مقاله ها, مرکز تماس

زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) چیست؟

Wrap up Time

زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) چیست؟

Wrap up Time

آنچه خواهیم خواند

زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس، یعنی زمان پایانی کار پس از هر تماس که پردازش پس از تماس یا زمان پیگیری تماس نیز نامیده می‌شود. Wrap up Time زمانی است که کارشناسان مرکز تماس پس از پایان هر تماس برای کارهای مربوط به تماس مشتریان صرف می ‌کنند. این اقدامات ممکن است شامل موارد زیر باشد: به روز رسانی سیستم با جزئیات تماس مانند: یادداشت های مربوط به درخواست های مشتریان و...

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از پشتیبانی مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

زمان جمع بندی کارها Wrap up Time

زمان جمع بندی کارها مرکز تماس

پرسش این است که، Wrap up Time چیست؟ باید گفت در چشم‌ انداز روز افزون مصرف ‌کننده امروزی، تقویت روابط با مشتریان مهم ‌تر از همیشه است. تحقیقات نشان می‌ دهد که تقریبا 75 درصد از شرکت ‌ها قصد دارند طی سال های آینده یک استراتژی مشتری محورتری داشته باشند.
با این حال، یکی از چالش ‌های ارائه تجربه های مثبت مشتری، داشتن تیم مناسب از کارشناسان برای ارائه خدمات بی ‌نظیر به مشتریان و مدیریت تجربه مشتری است. از این نظر، مراکز تماس بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند تا کارایی را در تمام سطوح سازمان هدایت کنند. دریافت درست خدمات مشتری بمعنای رضایت و وفاداری مشتری در مراکز تماس و تکرار تجارت است – اشتباه گرفتن آن اغلب می تواند بمعنای از دست دادن مشتریان و بطور کلی تصور منفی از شرکت باشد.


Wrap Up Time در مرکز تماس چیست؟
بطور کلی زمان پایان کار، زمان کاری پس از هر تماس است که یک کارشناس برای رسیدگی به یک تماس صرف می کند. فعالیت‌ های انجام‌ شده در زمان پایان کار شامل: به ‌روزرسانی سیستم با جزئیات تماس مانند: وضوح و نرخ تماس ها، یادداشت ‌های مربوط به مشتری و... است. کارشناسان هم چنین ممکن است از این زمان برای ارسال ایمیل و چت آنلاین برای خدمات مشتری استفاده کنند.
در حالی که مشخصا به نفع شرکت است که نمایندگان وظایف مدیریت را به حداقل برسانند تا زمان بیشتری را برای صحبت کردن با مشتریان صرف کنند، مهم است که زمان پایان بطور کامل نادیده گرفته نشود. باید در نظر داشت که در صورتی که فشار بر کارکنان برای دو برابر کردن فعالیتشان حین تماس با مشتری زیاد شود، ممکن است کارشناسان در موقعیتی قرار بگیرند که هیچ یک از کارها را بطور کامل انجام ندهند – و جزئیات تماس به اشتباه در سیستم وارد ‌شوند.


اهمیت زمان جمع بندی کارها Wrap Up Time در مرکز تماس
زمان جمع‌ بندی یک معیار مهم است زیرا نشان می‌ دهد که نمایندگان چقدر برای فعالیت‌ های جمع‌ بندی اداری، وقت صرف می‌ کنند. زمان جمع ‌آوری را می ‌توان با میانگین زمان رسیدگی اندازه ‌گیری کرد تا مشخص شود که نمایندگان چقدر زمان صرف صحبت با مشتریان می‌ کنند. وضعیت ایده آل برای یک مرکز تماس، حداقل زمان بسته بندی بدون ضربه زدن به کیفیت داده های وارد شده است. با نظارت بر زمان پایان کار، مراکز تماس می‌ توانند دقیقا متوجه شوند که چه فعالیت ‌هایی را نمایندگان انجام می‌ دهند و نحوه افزایش کارایی را دریابند.

فرمول Wrap up Time

زمان جمع بندی کارها Wrap up Time، یعنی طول فاصله زمانی بین قطع ارتباط کارشناس و مشتری و بستن پرونده او.
در طول این فاصله، کارشناسان کارهای مربوط به تماسی که با مشتریان داشته اند را انجام می دهند. از آن جایی که آن ها هنوز روی پرونده مشتری کار می کنند، زمان رسیدگی ادامه دارد. این موضوع بر روی چرخه عمر مشتری نیز تاثیر گذار است.
بنابراین، زمان جمع بندی بخشی از کل زمان رسیدگی برای تماس با مشتری است.
فرمول میانگین زمان جمع بندی کارها در مرکز تماس مانند: میانگین زمان نگهداری تماس
و میانگین زمان انتظار و دیگر میانگین ها اندازه گیری می شود.
با در نظر گرفتن این موضوع، می توان از فرمول زیر برای محاسبه میانگین زمان جمع بندی کارها استفاده کند:

میانگین زمان جمع بندی = (مدت زمان رسیدگی - کل زمان نگهداری - کل زمان مکالمه) / تعداد کل تماس های انجام شده

بهترین نمونه ها برای به حداقل رساندن زمان جمع بندی کارها

• شروع پردازش در حین تماس
یکی از راه‌ های کاهش زمانی که کارکنان پس از تماس صرف فرآیندها می‌ کنند این است که به آن ‌ها اجازه دهید برخی از فعالیت‌ ها و رسیدگی های بعد از هر تماس (ACW) را در طول مکالمه تکمیل کنند. بعنوان نمونه، یک نماینده می تواند دلایل تماس مشتری را در طول مکالمه یادداشت کند و از نیاز به وارد کردن این اطلاعات بعد از هر تماس جلوگیری کند. چنین استراتژی می تواند باعث شود که کارشناسان با دقت بیشتر به خواسته های تماس گیرنده گوش دهند.


• ایجاد رویه های عملیاتی استاندارد (SOPs)
پس از تماس، کارمندان می‌ توانند زمان قابل توجهی را صرف این پرسش کنند که به چه اطلاعاتی برای پیگیری نیاز دارند. رویه های عملیاتی استاندارد، الگوهای واضحی را در اختیار کارکنان قرار می دهند تا آن ها را پر کنند و با این کار در زمان صرفه جویی کنند. علاوه بر این، آن ها به کارمندان کمک می کنند تا دید واضحی از اطلاعاتی که باید ثبت کنند داشته باشند.


• ارائه میانبر و کدها
سرعت تایپ آهسته می تواند به زمان پایان کار اضافه کند، به ویژه زمانی که کارمندان نیاز به تایپ جملات و پاراگراف های طولانی دارند. یعنی به اعضای تیم اجازه دهیم از میانبرها و کدهای شناخته شده بجای زبان پیچیده استفاده کنند. این موضوع تضمین می کند که کارشناسان اطلاعات صحیح را بدون اتلاف وقت، جمع آوری کنند.


• جمع آوری داده در داخل تلفن گویا
یک سیستم تلفن گویا و بهبود خدمات مشتری هم کمک می کند، نه تنها مسیر مشتریان را به سمت نماینده مناسب تضمین می کند، بلکه می تواند قبل از تماس، داده ها را جمع آوری کند. در واقع، سیستم‌ ها می ‌توانند اطلاعاتی را در مورد هدف تماس‌ گیرنده، تاریخ تولد و شماره حساب قبل از انتقال مکالمه به یک نماینده جمع ‌آوری کنند.


• خودکار کردن فرآیند جمع بندی کارها
وقتی مراکز تماس هوشمند می شوند، شاید بهترین و موثرترین کار برای جمع آوری کردن اطلاعات، استفاده از ابزارهای اتوماسیون و هوشمند باشد. سیستم ‌های ایده ‌آل ساخته شده در محیط مرکز تماس می‌ توانند بطور خودکار تماس ‌ها را ضبط، اطلاعات را به پایگاه‌ های داده مناسب ارسال و بر چسب‌ ها و داده ‌های خاصی را روی یادداشت ‌ها اعمال کنند. برخی از راه ‌حل ‌ها می ‌توانند بطور خودکار تماس ‌ها و مکالمات بعدی را بر اساس برنامه‌ های کارشناسان زمان‌ بندی کنند. همه این موارد از طریق فناوری تجزیه و تحلیل گفتار امکان پذیر است.
این ایده‌ ها می‌ توانند به مراکز تماس کمک کنند تا تجربه نماینده را ساده‌ تر کرده، زمان رسیدگی به کارها را کاهش داده و هزینه‌ های عملیاتی قابل ‌توجهی را در میان جمعیت زیادی از نمایندگان صرفه‌ جویی کنند.

نتیجه گیری

همان طور که اشاره شد زمان جمع بندی کارها (Wrap up Time) مرکز تماس، زمانی است که تماس کارشناسان با مشتری به اتمام رسیده و کارشناسان می بایست خواسته های تماس گیرنده را پردازش کند. پس بطور خلاصه بخواهیم بگوییم، زمان جمع بندی کار در مراکز تماس به زمانی گفته می شود که کارشناسان بعد از پایان هر تماس صرف کارهای مشتریان می کنند. بنابراین، زمان جمع بندی بخشی از کل زمان رسیدگی برای تماس با مشتری است.


منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ 

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه