مقاله ها, تجربه مشتری

هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری

هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری

هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری

تلفن گویا

آنچه خواهیم خواند

امروزه، مشتریان و مصرف کنندگان تقاضاهای زیادی دارند و به دنبال حل سریع سوالات خود هستند. مراکز تماس بعنوان گزینه اصلی پشتیبانی مشتریان عمل می کنند. آن چه دارای اهمیت است این است که بسیاری از مشتریان پشتیبانی تلفنی را به هر کانال خدمات مشتری دیگری ترجیح می دهند. مرکز تماس نقش مهمی در استراتژی خدمات یک شرکت ایفا می کند. اگر بطور مداوم در این تعاملات ارزش افزوده و اصطحکاک را کاهش دهید، در حفظ پایگاه مشتری خود موفق تر خواهید بود.
دلیل گسترده بودن مراکز تماس و سیستم های تلفن گویا ساده است. مشتریان انتظار بیشتری از خدمات مشتری دارند و سیستم های تلفن گویا به تیم های پشتیبانی کمک می کند تا به موقع به مشتریان پاسخ دهند. همچنین تلفن های گویا IVR در ارتباط با مشتریان دارای مزایای زیادی هستند که هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری از مهم ترین آن ها محسوب می شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری است، ما در هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

هفت مزیت تلفن گویا

تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا یا IVR (Interactive Voice Response) یک فناوری سیستم تلفن خودکار است که به تماس گیرندگان ورودی اجازه می دهد تا از طریق سیستم پاسخ صوتی پیام های از پیش ضبط شده بدون صحبت با نماینده به اطلاعات دسترسی داشته باشند، و همچنین از گزینه های منو و از طریق انتخاب صفحه کلید لمسی یا گفتار استفاده کنند.
یک سیستم نرم افزاری IVR به خوبی طراحی شده، می تواند به افزایش رضایت مشتری و بهبود عملیات مرکز تماس و شاخص های کلیدی عملکرد KPI کمک کند. بخصوص در مواقعی که حجم تماس زیاد است، یک سیستم پاسخ صوتی تعاملی مؤثر می تواند با کمک به مشتریان در یافتن پاسخ ها و انجام کارهای ساده، از زمان ماندن جلوگیری کند. در مواردی که مشتری نیاز یا درخواست صحبت با یک شخص را دارد، فناوری IVR می تواند به هدایت سریع و یکپارچه تماس ها به بهترین کارشناس مرکز تماس برای رسیدگی به درخواست آن ها کمک کند.

خدمات تجربه مشتری

تجربه مشتری یا CX به مجموع ادراکات و احساسات مشتریان ناشی از تعامل با محصولات و خدمات یک برند می گویند. تجربه مشتری طول عمر روابط مشتریان با یک برند را در بر می گیرد. کنترل و شناخت مشتری توسط شرکت ها کار بسیار دشواری است، زیرا مشتریان می توانند به روش های غیر قابل پیش بینی عمل کنند و واکنش نشان دهند. بهترین رویکرد برای بسیاری از برندها، ارزیابی و بهینه سازی هر نقطه تماس مشتری برای به حداکثر رساندن احتمال رضایت مشتری است.

هفت مزیت تلفن گویا و بهبود تجربه مشتری

. نحوه استفاده از تلفن گویا برای خدمات تجربه مشتری
استفاده از تلفن گویا راه بسیار خوبی برای خدمات تجربه مشتری و بهبود آن است. با استفاده از سیستم تلفن گویا، می توانید راهی سریع و آسان برای دریافت اطلاعات یا کمک مورد نیاز مشتریان ارائه دهید و به کاهش زمان انتظار کارشناسان خدمات مشتری کمک کنید.

هنگام راه اندازی سیستم تلفن گویا IVR، مطمئن شوید که به مشتریان این امکان را می دهید که با یک شخص زنده صحبت می کنند. این به آن ها اجازه می دهد تا در صورت مشکل با استفاده از مراکز تلفن تحت شبکه و منوی این تلفن ها، کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند.


• ایجاد یک منوی ساده و گویا
مطمئن شوید که منوی تلفن گویا شما به راحتی قابل پیمایش است. مشتریان باید بتوانند به راحتی اطلاعات یا کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. اگر منوی تلفن گویای شما گیج کننده باشد، مشتریان ممکن است ناامید شوند. همچنین پیام های تلفن گویا کوتاه، دقیق و مختصر باشد. مشتریان نمی خواهند به پیام های طولانی و خسته کننده گوش دهند. یکی دیگر از بهترین روش ها که باید هنگام ایجاد منوی تلفن خود رعایت کنید، استفاده از زبان طبیعی است. برای تعیین این که کدام عبارات و زبان بیشتر در بین مخاطبان مشتری دارد، می بایست تحقیقات کاربردی انجام شود. این کار باعث می شود که مشتریان آسان تر و راحت تر از این تلفن ها استفاده کنند.


• به روز کردن منوی تلفن IVR
کسب و کارهای کوچک باید مطمئن شوند که اگر تغییراتی در محصولات خود بوجود می آورند و به مشتری ارائه می دهند متناسب با آن به روز کنند، مانند به روز کردن منوی تلفن ها. با به روز نگه داشتن سیستم تلفن گویا، می توان اطمینان حاصل کرد که مشتریان همیشه دقیق ترین اطلاعات را دریافت می کنند. مدیران می بایست این کار را از طریق مجازی سازی و تولید نرم افزارهایی که کارشان جمع آوری اطلاعات از داده های سیستم تلفن گویاست انجام دهند و سپس همه اطلاعات را بطور دقیق تنظیم و پیاده سازی کنند.

 

تجربه مشتری

• آماده سازی تیم اجرایی
مطمئن شوید که ابزارهایی را که برای رسیدگی به تماس های مشتریانی که از سیستم تلفن گویا IVR استفاده کرده اند، به کارشناسان تیم اجرایی و کسانی که مسئولیت خدمات مشتری بر عهده دارند، ارائه می شود. آن ها را با منوها آشنا کنید و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهید. این اطمینان به شرکت ها این نوید را می دهد که تیم اجرایی و خدمات مشتری همیشه آماده کمک رسانی به مشتریان هستند.


• تنوع در گزینه های خدمات مشتری
امروزه شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و بزرگ برای ارتباط با مشتریان علاوه بر کانال هایی مانند چت زنده، ایمیل و موارد اینچنینی، از تلفن گویا نیز بعنوان یکی از ابزارهای مهم خدمات مشتری استفاده می کنند. این تنوع باعث می شود که نیاز مشتریان را بهتر و بیشتر بشناسیم.


• بررسی منظم سیستم تلفن گویا
شرکت ها و سازمان ها می بایست بطور مدام سیستم تلفن گویا IVR خود را کنترل کنند تا مطمئن شوند که به درستی کار می کند. در صورت بروز هر گونه مشکل، می توان آن را شناسایی کرده و فورا آن را رفع کنند. وقتی این تلفن ها مشکلی برایشان پیش بیاید، مشتریان نمی توانند ارتباط برقرار کنند و این موضوع باعث اتلاف وقت و هزینه زیاد می شود.


• اندازه گیری کارایی سیستم
چند معیار کلیدی وجود دارد که می توانید برای ردیابی اثربخشی سیستم تلفن گویای خود اندازه گیری کنید. این موارد شامل رضایت مشتری، نرخ اولین تماس و نرخ تماس رها شده می باشد. با ردیابی این معیارها، می توانید به رفع مشکل سیستم تلفن گویا کمک کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا اشاره شد، امروزه آن چه که برای بسیاری از شرکت ها و مراکز داد و ستد اهمیت دارد، موضوع مشتریان و خدماتی است که به مشتریان ارائه می شود. بنابراین داشتن تجربه مشتری و بهبود آن از موضوعات مهمی است که می بایست مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند. با راه اندازی سیستم تلفن گویا، می بایست کارشناسان توانمندی خود را بالا ببرند و خدمات درستی به مشتری ارائه دهند. حتی در مواردی سیستم تلفن گویا می تواند به مشتریان کمک کرده و آن ها را به بهترین کارشناسان هدایت کند تا از نگرانی هایشان کاسته شود. بنابراین تلفن گویا باید دارای مزایای زیادی باشد و بهبود در تجربه مشتری می تواند تجربه خوبی برای شرکت هایی باشد که به دنبال تجارت کلان و خدماتی از این قبیل هستند.


منتشر شده در تاریخ : 1402.04.10

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید