
آنچه خواهیم خواند
چت آنلاین و خدمات مشتری
مزایای چت آنلاین در خدمات مشتری
آنچه خواهیم خواند درمورد چت آنلاین و خدمات مشتری و همچنین مزایای چت آنلاین است که به سیستمی گفته میشود که از طریق آن تیمهای فروش و یا پشتیبانی یک شرکت میتوانند با مشتریان بهصورت آنلاین ارتباط داشته باشند. لازم به ذکر است که امروزه داشتن یک سرویس چت در کنار سرویسهایی مانند ایمیل و ... برای اکثر مراکز داد و ستد و شرکتها لازم است و در بسیاری از موارد باعث افزایش میزان فروش میشوند. باید در نظر داشت که میزان رضایت مشتریان از چت به نسبت کلیه کانالهای خدمات در رتبه بالاتری قرار دارد. طبق تحقیقات انجام شده، مردم در مقایسه با پشتیبانی تلفنی از گفتگوی آنلاین بهدلیل دریافت پاسخ فوری احساس بهتری دارند.
آنچه از پیش روی شما میگذرد درمورد چت آنلاین و خدمات مشتری است، ما در شرکت هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات کال سنتر و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.
چت آنلاین
در ادامه درمورد چت آنلاین و خدمات مشتری و مزایای چت آنلاین خواهیم گفت. خدمات نقش مهمی در ایجاد و حفظ پایگاه مشتری وفادار در عصر مدرن دارد. آنها ستون اصلی هر کسب و کاری محسوب میشوند و باعث شکوفا شدن آن مجموعه میشوند. چت آنلاین یکی از اجزای جدایی ناپذیر هرشرکتی برای ارائه یک بستر ارتباطی بین مشتری و تأمین کننده است و رضایت مشتری را به ۷۳% افزایش میدهد. در مقابل ۴۴% مشتریان از طریق تلفن و ۶۱% از طریق ایمیل رضایت دارند. طبق یک نظرسنجی، حدود ۶۳% از مشتریان موافقت کردند که به وب سایتهایی بازگردند که ویژگی چت زنده را ارائه میدهند.
بهکمک بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی، جدایی از بهبود محصولات و خدمات تجاری، ارائه تعامل کارآمد، سریع و راحت به مشتریان از طریق کانالهای ارتباطی بر موفقیت و موقعیت کسب و کارهای کوچک در بازار تأثیر میگذارد. تیمهای خدمات در حین رسیدگی به مشتریان مختلف و مشکلات آنها با محصول و خدمات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این تیمها باید یک کانال ارتباطی هماهنگ با روندها و ترجیحات درحال تغییر مشتریان امروزی، مانند تلفن گویا، چت ، رباتهای چت، ایمیل و موارد دیگر داشته باشند. چند سالی است که چت در بین مشتریان مجبوب شده است، زیرا بهطور یکپارچه مشتریان را از طریق ارتباط سریعتر و مؤثرتر با مشاغل، مرتبط میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر از نحوه کار سیستم هوش مصنوعی مرکز تماس و یا خرید مرکز تماس هوش مصنوعی (AI) و آشنایی با قابلیت های دیگر این مرکز تماس هوشمند، میتوانید از این دکمه استفاده نمایید و بهصورت مستقیم اقدام به برقراری تماس با تیم پشتیبانی فنی مرکز تماس شرکت هاوش نموده ابهامات خود را برطرف نمایید.

خدمات مشتری
کاهش نرخ رها کردن سبد خرید
یکی از بزرگترین چالشهای برندها در سراسر جهان، رها کردن سبد خرید است. به مشتریان باید فرآیند پرداخت سریع و ساده ارائه شود. در غیر اینصورت، یک کسب و کار ممکن است بهسرعت مشتریان خود را از دست بدهد. چت آنلاین به شرکتها کمک میکند تا با افزودن ارتباطات یکپارچه مرتبط با محصول و خدمات، تردیدها، پرسشهای مشتریان به وبسایت، میزان رها شدن را کاهش دهند.
• این موضوع به تیم خدمات مشتری اجازه میدهد تا فوراً به پرسشهای مشتری پاسخ دهد.
• چت آنلاین باعث میشود که آمار مناسبی درمورد سفر مشتری از طریق وبسایت ارائه دهد.
• به مشتریان کمک میکند که علایقشان را بشناسند و به عرضه و فروش به آنها کمک کنند.
پشتیبانی متنی از مشتری
تیمهای پشتیبانی مشتری میتوانند از ابزارهای داخلی برای درک مشتری و مدیریت تجربه مشتری و انتخابهای مشتری بر اساس دادههای تاریخی آنها استفاده کنند و با پشتیبانی متنی، مسائل مفصل و ارائه راه حلهای شخصی شده، به تعامل خود ارزش بیافزایند. چت به تیمهای خدمات مشتری کمک میکند تا در زمان واقعی با مشتریان همکاری کنند و آنها را در مسیر درست راهنمایی کنند. علاوه بر این، چت میتواند با تشخیص دقیق مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند و اطمینان از راه حلهای مؤثر، خدمات شخصی سازی شده به مشتریان را ارائه دهد. بنابراین، پشتیبانی زمینهای به تیمهای خدمات مشتری در سطوح مختلف مانند موارد زیر است.
• بهبود وضوح تماس اول «FCR»
• کاهش تعداد نقاط تماس
• فرآیند تفکیک سریعتر
• افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به برند
هزینه کمتر پشتیبانی مشتری
یکی دیگر از ویژگیهای مزایای چت آنلاین، هزینههای کمتری است که برای پشتیبانی مشتریان استفاده میشود. پیش از این، مشتریان باید منتظر تماس و شمارهگیری شمارههای مختلف تا رسیدن به نمایندگی خدمات مشتری میبودند. این یک فرآیند زمان بر و آزار دهنده برای مشتریان محسوب میشود. با پلتفرمهای ارتباطی دیجیتال مانند چت، نمایندگان خدمات مشتری میتوانند همزمان بیش از یک مشتری را مدیریت کنند. این نه تنها عملکرد خدمات مشتری را تسریع میکند، بلکه مدیریت خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری را برای کسب و کارها نیز کاهش میدهد، مانند موارد زیر.
• قابلیت مدیریت همزمان چندین مشتری
• پشتیبانی سریع و مؤثر از مشکلات
• کاهش هزینهها
• افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV)
بهبود کارایی تیم های خدمات مشتری
یکی دیگر از ویژگیهای چت آنلاین و خدمات مشتری، بهبود کارایی تیمهای خدمات است. ویژگیهای چت با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل میتواند به کسب و کارهای متوسط و بزرگ کمک کند تا تیمهای خدمات مشتری را کارآمدتر کند. همچنین عملکرد نمایندگان را میتوان از طریق دادههای بازدیدکننده مانند: زمان انتظار، تاریخچه چت و گزارشهای عملکرد نماینده نظارت کرد. در نهایت، اثربخشی چت و زمینههای بهبود خدمات مشتری را ارزیابی میکند. تجربه چت را میتوان با اندازه گیری مداوم تجربه عملکرد چت از مشتریان افزایش داد. معیارهای چت درمورد زمان پاسخ، کل مکالمات حل شده و وضوح تماس اول تا تیم خدمات مشتری کارآمدتر و سازندهتر شود.
پشتیبانی مشتری
افزایش وضوح اولین تماس
مشتریان پرسشها سادهای دارند که نیازی به تماسهای طولانی مدت ندارند. این پرسشها را میتوان با یک چت و یک پایگاه دانش حل کرد. این موضوع به تیم خدمات مشتری کمک میکند تا روی بلیطهای پشتیبانی پیچیده و بزرگ خدمات مشتری تمرکز کنند. نرم افزار چت پشتیبانی مشتری یک پلتفرم عالی برای تجزیه و تحلیل دادهها و بهبود و مدیریت تجربه مشتری در پشتیبانی از قبیل موارد زیر میباشد:
• رونوشت هر تعامل، از جمله کانال فروش، موضوع، نوع مشتری، کلمه کلیدی و خدمات پشتیبانی.
• پرسش و پاسخهای رایج پشتیبانی برای پر کردن شکافها و مشکلات در محتوای پشتیبانی آنلاین.
• ایجاد محتوای جدید پیرامون پرسشهای متداول و خدمات سلف سرویس.
نتیجه گیری
پس آنچه که درمورد چت آنلاین و خدمات مشتری و همچنین مزایای چت آنلاین دانستیم این است که، چت به سیستمی گفته می شود که از طریق آن تیم های فروش و یا پشتیبانی یک شرکت می توانند با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط داشته باشند. و داشتن سرویس چت آنلاین در کنار دیگر سرویسها مانند ایمیل و ... برای اکثر مراکز داد و ستد و شرکتها لازم و ضروری است، که در بسیاری از موارد باعث افزایش میزان فروش میشوند. و میزان افزایش رضایت مشتریان از چت به نسبت کلیه کانالهای خدمات مشتری در رتبه بالاتری قرار دارد. در نتیجه مردم از گفتگوی آنلاین بهدلیل دریافت پاسخ فوری احساس بهتری دارند.