مقاله ها, مرکز تماس

نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate)

ریزش نیروهای مرکز تماس

نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate)

مرکز تماس

آنچه خواهیم خواند

نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate) یعنی نرخ فرسایش تعداد افراد، که بصورت داوطلبانه یا غیر داوطلبانه اندازه گیری می شود. باید در نظر داشت که نرخ ریزش کارشناسان مرکز تماس معمولا بصورت درصد بیان می شود و بعنوان یکی از ارقام اصلی ردیابی منابع انسانی برای درک وضعیت یک شرکت و چگونگی کارکرد آن استفاده می شود. بطور خلاصه فرسایش مرکز تماس، فرآیند پایان قرارداد برای فردی است که در یک شغل خاص در یک مرکز تماس کار می کند. نرخ ریزش و فرسایش را می توان با تقسیم تعداد استعفاها بر میانگین تعداد کارکنان در آن مجموعه محاسبه کرد، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد " نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate) " است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.

ریزش کارشناسان مرکز تماس

نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس

نرخ ریزش کارشناسان مرکز تماس (Attrition Rate) به جابجایی کارشناسان مرکز تماس یا کارکنان این مراکز اشاره دارد. با این حال، در یک مفهوم گسترده تر، نرخ فرسایش، تعداد افراد یا اقلامی را محاسبه می کند که در یک بازه زمانی مشخص از یک گروه جمعی بزرگتر خارج می شوند.
نرخ فرسایش معمولا بعنوان نرخ ریزش نیز شناخته می شود. اصطلاحی که اغلب توسط متخصصان منابع انسانی برای تعیین توانایی شرکت در حفظ کارمندان استفاده می شود. نرخ فرسایش بطور فزاینده ای در دنیای بازاریابی بعنوان رقمی استفاده می شود که به توانایی شرکت در حفظ مشتریان یا پیش بینی تعداد فروش های جدید اشاره می کند.


استراتژی های کاهش نرخ ریزش کارشناسان مرکز تماس:

• استخدام استعدادهای مناسب
مدیران در نظر داشته باشند برای این که نیروهای کارآمد و همیشگی داشته باشند می بایست در طول مصاحبه، مطمئن شوند که کارمندی که استخدام می کنند، دارای توانایی ها و تخصص های لازم است. در صورتی که در موقعیت انتخابی آن ها جایی برای پیشرفت وجود نداشته باشد، باید به مصاحبه شوندگان اطلاع داده شود، چرا که این موضوع آسیب جدی به شرکت ها می زند و ممکن است آن ها را از برنامه های توسعه شان باز بدارد.

• تشویق بازخورد واقعی
نظارت منظم می تواند یک استراتژی خوب برای حفظ کارکنان باشد. فقط با گفتن «شما مهم هستید»، به کارکنان و کارشناسان خود نشان ‌دهید که از نظرات، ایده‌ ها و تلاش آن ها قدردانی می‌ کنید. افراد زمانی در محیط و شرکت بصورت طولانی‌ می ‌مانند که احساس کنند که علاوه بر این که عملکرد خوبی دارند، از آن ها نیز قدردانی می شود.

• آمادگی مدیران برای رهبری خوب
مدیران باید بحث‌ های باز داشته باشند، و بگذارند مورد انتقاد قرار گیرند و بتوانند با ابزارهای لازم برای موفقیت شرکت تلاش کنند. برای نمونه، آن ها ممکن است احساس کنند بیش از حد کار می کنند و به کمک یا راهنمایی کارشناسان برای بهبود توانایی های مدیریتی خود نیاز داشته باشند. پس مدیرانی می توانند رهبران خوبی باشند که بتوانند از نظرات کارمندان خود بخوبی استفاده کنند.

• ایجاد فرصت هایی برای پیشرفت
همان طور که قبلا گفته شد، کارشناسان باید مطمئن باشند که فرصت هایی برای پیشرفت در داخل سازمان ها خواهند داشت. مدیران می بایست بمنظور ایجاد انگیزه در بین کارشناسان مرکز تماس، به آن ها در تنظیم یک برنامه شغلی کمک کنند. باید این فرصت را برای کارشناسان فراهم کرد تا روی توانایی ‌هایی که می‌ خواهند بهبود یابند، تمرکز کنند.

یک تکنیک موثر برای حفظ کارشناسان و جلوگیری از ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate)، پیشگیری از آسیب به سلامت روان و کاهش استرس در میان کارکنان و کارشناسان، پرورش فرهنگ آموزش مداوم و فراهم کردن فرصت‌ هایی برای پیشرفت شغلی آن ها از طریق آموزش است.

ریزش نیروهای مرکز تماس

دلایل فرسایش مرکز تماس

بازار کار امروز بسیار رقابتی است. آخرین چیزی که مدیران مرکز تماس می خواهند با آن دست و پنجه نرم کنند این است که مایل نیستند که بهترین کارمندان خود را از دست بدهند، چرا که این کار برای آن ها ضرر دارد. با این حال، مشکل ریزش نیروها Attrition Rate هم چنان پابرجاست. مدیران باید درک این موضوع را داشته باشند که چرا کارمندان محیط کار خود را ترک می کنند. دانش این موضوع باعث می شود، شرکت ها کمتر دچار ضرر و زیان شوند و هم چنین می تواند به آن ها کمک کند، روند رویدادها را تغییر دهند.
علاوه بر آن حفظ استعدادها باید یکی از دغدغه‌ های اصلی در استراتژی کلی کسب ‌و کار یک سازمان باشد، بویژه وقتی در نظر می‌ گیریم که جایگزینی کارکنان قدیمی با کارکنان جدید چقدر برای یک شرکت هزینه بر است.
در ادامه پنج مورد از رایج ترین مشکلات مرکز تماس و چگونگی غلبه بر آن ها را بررسی می کنیم.

دلایل فرسایش مرکز تماس

1. آموزش ناکافی
هنگامی که افراد جدیدی را استخدام می کنید، ممکن است وسوسه شوید که به آن ها زودتر آموزش دهید تا زودتر آن ها را وارد بازار کار خود کنید. با این حال، این یک نسخه اشتباه است، چرا که شما یک فرد را به قسمتی مانند بخش فناوری مرکز تماس و خدمات مشتری یا کار در بخش خدماتی دیگر می فرستید که ممکن است ارتباط مستقیم با مشتریان ناراضی داشته باشند، که این کار بسیار پر استرس است. بنابراین در این شرایط، بسیاری از کارکنان جدید کار را ترک می کنند، زیرا نمی توانند استرس موجود را کنترل و تحمل کنند.

2. فرصت های توسعه شغلی کمتر
کارمندان موفق، فقط می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند، چالش های جدید را تحمل کرده و مهارت های جدید بیاموزند. دستمزد بالا تنها یکی از عواملی است که به آن ها انگیزه می دهد، آن ها بیشتر مایلند بر مهارت های خود مسلط شوند و مطمئن شوند که در جایی که کار می کنند جای رشد دارند. کارمندانی که از چشم انداز پیشرفت کار خود آگاه نیستند یا بدلیل سیاست های غلط در محل کار با آن ها منصفانه رفتار نمی شود، بطور یقین محل کار خود را خیلی زود ترک خواهند کرد.

3. مدیریت خرد
هنگامی که مدیریت نیروی کار در مرکز تماس، استانداردهای دقیقی را تعیین می کند و بیش از حد بر کارکنان نظارت می کند، نرخ ریزش (Attrition Rate) نیروی کار افزایش می یابد. کارمندان چه در شرکت کار کنند چه بصورت دورکاری مشغول باشند، انتظار دارند با اطمینان و کاملا آزاد کار کنند. مدیران نیز باید با شفافیت و بازخورد مناسب با کارمندان خود ارتباط موثرتری داشته باشند.

4. بی توجهی به اولویت بندی کارکنان
چالش های صنعت مرکز تماس و کار در آن چیست؟ هر بار که یک کارشناس، کاری انجام می دهد، مجبور می شود با یک شرایط استرس زا کنار بیاید. ارائه خدمات بد به مشتری و نارضایتی آن ها، باعث افزایش میانگین زمان رسیدگی به هر تماس (AHT)، روحیه ضعیف، و انبوهی از مسائل دیگر بر کارشناسان خدمات مشتری می شود. بنابراین کارشناسان وقتی بیش از حد به معیارهای معمول تکیه کنند، باعث پایین آمدن عملکردشان می شود.

5. محل کار سمی
در یک محل کار سمی، بهره وری تنها چیزی نیست که آسیب می بیند، بلکه روابط در همه سطوح نیز آسیب زاست. این موضوع تاثیر نامطلوب بر روابط همکاران دارد و حتی ممکن است تاثیر مخربی بر تعامل با مشتری نیز داشته باشد. باید دانست که کار در محیط سمی می تواند آسیب جدی به برند و در نهایت از دست دادن تجارت بسیاری از شرکت ها شود. یک فضای کاری سمی ممکن است به روابط شخصی نیز آسیب برساند.

محاسبه نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate)
برای محاسبه نرخ فرسایش، تعداد ریزش ها (کارمندانی که شرکت را ترک کرده اند) تقسیم بر میانگین تعداد کارمندان می کنید، سپس در 10 ضرب می کنید. بعنوان نمونه، اگر 47 نماینده در یک سال، شرکت را ترک کنند، با میانگین 340 کارمند روبرو هستید. نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس شما 13.82٪ خواهد بود.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد، نرخ ریزش نیروهای مرکز تماس (Attrition Rate) یعنی نرخ فرسایش تعداد افراد، که بصورت داوطلبانه و غیر داوطلبانه اندازه گیری می شود. پس باید در نظر داشت برای پیشگیری از ریزش نیروی کار و بدست آوردن میانگین تعداد کارمندان، می بایست استراتژی های کاهش نرخ ریزش کارمندان و هم چنین دلایل فرسایش نیروهای مرکز تماس را بدست آورد، که در مقاله بصورت کامل توضیح داده شده است.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه