
آنچه خواهیم خواند
آشنایی با مزیت های تلفن های گویا
مزیت های تلفن گویا
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، در دنیای کسب و کار تغییرات عمده بهوجود آمده است، یکی از این تغییرات، تحول و تغییر در سیستمهای مخابراتی است، بهطوری که سیستمهای قدیم تماس تلفنی جای خود را به شیوههای نوین مانند VoIP دادهاند. بنابراین بسیاری از شرکتها و کسب و کارها با راه اندازی مراکز تماس به شکل جدید تلاش میکنند تا مراکز خود را بهبود و ارتقا بخشند و یک تجربه لذت بخش را برای مشتری ارائه داده و البته بهترین خدمات و سرویسها را به آنها ارائه دهند که این امر از طرق مختلف امکانپذیر است. یکی از این کانالهای ارتباطی، استفاده از تلفنهای گویا IVR است. چرا که مشتریان در قبال همکاری متقابل با این شرکتها میخواهند صدایشان هم شنیده شود و مرکز توجه قرار بگیرند. بههمین دلیل است که طی سالهای پیش سیستم های تلفن های گویا IVR جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده است. باید در نظر داشت که تلفنهای گویا یک سیستم خودکار پاسخگوی تلفنی است که دارای مزایای زیادی برای کسب و کارهای کوچک هستند از جمله: رضایت مشتری، تسریع در تماسها، تنوع در کانالهای ارتباطی و... در ادامه شما را با مزیتهای تلفن گویا آشنا میکنیم.
مقاله پیش روی شما درمورد آشنایی با مزیتهای تلفنهای گویا است. هاوش مفتخر است شما را در ادامه مقاله همراهی کند، باشد که مورد قبول شما خوانندگان عزیز واقع گردد.
مزیت های تلفن گویا چیست؟
- رضایت مشتریان
یکی از اولین مزیتهای IVR، رضایت مشتریان است و به شرکتها و مراکزی که رضایت مشتری برایشان اولویت دارد، توصیه میشود حتماً به پیادهسازی خدمات تلفنهای گویا در استراتژی مرکز تماس خود فکر کنند. باید در نظر داشت که امروزه مشتریان و مصرف کنندگان علاقمند به تعامل با دستگاه های تلفن گویا هستند، چرا که منوهای تلفن مبتنی بر ارتباط آسان است و آنها میتوانند در زمان بسیار کم با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنند. پس رضایت مشتریان اولین گام و قدم آشنایی با مزیت های تلفن های گویا است.
- گسترش دامنه و فعالیت
شاید باور نکنید که امروزه دامنه فعالیت IVR بسیار گسترده شده است. از یادآوری قرارها گرفته تا رزرو در رستوران یا حتی سفارشهای خرده فروشی، ایجاد اعلان صورت حساب و همه این موارد از تلفنهای گویا بهطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. تلفن های گویا میتوانند همه این موارد را بهطور مؤثر و بدون دخالت یک نماینده و فقط با مجازی سازی اجرا کنند.
- تلفن گویا و تسریع تماس های دریافتی
سیستم های تلفن گویا میتوانند ارتباطات یکپارچه بین تماسهای دریافتی را تسریع کنند و بهطور یکپارچه وظایف مسیریابی تماس گیرندگان یا برنامهریزی یک تماس را انجام دهند. با کمک یک سیستم تلفن گویا، مشتری میتواند در مدت زمان کوتاه اطلاعات را از کارمند مورد نظر دریافت کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کند.
- مقرون به صرفه بودن
از دیگر مزیتهای مراکز تلفن میتوان به مقرون بهصرفه بودن اشاره کرد. در سیستمهای مخابراتی وقتی صحبت از مقرون بهصرفه بودن به میان میآید، سیستم تلفن گویا بالاتر از سایر کانالهای مخابراتی قرار میگیرد. حتی نسبت به چت، ایمیل و موارد دیگر، تلفن های گویا بهطور باور نکردنی مقرون بهصرفهتر است. علاوه بر آن بهرهوری کارشناسان مرکز تماس را افزایش میدهد و آنها میتوانند روی مسائل جدیتر تمرکز کنند.
- تنوع در کانال فروش
تلفن گویا که عمدتاً بهعنوان ابزار خدمات مشتری استفاده میشود، نقش متنوعتری را در کانال فروش به عهده می گیرد. یکی از مزایای تلفن گویا این است که فرایند دسترسی به مشتریان احتمالی را بهصورت خودکار انجام میدهد و سادهترین راه به مشتریان را نشان میدهد.
- ابزار بازاریابی قوی
آخرین مزیت های تلفن گویا نیز میتوان به ابزار بازاریابی قوی نام برد. چرا که سیستم های تلفن گویا بهعنوان مجموعهای از دادههای غنی برای تیم بازاریابی عمل میکند. سیستم های پاسخ صوتی تعاملی یک راه عالی برای شناخت مشتریان هستند. آنها درمورد علائق، جمعیت شناسی و موارد دیگر مشتری اطلاعات زیادی دارند که بر اساس این دادهها، سریع به تجزیه و تحلیل آن پرداخته و با استناد آن پاسخ مشتریان را میدهند. بنابراین ابزار بازاریابی قوی آخرین موضوع و قدمی است که درمورد آشنایی با مزیت های IVR بر میداریم.

آینده تلفن گویا در پشتیبانی مشتری
بهطور خلاصه، تلفن های گویا IVR یکی از مهمترین ابزار هدایت تماس بین مشتری و کسب و کارهای متوسط و بزرگ است. این سیستم (IVR) تا حد زیادی میتواند پاسخگوی نیاز هم به مشاغل و هم به مشتریان باشد. دستگاه های تلفن گویا از الگوریتمهای ML و NLP برای تکامل سریع استفاده میکنند که هدف آنها کاهش قابل توجه زمان انتظار و دقیقتر کردن پاسخهاست. باید گفت سیستمهای تلفن گویا در آینده همچنان بخش مهمی از خدمات مصرف کننده خواهند بود و کسب و کارها باید آنها را در استراتژیهای بازاریابی خود بگنجانند تا رشد کسب و کار را افزایش دهند.
ما در بخش مجموعه مقالات هاوش تمام تلاش خود را میکنیم تا بهترین مطالب را در روند پیشرفت کسب و کار شما ارائه کنیم.
نتیجه گیری
بنابراین همانطور که گفته شد آشنایی با مزیت های تلفن گویا برای اکثر شرکتها و سازمانها اهمیت بسیاری دارد و امروزه بسیاری از شرکتها تلاش میکنند تا مراکز تماس خود را بهبود بخشند و یک تجربه خوب را برای مشتری ارائه دهند که این امر از طریق سیستم تلفن های گویا IVR امکانپذیر است. این سیستم ترکیب مناسبی بین مدیریت ارتباط با مشتری، رضایت مشتری و بهینهسازی هزینههاست. بههمین دلیل است که طی سالهای گذشته سیستم های تلفن گویا جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده و مشتری را در مرکز توجه قرار میدهد و از این طریق هم در زمان و هم هزینهها صرفهجویی میکند. بنابراین شرکتهای زیادی امروزه برای جذب مشتری، پشتیبانی فنی مشتری و حفظ مشتریان و همچنین سرعتبخشی به کار از تلفن های گویا IVR استفاده میکنند. بنابراین استفاده از این تکنولوژی یکی از اولویتهای بسیاری از شرکتها و سازمانهاست.