آنچه خواهیم خواند
راه های ایجاد وفاداری مشتریان مرکز تماس
وفاداری مشتری
وفاداری مشتری در مرکز تماس چیست و راههای ایجاد وفاداری مشتریان چگونه است؟ وفاداری مشتری یک رابطه مثبت و مداوم بین آنها و کسب و کارهاست. این چیزی است که باعث رضایت مشتری و خریدهای تکراری توسط مشتریان میشود و آنها را ترغیب میکند که یک شرکت و برند را بهجای دیگر رقبا که دارای مزایای مشابه هستند، انتخاب کنند. امروزه مردم به محصولات خوب و برندها وفادار هستند، زیرا آن را با یک تجربه مثبت مانند خدمات عالی به مشتری، احساس ارتباط با ارزشها و ایده آلهای برند با کیفیت بالای محصول مرتبط میدانند.
آنچه از پیشروی شما میگذرد درمورد " راه های ایجاد وفاداری مشتریان " است، ما در شرکت هاوش تلاش میکنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.
۷ راه برای ایجاد وفاداری مشتری
مشتریان وفادار مایه حیات هر کسب و کار پر رونقی هستند. داشتن مشتریان مداوم و زیاد نه تنها نشانه این است که شرکتها محصولات یا خدمات شگفت انگیزی دارند، بلکه نشان میدهد که انتظارات مخاطبان خود را برآورده میکنند. در حالی که وفاداری مشتری اغلب بر پایه خدمات و محصولات عالی بنا شده است، راههای ملموس دیگری نیز برای حفظ و مدیریت ارتباط با مشتریان وفادار وجود دارد. درک مشتریان خود در سطح عمیق و ارائه دقیق آنچه که آنها نیاز دارند، میتواند چالش مهمی بدون استراتژیهای مناسب باشد. باید دانست که وفاداری مشتری اغلب بسیار عمیقتر از محصولات و خدماتی است که ارائه میشود. شرکتها میبایست برای تقویت وفاداری همیشگی مشتری، رویکرد گستردهای داشته باشند. در ادامه به هفت راه اثبات شده برای ایجاد مشتریان وفادار اشاره میکنیم.
• شناخت مشتریان
برای بهینه سازی مناسب بازاریابی تعاملی، پشتیبانی مشتری و فروش، ضروری است که تصویر واضحی از شخصیت ایده آل مشتری خود ایجاد کنید. هنگامی که مشتری ایده آل خود را شناسایی کردید، میتوانید اقداماتی را برای کمک به کارمندان خط مقدم خود انجام دهید تا به روشی معنادارتر مشارکت کنند. یکی از راههای عالی برای این که به مشتریان نشان دهید که آنها را بهخاطر میآورید و برای وقتشان ارزش قائل هستید، شخصیسازی پیام هایتان است. ارسال یک ایمیل شخصی برای تولد مشتریان میتواند تاثیری بسیار زیادی داشته باشد و باعث پایداری و وفاداری آنها شود.
• اشتراک گذاری ارزش ها
مصرف کنندگان امروزی درمورد موضوعاتی که برایشان مهم است، از جمله پایداری، زندگی سالم و تجارت منصفانه، موضع فعالی اتخاذ میکنند. توانایی شرکتها برای ایجاد وفاداری دائمی بستگی به ارزشهای شرکتها و میزان همسویی آنها با مشتریان دارد. وقت گذاشتن برای نشاندادن آشکار و با افتخار ارزشها میتواند به شرکتها کمک کند تا مشتریان بلندمدتی را جذب کنند که از محصولات ارائه شده قدردانی کنند. برخی از نمونههای عالی ارزشهای ایجاد وفاداری شامل: احترام، مسئولیت اجتماعی شرکتی و... است.
• ایجاد طرح خدمات مشتری Omnichannel
تعامل با مشتری اغلب نتیجه ارتباط او با برند و کارکنان است. شرکتها باید در نظر داشته باشند، درحالی که ایمیل یکی از بهترین راههای ارتباط با مشتری است، نباید از کانالهای دیگر غافل شد. پیام رسانههای اجتماعی و استفاده از ابزارهای دیگر مانند: رباتهای چت در وب سایتها به مشتریان این امکان را میدهد که از طریق کانالهای دلخواه خود با کارشناسان تماس بگیرند. بهطور یقین شرکتها نمیتوانند همزمان در همهجا باشند، اما میتوانند چندین پلتفرم ارتباطی را انتخاب کنند که بهترین پوشش را برای مخاطبانشان داشته باشد.
• ساخت جامعه برند
وفادارترین مشتریان اغلب تمایل دارند که نگاهی داخلی به فعالیتهای شرکتها داشته باشند و از داشتن راههای متعدد برای مشارکت و تعامل قدردانی میکنند. شرکتها میتوانند تصویر برند خود را با اجازه دادن به مشتریان برای تعامل با یکدیگر و کارمندان خود تقویت کنند. استفاده از ابزارهایی مانند پورتال مشتری، آنها را قادر میسازد نظرات خود را درمورد محصولات ارائه دهند. ساختن یک جامعه فعال به شرکتها این اجازه را میدهد تا اطلاعات ارزشمند و خوبی را از مشتریان خود داشته باشند.
• ارائه برنامه منحصر به فرد وفاداری مشتری
شرکتهایی که قصد دارند یک جامعه پایدار از مشتریان وفادار ایجاد کنند، معمولا بروفاداری آنها تاکید میکنند که در نتیجه باعث حفظ و افزایش رضایت مشتری شود. با وجود یک برنامه تثبیت شده، میتوان مشتریان را تشویق کرد تا نظرات خود را بنویسند و آن را ارجاع دهند. یک برنامه مبتنی بر امتیاز میتواند بهویژه برای مشتریان مفید باشد و درک آن آسان باشد.
• تمرکز بر روی تجربه مشتری
یکی دیگر از راههای ایجاد وفاداری مشتریان، تمرکز بر مدیریت تجربه مشتریان است. بسیاری از شرکتها تمایل دارند بیشتر تلاش خود را برروی فعالیتهای بازاریابی و فروش بگذارند. اینها مهم هستند، اما یکی از راههای ایجاد وفاداری دائمی مشتری، اولویتبندی تجربه مشتری و ارائه خدمات به مشتریان است. تمرکز کل سازمان مبتنی بر نیازهای مشتریان میتواند پاسخگوی عملیات خدماتی شرکتها باشد و از نوعی رفتار متمایز کارکنان که میتواند باعث وفاداری بیشتر مشتریان شود، پشتیبانی کند.
• ارائه تخفیفات هدفمند
مشتریانی که از خریدهای گذشته راضی بودند، بهاحتمال زیاد به پیشنهاد جدید برای خرید دوباره پاسخ خواهند داد. ارائه تخفیفهای هدفمند به این افراد میتواند فروش را افزایش دهند و راهی موثر برای تاثیرگذاری بر وفادارترین مشتریان فراهم کند. هنگام انجام اینکار، مهم است که جوایز مناسب را انتخاب و پیشنهاداتی داده شود که برای مخاطبان جذاب باشد. ایجاد وفاداری دائمی مشتری یک هدف عالی برای بیشتر شرکت هاست. باید دانست که گوشدادن به برخی توصیهها و اعمال آن میتواند باعث رضایت مشتریان شود.
نتیجه گیری
همانطور که در این مقاله گفته شد، راه های ایجاد وفاداری مشتریان یکی از موضوعات مهم همه شرکتها و برندهاست. همه مدیران و کارشناسان باید بدانند که برای جذب و ایجاد وفاداری و رضایت مشتری، میبایست راههای آنرا پیاده کنند، مانند: از مشتریان شناخت کافی داشته باشند، طرحهای خدمات مشتری همه کاناله را پیاده کنند، ارائه برنامههای منحصر به فرد به مشتریان، تمرکز بر تجربه مشتریان و دادن تخفیفات هدفمند به آنها را در نظر داشته باشند. پس با پیاده سازی این راهها میتوان مشتریان را نگهداشت و باعث جذب بیشتر آنها شد. بنابراین وفاداری در نتیجه تعاملات مثبت متعددی رخ میدهد که در طول زمان احساس اعتماد را ایجاد میکند.