مقاله ها, تجربه مشتری

سیستم اطلاعات مشتری (CIS) چیست؟

سیستم اطلاعات مشتری

سیستم اطلاعات مشتری (CIS) چیست؟

سیستم اطلاعات مشتری

آنچه خواهیم خواند

CIS چیست؟ CIS (Customer Information System) یا سیستم اطلاعات مشتری، سیستمی است که توسط یک سازمان برای کمک به کارکنان و بمنظور بدست آوردن اطلاعات مشتری استفاده می شود. رضایت مشتریان از سیستم، منجر به بهبود بهره وری عملکرد کارکنان و کارشناسان می شود و به آن ها اجازه می دهد تا بطور کامل از سیستم استفاده کنند.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد " CIS چیست؟ " است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

CIS چیست؟

سیستم های اطلاعات مشتری یا CIS، نوع جدیدی از سیستم های اطلاعاتی است که چندین سال است جایگزین سیستم های سنتی شدند و خدمات بهتر و متنوع تری را به مشتریان ارائه می دهند. خدمات معمولا شامل مبادله مبنی بر بهبود کیفیت و بهره وری خدمات است.

سیستم مدیریت اطلاعات مشتری CIS چیست؟
طی سال های گذشته و با ورود تکنولوژی و فناوری به صنعت، تغییرات عمده ای در این عرصه بوجود آمده است. این تغییرات در همه قسمت ها مانند مرکز تماس، فروش و... مشهود است. این موضوع باعث شد تا در بحث فروش و بازاریابی تحولاتی ایجاد شود و عملکرد تیم های فروش و نوع تعامل آن ها مشتریان تغییر کند. باید اذعان داشت که برای پیشرفت و رشد در این قسمت، تیم‌ های فروش به یک دید کامل از تمام اطلاعات مشتری نیاز دارند تا مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود بخشند. فروشندگان برتر کسانی هستند که با دسترسی به تمام داده های مشتری، از جمله تراکنش ها، ارتباطات خارجی و تاریخچه خرید، راه های جدیدی را برای افزایش فروش پیدا می کنند. این بمعنای فراتر رفتن از سیستم‌ های سنتی مدیریت ارتباط با مشتری (انواع CRM) است که تنها داده‌ های ساختاریافته را ارائه می‌ دهد.

آشنایی با سیستم اطلاعات مشتری
یک سیستم اطلاعات مشتری تمام داده های مربوط به مشتری را ذخیره می کند و امکان دسترسی به آن ها را برای کارشناسان فراهم می کند. این سیستم، محتوا و اسناد مربوط به مشتریان را به پایگاه داده مشتریان مانند CRM پیوند می دهد. با دسترسی آسان به اطلاعات مشتری از طریق یک سیستم بصری، سازمان ‌ها می‌ توانند به تیم‌ های فروش کمک کنند تا هم سریع‌ تر بفروشند و هم به بهره‌ وری برسند.
پلتفرم‌ های مدیریت محتوا با ابزارهای مورد استفاده تیم‌ های فروش ادغام می ‌شوند، این نوع اتصال به انتقال سریع و کارآمد اطلاعات به مشتریان کمک می کند.

مدیریت اطلاعات مشتری

چرا سیستم اطلاعات مشتری مهم است؟
سیستم های اطلاعات مشتری می تواند اطلاعاتی را در مورد مصرف کننده جمع آوری و آن را در اختیار تیم های فروش قرار دهد تا هم نیازهای موجود و هم نیازهای آینده مشتریان را بررسی کنند.

چگونه سیستم های اطلاعاتی مدیریت، ارتباط با مشتری را تسهیل می کنند؟
سیستم ‌های اطلاعاتی مدیریت ارتباط با مشتری، دسترسی به داده های حاوی اطلاعات مشتریان در CRM را از سایر سیستم های اطلاعاتی مانند: مدیریت محتوا یا ذخیره سازی فایل مشتریان آسان می کند.


مدیریت محتوا یا پلت فرم اطلاعات مشتری با در اختیار قرار دادن اطلاعات مشتری به کارشناسان، می تواند زمان و تلاش تیم های فروش برای جستجوی اطلاعات بیشتر مشتریان به منظور تعامل با آن ها را کاهش دهد.

یک دیدگاه تلفیقی و کامل از مشتری، فروش را بالاتر برده و باعث ایجاد بینش و شناخت بیشتری نسبت به آن ها می شوند. این موضوع باعث ایجاد روابط بهتر با مشتریان شده و به وفاداری بیشتر مشتری کمک می‌ کند.

چگونگی کشف مشتریان جدید
برای حفظ کامل مشتری، سازمان ها و شرکت ها باید تمام ارتباطات ورودی و خروجی با مشتری را در نظر بگیرند و سیستم هایی را اعمال کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارشناسان می توانند به آسانی به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند.
پلتفرم‌ های اطلاعات مشتری به تیم‌ های فروش یک دید کامل و قابل اعتماد از مشتری ارائه می دهند، از جمله تعاملات، سابقه خرید و حتی شکایاتی که در گذشته توسط آنان صورت گرفته است. این موضوع باعث بهبود عملکرد و ارتباط مثبت با مشتری می‌ شود.
سازمان‌ ها هم چنین می ‌توانند از طریق بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی، ورود مشتریان را ضبط کرده و اطمینان حاصل کنند که به خواسته ‌های مشتری به سرعت و بطور پی در پی گوش داده می‌ شود.

اطلاعات مشتری

عملیات فروش چگونه مدیریت محتوای بهتری را پیاده سازی می کند؟
عملیات فروش نقش کلیدی در ارائه اطلاعات به مشتریان خود دارد. اطلاعات و محتوای مربوط به مشتری اغلب در سیستم ها و بخش های مختلف پراکنده است. عملیات فروش باید راه را برای اتصال این اطلاعات با توجه به سوابق مشتری در داخل CRM، هدایت کند.
سازمان‌ ها باید زیر ساخت یکپارچه ‌ای را فراهم کنند که بهره‌ وری را از طریق افراد، محتوا و سیستم‌ های مرتبط ‌تر هدایت کند و یک دید کامل از مشتری را به تیم‌ های فروش ارائه دهد. با خودکارسازی وظایف تکراری، تیم‌ های فروش می‌ توانند ارزش قابل توجهی را به سیستم‌ های CRM خود از طریق مدیریت محتوای بهبود یافته و بمنظور بهبود تعامل با مشتری اضافه کنند.

مزایای داشتن مدیریت یکپارچه اطلاعات مشتری چیست؟
متخصصان فروش، تعامل با مشتری را در سیستم‌ های CRM ضبط، مدیریت و پیگیری می ‌کنند و از طریق قراردادها، نامه‌های پیشنهادی، قیمت‌ها و فاکتورها، زمینه را برای تعامل بهتر با مشتری فراهم می کند. اگر به هر دلیلی تیم های فروش نتوانند به داده های مشتریان دسترسی داشته باشند، فرصت های درآمد جدیدی را از دست می دهند.

پلتفرم مدیریت محتوا با ابزارهای CRM و به منظور فروش بیشتر به سازمان ها کمک می کند تا:
• با کمک به تیم های فروش برای پاسخ گویی سریع به نیازهای مشتری، رضایت مشتری را افزایش (راهکار های افزایش رضایت مشتری) دهند.
• با دسترسی داشتن به اطلاعات و حساب مشتریان، چرخه‌ فروش کوتاه را افزایش داده و باعث سرعت در معامله ها می شود.
• شرکت ها می بایست به تیم های فروش کمک کنند تا زمان کمتری را برای بدست آوردن اطلاعات مربوط به حساب مشتریان صرف کنند.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا گفته شد، سیستم اطلاعات مشتری یا CIS به سیستمی می گویند که اطلاعات مشتریان را در اختیار تیم فروش قرار می دهد. بنابراین رضایت داشتن مشتریان از چگونگی عملکرد کارمندان و کارشناسان می تواند باعث بهبود عملکرد آنان شود. ولی آن چه که در این سیستم دارای اهمیت است این است که تفاوت عمده آن با سیستم سنتی مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است که در بالا به آن پرداخته شد.


منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه