آنچه خواهیم خواند
چت آنلاین و خدمات مشتری
مزایای چت آنلاین در خدمات مشتری
آن چه خواهیم خواند در مورد چت آنلاین و خدمات مشتری و همچنین مزایای چت آنلاین است که به سیستمی گفته می شود که از طریق آن تیم های فروش و یا پشتیبانی یک شرکت می توانند با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط داشته باشند. لازم به ذکر است که امروزه داشتن یک سرویس چت در کنار سرویس هایی مانند ایمیل و ... برای اکثر مراکز داد و ستد و شرکت ها لازم است و در بسیاری از موارد باعث افزایش میزان فروش می شوند. باید در نظر داشت که میزان رضایت مشتریان از چت به نسبت کلیه کانال های خدمات در رتبه بالاتری قرار دارد. طبق تحقیقات انجام شده، مردم در مقایسه با پشتیبانی تلفنی از گفتگوی آنلاین به دلیل دریافت پاسخ فوری احساس بهتری دارند.
آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد چت آنلاین و خدمات مشتری است، ما در شرکت هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.
چت آنلاین
در ادامه در مورد چت آنلاین و خدمات مشتری و مزایای چت آنلاین خواهیم گفت. خدمات نقش مهمی در ایجاد و حفظ پایگاه مشتری وفادار در عصر مدرن دارد. آن ها ستون اصلی هر کسب و کاری محسوب می شوند و باعث شکوفا شدن آن مجموعه می شوند. چت آنلاین یکی از اجزای جدایی ناپذیر هر شرکتی برای ارائه یک بستر ارتباطی بین مشتری و تأمین کننده است و رضایت مشتری را به ۷۳% افزایش می دهد. در مقابل ۴۴% مشتریان از طریق تلفن و ۶۱% از طریق ایمیل رضایت دارند. طبق یک نظرسنجی، حدود ۶۳% از مشتریان موافقت کردند که به وب سایت هایی بازگردند که ویژگی چت زنده را ارائه می دهند.
به کمک بهبود خدمات مشتریان با هوش مصنوعی، جدایی از بهبود محصولات و خدمات تجاری، ارائه تعامل کارآمد، سریع و راحت به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی بر موفقیت و موقعیت کسب و کار های کوچک در بازار تأثیر می گذارد. تیم های خدمات در حین رسیدگی به مشتریان مختلف و مشکلات آن ها با محصول و خدمات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این تیم ها باید یک کانال ارتباطی هماهنگ با روندها و ترجیحات در حال تغییر مشتریان امروزی، مانند تلفن گویا، چت ، ربات های چت، ایمیل و موارد دیگر داشته باشند. چند سالی است که چت در بین مشتریان مجبوب شده است، زیرا به طور یکپارچه مشتریان را از طریق ارتباط سریع تر و مؤثرتر با مشاغل، مرتبط می کند.
خدمات مشتری
کاهش نرخ رها کردن سبد خرید
یکی از بزرگترین چالش های برندها در سراسر جهان، رها کردن سبد خرید است. به مشتریان باید فرآیند پرداخت سریع و ساده ارائه شود. در غیر این صورت، یک کسب و کار ممکن است به سرعت مشتریان خود را از دست بدهد. چت آنلاین به شرکت ها کمک می کند تا با افزودن ارتباطات یکپارچه مرتبط با محصول و خدمات، تردیدها، سوالات مشتریان به وب سایت، میزان رها شدن را کاهش دهند.
• این موضوع به تیم خدمات مشتری اجازه می دهد تا فوراً به سوالات مشتری پاسخ دهد.
• چت آنلاین باعث می شود که آمار مناسبی در مورد سفر مشتری از طریق وب سایت ارائه دهد.
• به مشتریان کمک می کند که علایقشان را بشناسند و به عرضه و فروش به آن ها کمک کنند.
پشتیبانی متنی از مشتری
تیم های پشتیبانی مشتری می توانند از ابزارهای داخلی برای درک مشتری و مدیریت تجربه مشتری و انتخاب های مشتری بر اساس داده های تاریخی آن ها استفاده کنند و با پشتیبانی متنی، مسائل مفصل و ارائه راه حل های شخصی شده، به تعامل خود ارزش بیافزایند. چت به تیم های خدمات مشتری کمک می کند تا در زمان واقعی با مشتریان همکاری کنند و آن ها را در مسیر درست راهنمایی کنند. علاوه بر این، چت می تواند با تشخیص دقیق مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند و اطمینان از راه حل های مؤثر، خدمات شخصی سازی شده به مشتریان را ارائه دهد. بنابراین، پشتیبانی زمینه ای به تیم های خدمات مشتری در سطوح مختلف مانند موارد زیر است.
• بهبود وضوح تماس اول «FCR»
• کاهش تعداد نقاط تماس
• فرآیند تفکیک سریع تر
• افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به برند
هزینه کمتر پشتیبانی مشتری
یکی دیگر از ویژگی های مزایای چت آنلاین، هزینه های کمتری است که برای پشتیبانی مشتریان استفاده می شود. پیش از این، مشتریان باید منتظر تماس و شماره گیری شماره های مختلف تا رسیدن به نمایندگی خدمات مشتری می بودند. این یک فرآیند زمان بر و آزار دهنده برای مشتریان محسوب می شود. با پلتفرم های ارتباطی دیجیتال مانند چت ، نمایندگان خدمات مشتری می توانند همزمان بیش از یک مشتری را مدیریت کنند. این نه تنها عملکرد خدمات مشتری را تسریع می کند، بلکه مدیریت خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری را برای کسب و کارها نیز کاهش می دهد، مانند موارد زیر.
• قابلیت مدیریت همزمان چندین مشتری
• پشتیبانی سریع و مؤثر از مشکلات
• کاهش هزینه ها
• افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV)
بهبود کارایی تیم های خدمات مشتری
یکی دیگر از ویژگی های چت آنلاین و خدمات مشتری، بهبود کارایی تیم های خدمات است. ویژگی های چت با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل می تواند به کسب و کارهای متوسط و بزرگ کمک کند تا تیم های خدمات مشتری را کارآمدتر کند. هم چنین عملکرد نمایندگان را می توان از طریق داده های بازدیدکننده مانند: زمان انتظار، تاریخچه چت و گزارش های عملکرد نماینده نظارت کرد. در نهایت، اثربخشی چت و زمینه های بهبود خدمات مشتری را ارزیابی می کند. تجربه چت را می توان با اندازه گیری مداوم تجربه عملکرد چت از مشتریان افزایش داد. معیارهای چت در مورد زمان پاسخ، کل مکالمات حل شده و وضوح تماس اول تا تیم خدمات مشتری کارآمدتر و سازنده تر شود.
پشتیبانی مشتری
افزایش وضوح اولین تماس
مشتریان سوالات ساده ای دارند که نیازی به تماس های طولانی مدت ندارند. این پرسش ها را می توان با یک چت و یک پایگاه دانش حل کرد. این موضوع به تیم خدمات مشتری کمک می کند تا روی بلیط های پشتیبانی پیچیده و بزرگ خدمات مشتری تمرکز کنند. نرم افزار چت پشتیبانی مشتری یک پلتفرم عالی برای تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود و مدیریت تجربه مشتری در پشتیبانی از قبیل موارد زیر می باشد:
• رونوشت هر تعامل، از جمله کانال فروش، موضوع، نوع مشتری، کلمه کلیدی و خدمات پشتیبانی.
• پرسش و پاسخ های رایج پشتیبانی برای پر کردن شکاف ها و مشکلات در محتوای پشتیبانی آنلاین.
• ایجاد محتوای جدید پیرامون پرسش های متداول و خدمات سلف سرویس.
نتیجه گیری
پس آن چه که در مورد چت آنلاین و خدمات مشتری و همچنین مزایای چت آنلاین دانستیم این است که، چت به سیستمی گفته می شود که از طریق آن تیم های فروش و یا پشتیبانی یک شرکت می توانند با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط داشته باشند. و داشتن سرویس چت آنلاین در کنار دیگر سرویس ها مانند ایمیل و ... برای اکثر مراکز داد و ستد و شرکت ها لازم وو ضروری است، که در بسیاری از موارد باعث افزایش میزان فروش می شوند. و میزان افزایش رضایت مشتریان از چت به نسبت کلیه کانال های خدمات مشتری در رتبه بالاتری قرار دارد. در نتیجه مردم از گفتگوی آنلاین به دلیل دریافت پاسخ فوری احساس بهتری دارند.