایی که آنها هنوز روی پرونده مشتری کار میکنند، زمان رسیدگی ادامه دارد. این موضوع بر روی چرخه عمر مشتری نیز تاثیر گذار است.
بنابراین، زمان جمع بندی بخشی از کل زمان رسیدگی برای تماس با مشتری است.
فرمول میانگین زمان جمع بندی کارها در مرکز تماس مانند: میانگین زمان نگهداری تماس و میانگین زمان انتظار و دیگر میانگینها اندازهگیری میشود.
با در نظر گرفتن این موضوع، میتوان از فرمول زیر برای محاسبه میانگین زمان جمع بندی کارها استفاده کند:
میانگین زمان جمع بندی = (مدت زمان رسیدگی - کل زمان نگهداری - کل زمان مکالمه) / تعداد کل تماسهای انجام شده
بهترین راه به حداقل رساندن زمان جمع بندی کارها
• شروع پردازش در حین تماس
یکی از راههای کاهش زمانی که کارکنان پس از تماس صرف فرآیندها میکنند این است که به آنها اجازه دهید برخی از فعالیتها و رسیدگیهای بعد از هر تماس (ACW) را در طول مکالمه تکمیل کنند. بهعنوان نمونه، یک نماینده میتواند دلایل تماس مشتری را در طول مکالمه یادداشت کند و از نیاز به وارد کردن این اطلاعات بعد از هر تماس جلوگیری کند. چنین استراتژی میتواند باعث شود که کارشناسان با دقت بیشتر به خواستههای تماس گیرنده گوش دهند.
• ایجاد رویه های عملیاتی استاندارد (SOPs)
پس از تماس، کارمندان میتوانند زمان قابل توجهی را صرف این پرسش کنند که به چه اطلاعاتی برای پیگیری نیاز دارند. رویههای عملیاتی استاندارد، الگوهای واضحی را در اختیار کارکنان قرار میدهند تا آن ها را پر کنند و با این کار در زمان صرفه جویی کنند. علاوه بر این، آنها به کارمندان کمک میکنند تا دید واضحی از اطلاعاتی که باید ثبت کنند داشته باشند.
• ارائه میانبر و کدها
سرعت تایپ آهسته میتواند به زمان پایان کار اضافه کند، بهویژه زمانی که کارمندان نیاز به تایپ جملات و پاراگرافهای طولانی دارند. یعنی به اعضای تیم اجازه دهیم از میانبرها و کدهای شناخته شده بجای زبان پیچیده استفاده کنند. این موضوع تضمین میکند که کارشناسان اطلاعات صحیح را بدون اتلاف وقت، جمعآوری کنند.
• جمع آوری داده در داخل تلفن گویا
یک سیستم تلفن گویا و بهبود خدمات مشتری هم کمک میکند، نه تنها مسیر مشتریان را بهسمت نماینده مناسب تضمین میکند، بلکه میتواند قبل از تماس، دادهها را جمعآوری کند. در واقع، سیستمها میتوانند اطلاعاتی را درمورد هدف تماس گیرنده، تاریخ تولد و شماره حساب قبل از انتقال مکالمه به یک نماینده جمعآوری کنند.
• خودکار کردن فرآیند جمع بندی کارها
وقتی مراکز تماس هوشمند میشوند، شاید بهترین و موثرترین کار برای جمع آوری کردن اطلاعات، استفاده از ابزارهای اتوماسیون و هوشمند باشد. سیستمهای ایده آل ساخته شده در محیط مرکز تماس میتوانند بهطور خودکار تماسها را ضبط، اطلاعات را به پایگاههای داده مناسب ارسال و بر چسبها و دادههای خاصی را روی یادداشتها اعمال کنند. برخی از راه حلها میتوانند بهطور خودکار تماسها و مکالمات بعدی را بر اساس برنامههای کارشناسان زمانبندی کنند. همه این موارد از طریق فناوری تجزیه و تحلیل گفتار امکانپذیر است.
این ایدهها میتوانند به مراکز تماس کمک کنند تا تجربه نماینده را سادهتر کرده، زمان رسیدگی به کارها را کاهش داده و هزینههای عملیاتی قابل توجهی را در میان جمعیت زیادی از نمایندگان صرفهجویی کنند.
نتیجه گیری
همانطور که اشاره شد زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس، زمانی است که تماس کارشناسان با مشتری به اتمام رسیده و کارشناسان میبایست خواستههای تماس گیرنده را پردازش کند. پس بهطور خلاصه بخواهیم بگوییم، زمان جمع بندی کار در مراکز تماس به زمانی گفته میشود که کارشناسان بعد از پایان هر تماس صرف کارهای مشتریان میکنند. بنابراین، زمان جمع بندی بخشی از کل زمان رسیدگی برای تماس با مشتری است.