مقاله ها, راه حل ها, هوش مصنوعی

مزایای مجازی سازی

مزایای مجازی سازی

مزایای مجازی سازی

تکنولوژی مجازی سازی

آنچه خواهیم خواند

آشنایی با مزایای مجازی سازی و همچنین تکنولوژی و فناوری اطلاعات آن بعنوان یکی از موضوعات مهم حوزه فناوری است. رویکرد محاسبات مجازی سازی یک ماشین فیزیکی را قادر می سازد تا بعنوان چندین کامپیوتر مجازی عمل کند. لایه های انتزاعی نرم افزار بطور موثر یک کامپیوتر را به چندین ماشین مجازی تقسیم می کنند. سپس توسعه دهندگان می توانند بسیاری از سیستم عامل های مستقل را بر روی همان سخت افزار اجرا کنند. مدیران کسب و کار می توانند با تبدیل یک ماشین فیزیکی به چند ماشین مجازی، باعث کمتر شدن هزینه و البته بهبود کارایی شوند. در این مقاله سعی شده مجازی سازی را با جزئیات بیشتری بررسی کرده و به مزایای آن پرداخته شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد مزایای مجازی سازی است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات  کال سنتر و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

مجازی سازی

چرا از مجازی سازی استفاده می کنیم؟

مجازی سازی چیست؟
مجازی سازی فرایندی است که امکان استفاده کارآمدتر از کامپیوتر را فراهم می کند و پایه و اساس محاسبات و سرویس های ابری است. امروزه مجازی سازی یک روش استاندارد در معماری فناوری اطلاعات سازمانی است و همچنین این فناوری است که اقتصاد سرویس های ابری را بصورت ارتباطات یکپارچه هدایت می کند. مجازی سازی، ارائه دهندگان ابر را قادر می سازد تا با سخت افزار کامپیوتر به کاربران خدمات ارائه دهد. همه ما می دانیم که استفاده از سخت افزارها گران هستند. با وجود هزینه بالا، بسیاری از کسب و کارها قدرت پردازش ارزشمند خود را هدر می دهند. گاهی اوقات، طرز فکر «یک سرور، یک هدف» بخش های فناوری اطلاعات را به سمت هدر دادن ظرفیت سرور سوق می دهد.
هنگامی که تکنیک های مجازی سازی را بطور موثر اعمال می کنید، نیازهای سخت افزاری خود را با به حداکثر رساندن ظرفیت موجود دستگاه کاهش می دهید. این امر هزینه های مربوط به خرید و نگهداری سرورهای کم استفاده را حذف شده و باعث صرفه جویی در هزینه های سازمان می شود.

ماشین مجازی چیست؟

تکنولوژی مجازی یعنی استفاده از ابزارهای پیشرفته برای پیشبرد کارها. کارشناسان وقتی مجازی سازی را بخش بندی می کنند به نمونه های مختلفی پی می برند، هر نمونه یک ماشین مجازی (VM) است. یک ماشین مجازی به گونه ای عمل می کند که گویی رایانه خودش است با مواردی که خاص است اعم از: قدرت پردازش، حافظه و ذخیره سازی موجود در سخت افزار فیزیکی.
هر ماشین مجازی سیستم عامل و برنامه های کاربردی خود را مستقل از ماشین های مجازی دیگر اجرا می کند. برای هماهنگ کردن چندین نمونه مجازی بدون تداخل، ماشین های مجازی به نرم افزاری به نام هایپروایزر برای تعامل با سخت افزارهای موارد زیر متکی است.

هایپروایزر چیست؟

هایپروایزر یک لایه نرم افزاری است که تمام تعاملات بین سخت افزار و ماشین های مجازی را واسطه می کند. هایپروایزرها منابع را تخصیص می دهند و مطمئن می شوند که ماشین های مجازی به خوبی عمل می کنند و در عین حال قدرت محاسباتی یکسانی را به اشتراک می گذارند. گاهی اوقات، هایپروایزر بعنوان مانیتور ماشین مجازی (VMM) نیز شناخته می شود. باید در نظر داشت که علاوه بر تخصیص و مدیریت منابع محاسباتی، هایپروایزر ماشین های مجازی را ایزوله می کند تا از سایر ماشین های موجود در محیط مجازی از هرگونه خطا یا خرابی که در یک ماشین مجازی رخ می دهد محافظت کند.

مزایای مجازی سازی

همان طور که گفته شد مجازی سازی شبکه تقریبا برای هر کسب و کار یا محیط توسعه مزایای قابل توجهی ارائه می دهد. این موضوع به یک استراتژی اصلی برای بهبود کارایی فناوری اطلاعات تبدیل شده است.
در ادامه به به مزایایی که باعث ساده سازی و در دسترس بودن سرویس شما می شود اشاره می کنیم.

پنج مزیت مجازی سازی:

• کاهش هزینه ها
اگر تنها راه برای بدست آوردن منابع بیشتر خرید سخت افزار جدید باشد، هزینه آن گران تمام می شود. با تاکتیک های مجازی کردن، می توانید نگاهی دقیق به زیرساخت های موجود خود بیاندازید و منابع محاسباتی هدر رفته یا بدون استفاده را شناسایی کنید.
اغلب، سازمان ها سرورهایی را برای اجرای برنامه هایی که تنها بخشی از منابع موجود آن ها را مصرف می کنند، مستقر می کنند. چنین سرورهایی هرگز از پتانسیل کامل خود استفاده نمی کنند. بدتر از آن، زمانی که برنامه های آن ها اجرا نمی شود، این سرورها کاملا بیکار می مانند.
در یک محیط مجازی، می توانید به هر VM دقیقا مقدار قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام کار خود را اختصاص دهید. سپس منابع باقیمانده برای سایر ماشین های مجازی و برنامه های کاربردی آن ها در دسترس هستند. باید دانست که هزینه های مجازی سازی تقریبا همیشه کمتر از هزینه خرید و نگهداری سخت افزار اضافی است.


• تاب آوری
یک محیط سرور مجازی مانند یک محیط سنتی به سخت افزار محدود نمی شود. شرکت ها می توانند از VM ها نسخه پشتیبان تهیه، کپی کرده و در سخت افزارهای فیزیکی مختلف شبیه سازی کنند. به جرات می توان گفت آماده شدن سخت افزارهای جدید زمان بر است. در همین حال، شرکت ها می توانند یک نسخه پشتیبان از VM را در عرض چند دقیقه مستقر کنند.


• در دسترس بودن
مدیران باید بدانند حالا که می توانند بدون زحمت یک VM را شبیه سازی کرده و به راحتی محیط های مجازی اضافی را با در دسترس بودن فوق العاده راه اندازی کنند. مجازی سازی با نظارت خودکار وضعیت VM و تغییر سریع به ماشین های مجازی پشتیبان در صورت قطع، سیستمی بسیار قابل اعتماد را بدون هیچ نقطه خرابی در سخت افزار یا نرم افزار فراهم می کند.
این سیستم ها به شما این امکان را می دهد که بطور یکپارچه کار خود را ادامه دهید. این امر در دسترس بودن سرویس را بدون توجه به مشکلی که پیش می آید به حداکثر می رساند.


• افزایش کارایی
نگهداری محیط های مجازی بسیار ساده تر از محیط های فیزیکی است. مجازی سازی به جای مدیریت سرورهای فیزیکی متعددی که نیاز به توجه فردی دارند، شما را قادر می سازد تا تمام ماشین های مجازی خود را از یک دستگاه ساخته، نظارت و به روز رسانی کنید. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان استقرار به روز رسانی ها، پیاده سازی وصله های امنیتی و نصب نرم افزار جدید می شود.
محیط های مجازی به طور ذاتی مقیاس پذیر هستند. مدیران کسب و کارها می توانند بسیاری از نمونه های یک ماشین مجازی را برای کمک به مدیریت بارهای سنگین استفاده کنند و مقیاس پذیری کارآمدی را ارائه دهند که همیشه آماده پشتیبانی است.


• فناوری اطلاعات
یکی از مباحث مهم در تکنولوژی، فناوری اطلاعات است. باید دانست در دراز مدت، مجازی سازی یک رویکرد سازگار با محیط زیست برای فناوری اطلاعات است. کاهش نیازهای سخت افزاری همچنین مصرف انرژی را کاهش می دهد و هم ردپای کربن در طبیعت را به حداقل می رساند، که این امر برای محیط زیست بسیار دارای اهمیت است. صرفه جویی در مصرف انرژی، نگهداری سرورها و مراکز داده را ارزان تر می کند. سپس می توان تمام هزینه های ذخیره شده را در جای دیگر سرمایه گذاری کرد. کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همه شرکت هایی که خود را دوست دار طبعیت می دانند در این دسته قرار می گیرند.

نتیجه گیری

نتیجه این که امروزه مجازی سازی یکی از موضوعات مهم دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات است. بنابراین دارای اهمیت بسیار زیادی است. بدون این ویژگی، ظرفیت سرورها به هدر می رود. این موضوع نه تنها برای کسب و کارها هزینه دارد، بلکه باعث صرفه جویی هم می شود. شاید بتوان گفت که تنها نوک کوه یخ بالقوه مجازی سازی هستند. اگر کسب و کارها و شرکت ها حتی برای ارتباطات یکپارچه خود حاضر به مجازی کردن مرکز تماس شرکت خود نمی شوند، زمان آن رسیده است که زیرساخت خود را دوباره بررسی کنند. چرا که سودآوری بسیار زیادی دارد. 


منتشر شده در تاریخ : 1402.05.23

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه