مقاله ها, مرکز تماس

رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW) چیست؟

کارهای بعد از هر تماس در مرکز تماس

رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW) چیست؟

After Call Work

آنچه خواهیم خواند

ACW چیست؟ ACW مخفف After Call Work است و بمعنای رسیدگی به کارها بعد از هر تماس در مرکز تماس است. بطور خلاصه رسیدگی های بعد از هر تماس، مجموعه ای از وظایف ضروری است که باید پس از تعامل یک نماینده با مشتری تکمیل شود. این فعالیت ها معمولا شامل وظایفی مانند: به‌ روز رسانی پایگاه ‌های اطلاعاتی مشتریان، پر کردن فرم‌ ها، راه ‌اندازی تماس ‌های خروجی و کارهای مشابه است که باید برای حل پرسش های مشتریان انجام شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد " رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW) چیست؟ " مرکز تماس است، ما در Havosh تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد خرید مرکز تماس را دارند و همچنین می خواهند از امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

کارهای بعد از هر تماس

رسیدگی های کاری پس از تماس یا ACW، به کار یا وظایفی گفته می شود که نماینده مرکز تماس یا نماینده خدمات مشتری پس از تماس با مشتری انجام می دهد. این وظایف شامل موارد زیر است:
• به روز رسانی وضعیت درخواست شکایت مشتریان، تنظیم وظایف بعدی، چگونگی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
• برقراری ارتباط با سایر بخش ها.
• ارتباط پس از تماس با مشتری.
• به روز رسانی یادداشت های تماس و سایر جزئیات مشتری در CRM

محاسبه کار پس از تماس به شرح زیر است:
مقدار زمان صرف شده برای کار پس از تماس، تقسیم بر کل مدت زمانی که نمایندگان برای رسیدگی به تماس های مشتریان در همان مدت زمان صرف کردند، بعنوان درصد.

نمونه:
فرض کنید یک نماینده 60 ثانیه را صرف کارهای پس از تماس مانند: به روز رسانی CRM، ارسال نامه ها و... می کند، کل زمان صرف شده توسط نمایندگان برای رسیدگی به تماس یا به عبارت دیگر، کل زمان رسیدگی 300 ثانیه است، سپس کار پس از تماس بعنوان یک درصد قابل محاسبه است:

20 % = 100 × (300 ÷ 60)

رسیدگی های بعد از هر تماس

چرا رسیدگی های بعد از هر تماس مهم است؟

رسیدگی های بعد از هر تماس یک معیار قدرتمند و یکی از عوامل موثر در ارزیابی کارایی یک مرکز تماس است.
در ادامه به چند مورد از ACW که به کارشناسان مرکز تماس کمک می کند روند کاری بهتری داشته باشند، می پردازیم:

• بهبود عملکرد کارشناسان مرکز تماس: پیگیری کار پس از تماس به کارشناسان مرکز تماس کمک می کند تا عملکرد بهتری نسبت به وظایف مربوط به مشتریان داشته باشند.

• کاهش تعداد تماس های از دست رفته: در حالی که نمایندگان در حال انجام کارهای پس از تماس هستند، تمایل دارند خود را برای تماس های دریافتی از دسترس خارج کنند. پس از اتمام کارها، کارشناسان دوباره برای رسیدگی به تماس های مشتری در دسترس قرار می گیرند. هرچه تکمیل کار پس از تماس بیشتر طول بکشد، تماس های بیشتری از دست می رود.

• کارایی بودن یک معیار: زمان پایان تماس یا کار پس از تماس یکی از معیارهای کارایی در مرکز تماس است. "زمان پایان تماس، زمانی است که یک نماینده پس از پایان هر تماس برای تکمیل پرونده وقت می گذارد. این زمان ممکن است شامل: به روز رسانی سیستم، تکمیل فرم ها و سایر فعالیت های مرتبط با تماس باشد.

• میانگین زمان رسیدگی به هر تماس (AHT) را بهبود می بخشد: همان طور که در بالا توضیح داده شد، کار پس از تماس به بهبود میانگین زمان رسیدگی نیز کمک می کند و در نتیجه کارایی مرکز تماس را بطور کلی بهبود می بخشد.

• بهبود زمان پاسخ گویی و کاهش زمان خاموشی: اگر کارشناسان منابع و ابزار لازم برای پایان سریع کار پس از هر تماس را داشته باشند، برای دریافت تماس ‌های دریافتی جدید در دسترس خواهند بود که بر هر دو اثر می‌ گذارد.

• بهبود رضایت مشتری: با افزایش زمان پاسخ گویی، رضایت مشتری نیز افزایش می یابد زیرا مشتریان مجبور نیستند مدت طولانی تری منتظر تماس بمانند تا یک نماینده را در اختیار بگیرند.

عواملی که بر ACW تاثیر می گذارند:

• بخش عملیاتی: بخشی که مرکز تماس به آن خدمات می دهد، نقش عمده ای در تصمیم گیری در مورد کار پس از تماس و هم چنین بر میانگین زمان رسیدگی به هر تماس (AHT) ایفا می کند.
• نوع پرس و جو: ماهیت پرس و جو نیز تاثیر عمده ای بر مدت زمان کار پس از تماس دارد، اگر پرس و جوها از مشتریان زیاد و طولانی باشد زمانی که باید برای کارهای پس از هر تماس گذاشته شود نیز بیشتر می شود و بالعکس.
• فرآیندهای مرکز تماس: مراکز تماس مختلف ممکن است فرآیندهای متفاوتی داشته باشند. بعنوان نمونه، برخی از مراکز تماس، چند ساعت را به فعالیت های مربوط به کار پس از تماس در پایان روز اختصاص می دهند، در حالی که برخی دیگر حل فوری پرس و جو را در اولویت قرار می دهند.
• مهارت و رفتار نماینده: مهارت ‌های نماینده بر زمان کار پس از تماس نیز تاثیر می ‌گذارد، یک نماینده با تجربه و آموزش دیده زمان کمتری نسبت به یک کارآموز آموزش ندیده، صرف تماس می کند.
• فناوری مرکز تماس: در دسترس بودن آخرین روند برتر فناوری مرکز تماس نیز بسیار مهم است، بعنوان نمونه: دسترسی به ربات ‌های گفتگو و غیره می ‌تواند به کاهش کار پس از تماس کمک کند.

ACW

مزایای پیگیری زمان کار پس از تماس چیست؟

یکی از راه‌ های کلیدی برای بهبود بهره ‌وری مرکز تماس، ردیابی معیارها است. معیارها به تصمیم گیری های عینی و به اجتناب از فرضیه های ذهنی کمک می کنند. یک مرکز تماس سازنده همیشه کارهای پس از تماس را ردیابی می کند. بزرگترین مزیت ردیابی زمان کار، پس از تماس این است که بینش قابل توجهی به ما می دهد، عمل کردن بر اساس این بینش ها به شرکت ها این امکان را می دهد که:

• کاهش زمان انتظار مشتری: اگر تماس های از دست رفته و رها شده کاهش یابد، بطور مستقیم زمان انتظار مشتری نیز کم می شود. در حین انجام کار و پاسخ گویی، کارشناسان نمی توانند به دیگر تماس های تلفنی پاسخ دهند و در نتیجه زمان انتظار زیاد است. به همین دلیل است که کاهش کار پس از هر تماس، یکی از راه ‌های کلیدی برای کاهش تماس ‌های بی ‌پاسخ و رها شده و مدت زمان انتظار مشتری (EWT) است.

• بهبود عملکرد نماینده: زمان کمتر برای کار پس از هر تماس برابر است با بهبود عملکرد نمایندگان و مشتریان راضی تر.

• مزایای هزینه عملیات: کاهش رسیدگی های بعد از هر تماس یا ACW با اجتناب از کارهای اضافی و تکراری منجر به کاهش هزینه های عملیاتی می شود. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان برای همه اعضای تیم می شود.

• تحت تاثیر قرار گرفتن میانگین زمان رسیدگی به هر تماس: اگر مدت زمان کار پس از تماس ردیابی نشود، میانگین زمان رسیدگی نیز افزایش می یابد.

 

ارزیابی عملکرد مرکز تماس

AHT یک معیار کلیدی برای ارزیابی عملکرد مرکز تماس است که بر تعدادی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مانند: فرمول محاسبه شاخص رضایت مشتری (CSAT)، کارایی عملیاتی، اثربخشی عامل و غیره تاثیر می‌ گذارد. این یک شاخص قوی برای همه ابعاد مرکز تماس است.


فرمول میانگین رسیدگی های بعد از هر تماس


میانگین رسیدگی های بعد از هر تماس = (مجموع زمان مکالمه + کل زمان نگهداری + زمان کار پس از تماس) ÷ تعداد کل تماس ها


بنابراین، راه‌ اندازی صحیح فرآیندها برای کار پس از تماس به بهینه‌ سازی عملکرد نماینده، میانگین زمان رسیدگی و عملکرد کلی فناوری مرکز تماس و خدمات مشتری کمک می‌ کند.

نتیجه گیری

رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس (ACW)، معیاری است که در میانگین کلی زمان رسیدگی، گنجانده شده است. باید در نظر داشت که کاهش زمان کار پس از تماس نتیجه مطلوب است، هرچند این موضوع نباید بر کیفیت خدمات ارائه شده تأثیر بگذارد. هر مرکز تماس ممکن است فرآیندهایی را راه‌ اندازی کند تا به نمایندگان کمک کند رسیدگی به کارهای بعد از هر تماس را سریع ‌تر انجام دهند. بنابراین یکی از موضوع های مهم در مراکز تماس، رسیدگی به کارهایی است که بعد از هر تماس می بایست کارشناسان انجام دهند.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه