مقاله ها, مرکز تماس

آشنایی با مزیت های تلفن های گویا

آشنایی با مزیت های تلفن های گویا

آشنایی با مزیت های تلفن های گویا

مزیت های تلفن گویا

آنچه خواهیم خواند

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، در دنیای کسب و کار تغییرات عمده بوجود آمده است، یکی از این تغییرات، تحول و تغییر در سیستم های مخابراتی است، بطوری که سیستم های قدیم تماس تلفنی جای خود را به شیوه های نوین مانند VoIP داده­ اند. بنابراین بسیاری از شرکت­ ها و کسب و کارها با راه­ اندازی مراکز تماس به شکل جدید تلاش می­ کنند تا مراکز خود را بهبود و ارتقا بخشند و یک تجربه لذت بخش را برای مشتری ارائه داده و البته بهترین خدمات و سرویس­ ها را به آن­ ها ارائه دهند که این امر از طرق مختلف امکان پذیر است. یکی از این کانال­ های ارتباطی، استفاده از تلفن های گویا IVR است. چرا که مشتریان در قبال همکاری متقابل با این شرکت ها می­ خواهند صدایشان هم  شنیده شود و مرکز توجه قرار بگیرند. به همین دلیل است که طی سال های پیش سیستم­ های تلفن های گویا IVR جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده است. باید در نظر داشت که تلفن های گویا یک سیستم خودکار پاسخگوی تلفنی است که دارای مزایای زیادی برای کسب و کارهای کوچک هستند از جمله: رضایت مشتری، تسریع در تماس­ ها، تنوع در کانال های ارتباطی و... در ادامه شما را با مزیت های تلفن گویا آشنا می­ کنیم.

مقاله پیش روی شما در مورد آشنایی با مزیت های تلفن های گویا است. هاوش مفتخر است شما را در ادامه مقاله همراهی کند، باشد که مورد قبول شما خوانندگان عزیز واقع گردد.

مزیت های تلفن گویا چیست

  • رضایت مشتریان

یکی از اولین مزیت های تلفن گویا، رضایت مشتریان است و به شرکت­ ها و مراکزی که رضایت مشتری برایشان اولویت دارد، توصیه می­ شود حتماً به پیاده­ سازی خدمات تلفن های گویا در استراتژی مرکز تماس خود فکر کنند. باید در نظر داشت که امروزه مشتریان و مصرف کنندگان علاقمند به تعامل با دستگاه­ های تلفن گویا هستند، چرا که منوهای تلفن مبتنی بر ارتباط آسان است و آنها می­ توانند در زمان بسیار کم با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنند. پس رضایت مشتریان اولین گام و قدم آشنایی با مزیت های تلفن های گویا است.

  • گسترش دامنه و فعالیت

شاید باور نکنید که امروزه دامنه فعالیت تلفن های گویا بسیار گسترده شده است. از یادآوری قرارها گرفته تا رزرو در رستوران یا حتی سفارش ­های خرده فروشی، ایجاد اعلان صورت ­حساب و همه این موارد از تلفن های گویا به طور گسترده مورد استفاده قرار می­ گیرد. تلفن های گویا می­ توانند همه این موارد را به طور مؤثر و بدون دخالت یک نماینده و فقط با مجازی سازی اجرا کنند.

  • تلفن گویا و تسریع تماس های دریافتی

سیستم­ های تلفن گویا می­ توانند ارتباطات یکپارچه بین تماس­ های دریافتی را تسریع کنند و به طور یکپارچه وظایف مسیریابی تماس گیرندگان یا برنامه­ ریزی یک تماس را انجام دهند. با کمک یک سیستم تلفن گویا، مشتری می­ تواند در مدت زمان کوتاه اطلاعات را از کارمند مورد نظر دریافت کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کند.

  • مقرون به صرفه بودن

از دیگر مزیت های مراکز تلفن می توان به مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. در سیستم­ های مخابراتی وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن به میان می­ آید، سیستم تلفن گویا بالاتر از سایر کانال­ های مخابراتی قرار می­ گیرد. حتی نسبت به چت، ایمیل و موارد دیگر، تلفن های گویا به طور باور نکردنی مقرون به صرفه­ تر است. علاوه بر آن بهره­ وری کارشناسان مرکز تماس را افزایش می­ دهد و آنها می­ توانند روی مسائل جدی­ تر تمرکز کنند.

  • تنوع در کانال فروش

تلفن گویا که عمدتاً به عنوان ابزار خدمات مشتری استفاده می­ شود، نقش متنوع­ تری را در کانال فروش به عهده می­ گیرد. یکی از مزایای تلفن گویا این است که فرایند دسترسی به مشتریان احتمالی را بصورت خودکار انجام می­ دهد و ساده­ ترین راه به مشتریان را نشان می­ دهد.

  • ابزار بازاریابی قوی

آخرین مزیت های تلفن گویا نیز می توان به ابزار بازاریابی قوی نام برد. چرا که سیستم­ های تلفن گویا به عنوان مجموعه­ ای از داده­ های غنی برای تیم بازاریابی عمل می­ کند. سیستم­ های پاسخ صوتی تعاملی یک راه عالی برای شناخت مشتریان هستند. آنها در مورد علائق، جمعیت­ شناسی و موارد دیگر مشتری اطلاعات زیادی دارند که بر اساس این داده ­ها، سریع به تجزیه و تحلیل آن پرداخته و با استناد آن پاسخ مشتریان را می­ دهند. بنابراین ابزار بازاریابی قوی آخرین موضوع و قدمی است که در مورد آشنایی با مزیت های تلفن های گویا بر می داریم.

آینده تلفن گویا در پشتیبانی مشتری

به طور خلاصه، تلفن های گویا IVR یکی از مهم ­ترین ابزار هدایت تماس بین مشتری و کسب و کارهای متوسط و بزرگ است. این سیستم­ (IVR) تا حد زیادی می­ تواند پاسخگوی نیاز هم به مشاغل و هم به مشتریان باشد. دستگاه­ های تلفن گویا از الگوریتم­ های ML و NLP برای تکامل سریع استفاده می­ کنند که هدف آنها کاهش قابل توجه زمان انتظار و دقیق­ تر کردن پاسخ­ هاست. باید گفت سیستم­ های تلفن گویا در آینده همچنان بخش مهمی از خدمات مصرف کننده خواهند بود و کسب و کارها باید آنها را در استراتژی­ های بازاریابی خود بگنجانند تا رشد کسب و کار را افزایش دهند.

ما در بخش مجموعه مقالات هاوش تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین مطالب را در روند پیشرفت کسب و کار شما ارائه کنیم.

نتیجه گیری

بنابراین همان­ طور که گفته شد آشنایی با مزیت های تلفن گویا برای اکثر شرکت ها و سازمان ها اهمیت بسیاری دارد و امروزه بسیاری از شرکت­ ها تلاش می­ کنند تا مراکز تماس خود را بهبود بخشند و یک تجربه خوب را برای مشتری ارائه دهند که این امر از طریق سیستم تلفن های گویا IVR امکان پذیر است. این سیستم ترکیب مناسبی بین مدیریت ارتباط با مشتری، رضایت مشتری و بهینه­ سازی هزینه­ هاست. به همین دلیل است که طی سال های گذشته سیستم های تلفن گویا جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده و مشتری را در مرکز توجه قرار می­ دهد و از این طریق هم در زمان و هم هزینه­ ها صرفه ­جویی می­ کند. بنابراین شرکت­ های زیادی امروزه برای جذب مشتری، پشتیبانی فنی مشتری و حفظ مشتریان و همچنین سرعت بخشی به کار از تلفن های گویا IVR استفاده می­ کنند. بنابراین استفاده از این تکنولوژی یکی از اولویت­ های بسیاری از شرکت­ ها و سازمان­ هاست. 

 


منتشر شده در تاریخ : 1401.12.13

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید