مقاله ها, مرکز تماس

مزایای مرکز تماس مجازی

مزایای مرکز تماس مجازی

مزایای مرکز تماس مجازی

8 مزیت مرکز تماس مجازی

آنچه خواهیم خواند

در سال های گذشته صنعت مرکز تماس به طور فزاینده ای رشد داشته است و این رشد بخاطر تغییراتی است که در تکنولوژی و فناوری، رسانه های اجتماعی و رفتار مصرف کننده مانند مشتریان بوجود آمده است. امروزه بسیاری از شرکت ها و مراکز داد و ستد به موضوع مشتری و خدمات مشتریان اهمیت قائل هستند و معتقدند که نگه داشتن مشتریان راضی و وفادار موجب سودآوری و رشد برای آن ها می شود. اکثر مشتریان ترجیح می دهند از طریق کانال های مربوط به مرکز تماس همه کاناله با شرکت مربوطه در تماس باشند، از این رو مراکز تماس برای حفظ و بقای مشتریان خود دست به نوآوری و ایده های جدید زده است که در ادامه به مزیت ها و موارد مفید مرکز تماس مجازی خواهیم پرداخت.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد مزایای مرکز تماس مجازی است، ما در مجموعه هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.

مرکز تماس مجازی

طی سال های اخیر صنعت مرکز تماس رشد بسیار سریعی داشته است، که این رشد ناشی از تغییرات سریع در فناوری، رسانه های اجتماعی و رفتار مصرف کننده است.
باید در نظر داشت که امروزه ارائه خدمات به مشتریان مترادف با داشتن مشتریان راضی و وفادار است که موجب سودآوری برای شرکت ها می شوند.
طی تحقیقات انجام شده، اکثر مشتریان ارتباط با کانال های تلفنی را به ایمیل یا چت ترجیح می دهند، چرا که بیش از 30% از مشتریان حداقل 2 تماس در ماه برای مکاتبه با مدیر خدمات مشتری برقرار می کنند. باید گفت که تقریباً 60% از مردم مایلند خدمات خود را فقط برای دریافت خدمات بهتر به مشتریان تغییر دهند.
با توجه به چنین شواهدی، شرکت های بیشتری به سمت مراکز تماس مجازی و مزایای متعدد مرتبط با مشارکت با یکی از آن ها گرایش دارند. مزایای مرکز تماس مجازی بسیار زیاد است و اکثر ارائه دهندگان خدمات مجموعه ای از ویژگی های قوی، رابط وب ساده را ارائه می دهند.

8 مزیت مرکز تماس مجازی

یک مرکز تماس مجازی اساساً با کمک اینترنت که زیرساخت اصلی آن است کار می کند. از آن جایی که می توان آن را از هر نقطه ای در جهان اجرا کرد، مراکز تماس مجازی برون سپاری به سازمان ها کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند و سایر پادش های مرتبط را دریافت کنند. در این مقاله شما را با 8 مزیت مرکز تماس مجازی آشنا می کنیم.

• آمادگی تکنولوژی
اولین 8 مزیت مرکز تماس مجازی، ورود تکنولوژی به این صنعت است. از آن جایی که یک مرکز تماس مجازی همیشه به عوامل مرکز تماس از راه دور اجازه می دهد تا به صورت همزمان با کارمندان یا کاربران کار کنند. زیرساخت شما باید از ابتدا برای پشتیبانی از تلفن اینترنتی و تماس های ویدیویی ایجاد شود. این افزایش آمادگی زیرساختی به شما این امکان را می دهد که برای چالش های آینده آماده باشید و به راحتی گسترش دهید.
• طراحی، استقرار، آموزش و پشتیبانی آسان
با کمک افزایش انعطاف پذیری می توانید زمان کمتری را برای مدیریت مرکز تماس و زمان بیشتری را صرف تمرکز بر سایر عملیات حیاتی کسب و کار کنید. با همکاری با یک ارائه دهنده خدمات مرکز تماس مجازی ثابت شده، دسترسی فوری به مدیران پروژه و معماران شبکه پیدا می کنید که می توانید به طراحی، استقرار، آموزش و پشتیبانی کارکنان موجود برای کارایی بهتر فرآیند کمک کنند.
• ROI خوب
یکی از مباحث مهم در همه کسب و کارها ROI یا نرخ بازگشت سرمایه است که در مراکز تماس مجازی حائز اهمیت است. این یک واقعیت است که مراکز تماس مجازی به شما این امکان را می دهد که با افزایش بهره وری کارمندان و افزایش سطح رضایت مشتری، ROI عالی دریافت کنند. این موضوع به نوبه خود تأثیر زیادی بر کل عملیات تجاری دارد. نمایندگی های مرکز تماس مجازی می توانند به طور یکپارچه بین تماس های ورودی و خروجی جابجا شوند و نیازی به داشتن دو تیم مجزا برای رسیدگی به هر دو نیست، در نتیجه در هزینه شما نیز صرفه جویی می شود.
• موقعیت جغرافیایی
یکی از مهم ترین مزایای مرکز تماس مجازی این است که بدلیل ماهیت چگونگی راه اندازی زیرساخت آن ها، نمایندگان مرکز تماس مجبور نیستند روی هیچ موقعیت جغرافیایی واحدی تمرکز کنند. در نتیجه، آن ها می توانند در مقایسه با سایر مراکز تلفن معمولی مستقل تر عمل کنند. این یک موهبت برای سازمان هایی است که در سراسر جهان فعالیت دارند و رضایت مشتری عامل اصلی است که آن ها باید به آن توجه کنند.
• مقیاس پذیری و سازگاری
یکی از مزیت های کار با یک ارائه دهنده خدمات مرکز تماس مجازی این است که هرگز نباید نگران انتظارات فصلی و کاهش روابط تجاری باشید. مراکز تماس مجازی به راحتی می توانند عملیات را بر اساس نیاز مشتریان افزایش دهند.

 

• کارایی بهتر عامل مجازی
نمایندگی های مرکز تماس با کیفیت بالا می توانند از راه دور از خانه و هم چنین محل کار، فعالیت کنند و از آن جایی که این شغل مستلزم آزادی و آرامش خاطر است، نمایندگان نه تنها از کار کردن آسان و خوشحال هستند، بلکه نرخ بهره وری بهتری نسبت به استاندارد آن دارند. نمایندگان مرکز تماس شرکت ها می توانند به طور کارآمدی نمایندگی های مستقر در مناطق زمانی مختلف را برای پاسخ گویی به تغییرات در حجم تماس، بدون نیاز به راه اندازی مدیرانی که به هماهنگ کردن چندین مرکز تماس در سراسر جهان کمک می کنند، تغییر دهند. این موضوع باعث افزایش بهره وری و کارایی کارکنان می شود.
• بهبود رضایت مشتری
مشتریان همیشه نمایندگانی را ترجیح می دهند که دوستانه باشد و به پرسش های آن ها به طور مستقیم و به موقع پاسخ دهند. حل و فصل تماس اول معمولاً برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است، بخصوص می بایست از کارکرد مراکز تماس مجازی این اطمینان را داشته باشند که بهترین نمایندگان برای پاسخگویی به پرسش های در هر زمان که لازم باشد، منصوب می شوند. مراکز تماس مجازی به شما این امکان را می دهد که به نمایندگی های مرکز تماس منتخب که تجربه کاری مرتبط و طرز فکری برای رسیدگی به مشتریان سرسخت دارند، وابسته باشند و از نرخ های رضایت سفارشی بهتری بهره مند شوند.
• آمادگی برای شرایط اضطراری
به طور طبیعی عملکرد مراکز تماس مجازی به گونه ای است که به افزونه ها کمک می کنند تا برای هر شرایط اضطراری به خوبی آماده شوند. متمرکز کردن نمایندگان مرکز تماس در یک مکان پیشنهاد مناسبی نیست، زیرا در صورت وقوع آتش سوزی یا هر بلای طبیعی دیگر، هیچ نسخه پشتیبان برای مراقبت از مشتریان وجود نخواهد داشت. با کمک نمایندگی های مرکز تماس مجازی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
 پیش بینی آینده مراکر تماس مجازی
امروزه مشتریان با مراجعه به اینترنت و جستجوی راه حل مربوط به آن، قبل از تماس با مرکز خدمات مشتری، به دنبال پاسخ به مشکلات خود هستند. وقتی کسی شروع به در نظر گرفتن این موضوع می کند، با گذشت روزها، مرکز تماس یک شرکت به طور فزاینده ای تنها راهی است که مشتریان با آن ها در ارتباط هستند. باید گفت در آینده می توان شاهد تغییرات زیاد و تأثیرگذارتری در مراکز تماس مجازی باشیم.
• مرکز مدیریت ارتباط با مشتری
مراکز تماس برای مشتریان به طور فزاینده ای بعنوان مرکز ارتباط عمل می کنند و مسئولیت رسیدگی به تماس های مشتری را بر عهده خواهند داشت.
• پشتیبانی
خدمات 24 ساعته به مشتریان به لطف جهانی شدن و قدرت اتصال اینترنت به یک ویژگی اجباری تبدیل خواهد شد. سازمان ها به طور انبوه به مراکز تماس مجازی منتقل می شوند، زیرا متوجه عملکرد مؤثر خود می شوند.
• تجزیه و تحلیل گفتار
مراکز تماس مجازی شروع به استفاده از تجزیه و تحلیل الگوی گفتار می کنند تا وضعیت عاطفی مشتری را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات جمع آوری شده را در قالب نکات سیستمی به نماینده در تماس با مشتری، تحویل دهند. این موضوع به آن ها کمک می کند تا پشتیبانی بهتری ارائه دهند، نرخ ریزش را کاهش دهند و هم چنین توانایی فروش متقابل را به دست آورند.
• پیاده سازی سرویس های ابری
آخر مورد از 8 مزیت مرکز تماس مجازی، استفاده از سرویس های ابری است. فناوری Cloud یا ابری، به زودی دنیای مراکز تماس مجازی را به تسخیر خود در خواهد آورد، زیرا اطلاعات جمع آوری شده از رسانه های اجتماعی، تماس ها، چت های وب و... به راحتی با استفاده از راه حل های ابری مختلف به یک مکان مرکزی منتقل می شود. این به نوبه خود باعث ایجاد تعامل بهتر بین عامل و مشتری می شود.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا گفته شد، صنعت مرکز تماس از مراکزی است که طی سال های گذشته به طور فزاینده ای رشد داشته است و مزایای مجازی سازی کم نیستند. دلایل زیادی برای این رشد و مزایا وجود دارد از جمله، تکنولوژی و فناوری، رسانه های اجتماعی و رفتار مصرف کننده. امروزه بسیاری از شرکت ها و مراکز داد و ستد به موضوع مشتری و خدمات مشتریان اهمیت قائل هستند و معتقدند که نگه داشتن مشتریان راضی و وفادار موجب سودآوری و رشد برای آن ها می شود. بنابراین مراکز تلفن برای حفظ و بقای مشتریان خود دست به نوآوری و ایده های جدید زده است و خود را با خواسته های مشتریان همسو کرده است. 
 

منتشر شده در تاریخ : 1402.02.09

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید