آنچه خواهیم خواند
تلفن گویا و راه های بهبود تجربه مشتری
بهبود تجربه مشتری و تلفن گویا
طی سالهای گذشته خدمات مشتری خودکار بهطور فزایندهای به آینده تجربه مشتری تبدیل شده است. از آنجایی که مشتریان همچنان بهدنبال گزینههای صرفهجویی و خدمات کارآمدتری از طرف شرکتها هستند، شرکتها و برندها نیز برای پاسخگویی بهچنین تقاضاهایی با فناوری پیشرفته و شیوههای بهینه مرکز تماس و مراکز تلفن به چالش مواجه هستند. یکی از این روشها استفاده از سیستمهای تلفن گویا (IVR) یا پاسخ صوتی تعاملی است، که اساساً سیستمهای منوی تلفنی هستند که از فناوری تشخیص گفتار یا زنگ لمسی برای فعال کردن شناسایی، تقسیمبندی و مسیریابی تماس گیرندگان به مناسبترین عوامل استفاده میکنند. باید در نظر داشت که بهبود تجربه مشتری و پاسخ صوتی تعاملی (IVR) ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در ادامه روشهایی ارائه شده است که سیستم های تلفن گویا تجربیات یکپارچه مشتریان را به نفع مشتریان و شرکتها به ارمغان میآورند.
مقاله پیش روی شما درمورد " تلفن گویا و راه های بهبود تجربه مشتری " است، هاوش مفتخر است شما را در ادامه مقاله همراهی کند، باشد که مورد قبول شما خوانندگان عزیز واقع گردد.
تلفن گویا (IVR) چیست؟
همه ما به این صدا عادت داریم که به ما میگوید "برای ارتباط با فروش، کلید ۱ را فشار دهید یا برای ارتباط با پشتیبانی فنی، کلید 2 را فشار دهید و... " اما آیا تا بهحال درمورد فناوری که پاسخهای صوتی خودکار را ممکن میسازد کنجکاو شدهاید؟ این فناوری محبوب تلفن گویا یا IVR است که امروزه سر و صدایی در دنیای تجارت مشتری ایجاد کرده است.
تلفن گویا(IVR) به کسب و کارهای کوچک کمک میکند مشتری خود را با یک برند درگیر نگه دارد و تجربیات مثبتی را برای مشتری ارائه دهد.
پاسخ صوتی تعاملی (IVR) یک فناوری سیستم تلفن خودکار است که به تماس گیرندگان ورودی اجازه میدهد تا از طریق سیستم پاسخ صوتی پیامهای از پیش ضبط شده بدون صحبت با نماینده به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
آیا می دانستید که بهبود تجربه مشتری و پاسخ صوتی تعاملی (IVR) با هم ارتباطات یکپارچه تنگاتنگی دارند. در ادامه به سوال آن پاسخ خواهیم داد.
بهبود تجربه مشتری و تلفن گویا
شاید بتوان اذعان داشت که بیش از ۶۷% از مشتریان موافق هستند که تجربه بد خدمات مشتری دلیل اصلی ارتباط ناموفق آنها با یک برند است.
با نگاهی به نمایندگیهای خدمات مشتری متوجه میشویم که آنجا مملو از تماسهای بی پایان مشتری مرتبط با مسائل مختلف هستند. صرف نظر از تلاش هایشان برای توجه بینظیر به هر تماس مشتری، آنها اغلب در ارائه خدمات شخصیسازی شکست میخورند.
سوابق ضعیف مشتریان در اختیار آنها و محدودیت پهنای باند، دلایل عمدهای است که چرا نمایندگیهای خدمات در نهایت پاسخهای آماده به مشتریان ارسال میکنند یا مشتریان را دور میزنند.
با اینحال، با استفاده از نرم افزار تلفن گویا، نمایندگیهای خدمات میتوانند تلاشهای خود را افزایش داده و بهطور مؤثر خطاها را در ارائه راهحلهای سریع و شخصیسازی شده به مشتریان به حداقل برسانند. بهبود خدمات مشتری به چند عامل بستگی دارد، مانند:
جمع آوری اطلاعات از مشتریان
با استفاده از نرم افزار تلفن گویا (IVR)، کسب و کارهای متوسط و بزرگ میتوانند فرصتهای سلف سرویس را برای مشتریان فراهم کنند، جایی که آنها میتوانند یک سرویس فوری خودکار را انتخاب کنند یا از نمایندگان مستقیم درخواست تماس بگیرند.
مشتریان میتوانند از طریق صفحه کلید تلفن با سیستم میزبان شرکت درگیر شوند و تعداد زیادی از درخواستها را میتوان بهطور خودکار با گفت و گوی صوتی IVR انجام داد. به این ترتیب، نمایندگیهای خدمات میتوانند بار خود را کاهش دهند و به بهرهوری بالاتری از نظر ارائه تجربیات مشتری برجسته دست یابند.
تلفن گویا با جمعآوری اطلاعات کلیدی از مشتریان و در نتیجه مسیریابی خودکار تماسها با نماینده مناسب، بهرهوری و کارایی نمایندگیهای خدمات را بهبود میبخشد. همچنین ابزارهای مفیدی برای تقسیمبندی تماسها بر اساس اولویت قرار میگیرند. بیشتر تماسهای فوری را میتوان به آن دسته از نمایندگانی که در گذشته با پرس و جوهای مشابه با موفقیت برخورد کردهاند، منتقل کرد.

تلفن گویا و راه های بهبود تجربه مشتری
درحالی که ۸۰% از شرکتها ادعا میکنند که خدمات بهتری به مشتریان ارائه میدهند، اما تنها ۸% از مشتریان واقعی آنها همان رتبه را به آنها اختصاص میدهند.
سوال اینجاست که چرا این همه شکاف؟
این شکاف بین انتظارات مشتری و واقعیت اغلب بهدلیل فقدان اقدامات بازخورد کافی برای دسترسی مشتریان به یک نام تجاری از طریق کانالهای متعدد است.
دلیل دیگر میتواند بازخورد مشتری باشد که بهدلیل فشار زیاد عوامل زنده با بار تماس، از بین میرود. سازمانهایی که نمیتوانند این حفرهها را در خدمات مشتری تشخیص دهند، اغلب چشم انداز رشد را از دست میدهند.
سوال دیگر این است که، اگر برخی از شرکتها اصلاً بازخورد نگیرند چه؟
این ترس از انتقاد است که بسیاری از شرکتها را از بازبودن بازخورد مشتریان باز میدارد. برخی از سازمانها نیز تحت این تصور هستند که بازخورد منفی در رسانههای اجتماعی میتواند هویت برند آنها را مختل کند. در نتیجه، آنها در نهایت از نظر تجربه مشتری عملکرد ضعیفی دارند.
بنابراین، آنها باید از کجا شروع کنند؟
در دنیای کسب و کار مبتنی بر مشتری امروزی هیچ فضایی برای رضایت وجود ندارد. علاوهبر باز بودن بازخورد مشتریان، کسب و کارها نیز باید در پاسخگویی به پرسشها و نگرانیها سریع باشند.
روند سنتی پاسخگویی به پرسشهای مشتریان از طریق تماس در زمان امروز کافی نیست و تقریباً حدود ۵۷% از تماسهای مشتریان هر روز متوقف میشود. باید دانست این آمار نگران کننده، کسب و کارهای مشتری محور را میطلبد تا از فناوریهای پیشرفته مانند تلفن گویا و چت زنده استفاده کنند. فناوری تلفن گویا میتواند به شرکتها در پاسخگویی سریع به درخواستهای مشتری از طریق صدای ضبط شده بهصورت پویا کمک کند.
کاهش خطا در تماس های خودکار
هنگامی که تماسهای مشتری بهطور خودکار به مناسبترین نمایندگان بر اساس نیاز و اولویت هدایت میشوند، احتمال خطا در رسیدگی به پرس و جو کمتر میشود.
همچنین، تلفن گویا (IVR) میتواند هدف تماس مشتری را شناسایی کند و پایگاه دانش لازم را در اختیار نمایندگان زنده قرار دهد. هنگامی که نمایندگان خدمات برای جمعآوری اطلاعات مجبور به انتقال مکرر تماسها نباشند، میتوانند نرخ وضوح تماس اول را افزایش دهند. میانگین زمان انتظار مشتریان نیز به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، زیرا نمایندگان زنده نیازی به هدر دادن زمان برای جمعآوری اطلاعات درمورد هر مشتری ندارند.
با حل سریع پرسشها و مدیریت ارتباط با مشتری مؤثر تماسها، برندها میتوانند تجربه مشتری عالی را تضمین کنند. انتظارات مشتری از نظر سرعت و اثربخشی خدمات مشتری را میتوان بهطور مداوم با تلفن گویا برآورده کرد و مشتریان نیز از این طریق میتوانند پرسش خود را بهصورت شبانه روزی مطرح کنند.


تجزیه و تحلیل تجربیات شخصی مشتریان
از طریق ویژگی مسیریابی رفتاری پیشبینی کننده IVR، تعاملات گذشته با مشتری را میتوان برای ارائه تجربیات شخصیسازی شده تجزیه و تحلیل کرد. وقتی مشتریان خدمات شخصیسازی شده را برای پرسشهای خود بهطور مداوم دریافت میکنند، احساس ارزشمندی و قدردانی میکنند و مشتریان با ارزش بیشتر به یک برند وفادار میمانند.
طبق یک گزارش، حدود ۵۵% از نسل هزاره بهدلیل خدمات ضعیف به مشتریان از یک برند جدا شدند. علاوهبر اینها بسیاری از برندها دریافتند که خدمات مشتری کلید ارتباط طولانی مدت با یک برند است.
با در نظر گرفتن این آمار، میتوان قاطعانه گفت که هرچه سازمانی زودتر آخرین راهحلهای مرکز تماس(آی پی آفیس کانتکت سنتر) را اتخاذ کند، مدت بیشتری میتواند خودرا در چشم انداز رقابتی حفظ کند.
نتیجه گیری
همانطور که گفته شد در کسب و کارهای مشتری مدار، اغلب مشتریان بهدنبال گزینههای برای صرفهجویی در زمانشان هستند که همچنان خدمات کارآمدی هم ارائه دهند، چرا که زمان از موضوعات بسیار مهم است و اینکه بهبود تجربه مشتری و تلفن گویا (IVR) با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. پس برندها برای پاسخگویی بهچنین تقاضاهایی با فناوری و تکنولوژی پیشرفته و با استفاده از شیوههای بهینه، مراکز تماس را به چالش میکشند. یکی از این روشها استفاده از سیستمهای تلفن گویا (IVR) است، که اساساً سیستمهای منوی تلفنی هستند که از فناوری تشخیص گفتار یا زنگ لمسی برای فعال کردن شناسایی، تقسیمبندی و مسیریابی تماس گیرندگان استفاده میکنند. بنابراین بسیاری از کسب و کارها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان میبایست از سیستم های تلفن گویا استفاده کنند.
شرکت هاوش همواره در تلاش بوده تا با ارائه بهترین محتواهای آموزشی در حوزه مرکز تماس و کال سنتر در بخش مقالات هاوش و ارائه راهکارهای این حوزه به پیشرفت روز افزون کسب و کارهای عزیزان شما رونق ببخشد.